Asus Rampage IV EXTREME Geeft hooge fluittoon

Pagina: 1
Acties:

• baltoetn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-01 10:27
Beste medetweakers,

ik heb sinds gisteren een hele hoge fluittoon in mijn speakers door mijn moederbord. Ook heb ik dit getest in het frontpanel maar dit maakt geen verschil. Als ik vervolgens mijn pc afsluit wordt de toon alleen maar hoger. Laatst had mijn moederbord ook al last van dat hij lagt in de pci poorten tijdens het gamem. En hij zag niet alle geheugen modules meer. Ik heb onderhad de laatste versie van mijn bios geinstalleerd maar dit heeft niets geholpen. Ook heb ik al mijn hardware opnieuw aangesloten en een voor een getest. Iemand enig idee wat dit kan zijn.
Dit is mijn systeem:

Asus Rampage IV EXTREME
Intel Core i7 Extreme Edition 3960X
2x Asus GTX770 dc2oc 2gd5
8x Corsair CMZ16GX3M4A100C9
XFX pro 1250 Watt
Samsung 500gb ssd

Verwijderd

Zijn je speakers toevallig aangesloten via USB? Misschien een ground loop dan.

• baltoetn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-01 10:27
Nee gewoon met een jackplug maar maakt niet wat voor een soort speakers/headset ik aansluit. En bij het opstarten als hij de componenten laad maakt hij ook een raar geluid.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-02 09:59

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ga eens je mobo inspecteren op opgeblazen caps en afgefikte spoelen?

Veelal zitten er digitale piepgeluiden in het analoge audiosignaal die er m.b.v. filters uit gescheurd worden. Als echter ofwel een cap zijn capaciteit of een spoeltje zijn inductie kwijt is geraakt, kan zo'n filter zijn werking verliezen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-02 14:57
Ik denk dat er een cap op z'n laatste benen loopt en (heel) binnenkort helemaal de geest gaat geven. Alle caps goed nazien zoals Wolf al suggereerde.

[ Voor 23% gewijzigd door jovadca op 26-11-2014 20:27 ]