Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XL 2007] decimale notatie vraag

Pagina: 1
Acties:

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:02

waztone

de enige echte

Topicstarter
Beste allemaal,

ik ben bezig voor iemand een excel lijst te maken en hij heeft een wens die ik niet voor elkaar krijg.

In een tabel staan verschillende gegevens. In één van de kolommen komen colli's te staan.
Deze hebben als waarde een aantal (bijv. 50 st) of een gewicht (bijv. 2,500 gr).
Nu wil hij dus dat als het een aantal is (een heel getal), er geen decimalen worden weergegeven.
Maar als er een gewicht word ingevoerd dat niet een rond getal is (bijv. 2,5 kg), dit wordt weergegeven met 3 decimalen, dus als 2,500.
Ik heb al gekeken naar aangepaste notaties, maar dan krijg ik het gedeeltelijk voor elkaar.
Bijv; #,### dan staat het op zich goed, maar de decimale punt blijft ook bij hele getallen staan.
Dit is niet wenselijk.
Hebben jullie nog een idee?
Liefst zonder VB code

All is fair in God of War

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 06:16
"Een dwaas kan meer vragen dan vele wijzen kunnen beantwoorden" is m'n eerste reactie.

Wellicht dat je een tekst kunt laten zien? Dus iets als if(waarde=round(waarde;0);text(waarde;"@");fixed(waarde;3))

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Niet zo moeilijk doen. :P Hier is voorwaardelijke opmaak voor uitgevonden. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Lustucru schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 20:03:
Niet zo moeilijk doen. :P Hier is voorwaardelijke opmaak voor uitgevonden. :)
Dat is nieuw voor mij, dat zoiets met voorw. opmaak zou kunnen worden opgelost.
Zou je willen aangeven hoe? De celeigenschappen (aantal decimalen) moeten worden aangepast, afhankelijk van wat er wordt ingevoerd. Voor zover ik weet (maar ik weet niet alles) kan dat niet met voorw. opmaak.

Het kan in elk geval wel als volgt:
Stel dat het bereik waarin de getallen worden ingevoerd E2:E20 is in Blad1, klik dan met de rechtermuisknop links-onderaan op de tab van het blad (waar de naam op staat, in dit voorbeeld Blad1), kies in het dan verschijnende menu: "Programmacode weergeven" en plaats dan in het rechtervenster deze tekst:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Range("E2:E20"), Target) Is Nothing Then
If Target.Value = Int(Target.Value) Then
Target.NumberFormat = "0"
Else
Target.NumberFormat = "0.000"
End If
End If
End Sub

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:54

TommieW

Numa numa.

Instellen met voorwaardelijke opmaak dat als de cel een komma bevat, de notatie moet veranderen.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4427084/Tweakers%20Public/excel.png
Screenshot is in 2013, maar dit zal waarschijnlijk ook wel in 2007 werken.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

@TommieW,
dank voor je reactie.
Maar daarmee wijzig je toch niet het aantal decimalen dat weergegeven moet worden?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Jawel, probeer maar eens.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Dat heb ik al gedaan, maar in Excel 2010 waarmee ik werk kan ik de optie zoals die hierboven in de afbeelding staat zelfs niet kiezen (of ik moet me schromelijk vergissen, maar ik zie het niet|).
Ben benieuwd hoe de vragensteller het oplost, maar die laat nog niets van zich horen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2014 00:28 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 00:36:
Voor zover ik weet (maar ik weet niet alles) kan dat niet met voorw. opmaak.
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:31:
Maar daarmee wijzig je toch niet het aantal decimalen dat weergegeven moet worden?
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 00:27:
ik kan de optie zoals die hierboven in de afbeelding staat zelfs niet kiezen (of ik moet me schromelijk vergissen, maar ik zie het niet|).
Tikje eigenwijs amigo?
Anyway, het zit er in ieder geval al in vanaf Office 2007 (wellicht ook eerder, maar dat kan ik niet meer nagaan) en het zit, geheel verrassend, verstopt onder het knopje... 'opmaak'.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Ben je eigenwijs als je herhaaldelijk zegt dat je iets niet (goed) weet en vragen stelt daaromtrent?
Ik denk het niet. Misschien een beetje dom, maar eigenwijs?

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:17
Ik heb het ook even geprobeerd, bij mij werkt het ook niet (Office Professional Plus 2013). Als ik voorwaardelijke opmaak kies kan ik niet de optie "bevat" kiezen tenzij ik tekst in plaats van celwaarde aanklik (maar het is geen tekst dus daar hebben we niets aan). Zie link.

https://dl.dropboxusercon...rwaardelijke%20opmaak.png

Wellicht is dat hetgeen waar alfas ook tegenaan loopt?

Dit zou in ieder geval ook een oplossing kunnen zijn:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/33775437/Voorwaardelijke%20opmaak%20oplossing.JPG

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
In het gelinkte pngtje ipv voor 'cell value'/celwaarde kiezen voor 'specific text' wat de keuze daaronder is. ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:17
Dat werkte bij mij niet waardoor ik dacht dat dat alleen voor tekst werkte, tot ik zojuist zag dat ik dubbele aanhalingstekens had staan in plaats van enkele. Dat verklaarde een hoop ;)

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:02

waztone

de enige echte

Topicstarter
Ik had dus hetzelfde probleem als Logico.
Dat verklaarde idd een hoop!
Thnx! Probleem opgelost.

All is fair in God of War

Pagina: 1