Toon posts:

Internet probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier de laptop van mijn vriendin. een HP met W7
Zij komt onder haar inlog niet meer op het internet. Zowel draadloos als UTP, onder mijn inlog werkt het wel.
Ze krijgt de volgende melding
Controleer de proxy instellen. met een IP adres.
Ik heb gezocht bij verbindingen, maar kan nergens vinden waar ik dat adres kan invullen.
Het gebeurde van de ene op de andere dag.
Problemen oplossen werkt niet.
Er is bij installatie ook nooit gevraagd om een IP adres.
Kijk ik met mijn neus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-10 16:44

thof

FP ProMod
De proxy instellingen van Internet Explorer zullen voor deze gebruiker leeg moeten zijn verwacht ik. Hoe je de proxy instellingen bekijkt is hier te vinden:
http://windows.microsoft....er-settings#1TC=windows-7

Proxy instellingen zullen leeg moeten zijn. Controlleer voor de volledigheid ook even bij het werkende account.

Is er nog iets van een third party firewall actief op die machine? Misschien een keer iets te veel geblokkeerd door de gebruiker?

Eventueel nog een andere browser geprobeerd om Internet Explorer even uit te kunnen sluiten?

Edit: kunnen er wel andere apparaten in het netwerk benaderd worden? Bijvoorbeeld de website van router/modem/accespoint ?

[ Voor 9% gewijzigd door thof op 25-11-2014 17:28 ]

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, dom van me, we draaien meestal Firefox, maar IE doet het ook niet.

Er is verder niets gewijzigd aan firewall of wat dan ook.

Deep scan gedraaid, niets gevonden.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2014 17:33 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsd052
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-04 12:27
Het kan soms zijn dat de proxy aan gaat zonder dit zelf te doen.
mogelijk kan dit aan malware liggen of Windows zelf.

Hierdoor kan er geen verbinding worden gemaakt met het internet omdat er een proxyserver in gebruik is ook al staat hier geen proxy server ingevoerd.

Als de optie aan staat levert dit problemen op.

Dus je moet bij de instellingen kijken of de proxyserver in IE uit staat.
De instellingen van een proxyserver worden over Windows meegenomen dus als dit aan staat werken ook andere browsers niet dit is ook uit te zetten op een andere methode maar via IE is het de makkelijkst weg

De link van de eerste poster kan je gebruiken om na te gaan waar deze instellingen terug te vinden zijn en indien een proxyserver aan staat kan je dit hier uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik me suf gezocht, maar kan het in IE en Mozilla en Chrome niet vinden.
Het is ook zo vreemd dat het internet onder mijn inlog wel werkt.
Gisteravond de probleemoposser nog eens gestart en die zegt dat er wel een internet verbinding is. Maar als ik een browser open komt er weer die proxy melding. :(

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2014 10:34 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:27:
Simpel: Er zit iets in haar profiel wat corrupt is.

- Maak een nieuw profiel aan voor je vriendin
- kopieer favorieten en mjin documenten naar nieuw profiel en laat haar daar verder mee werken.
LET OP kopieer niet haar huidige profiel folder naar haar nieuwe profiel want dan verhuist het probleem ook mee.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar zat ik ook al aan te denken maar het ergert me gewoon dat ik het huidige profiel niet aan de gang krijg.
Bedoel je daarmee haar complete gebruikersmap?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2014 09:23 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:27:
Gisteravond de probleemoposser nog eens gestart en die zegt dat er wel een internet verbinding is. Maar als ik een browser open komt er weer die proxy melding. :(
Kan je de proxy instellingen niet vinden? In chrome zit bij instellingen --> geavanceerde instellingen een grote knop proxyinstellingen wijzigen. Dan kom je bij de internet instellingen. Klik dan op het knopje LAN instellingen.

Mijn vermoeden is dat alle vinkjes hier uit moeten staan. Maar dat kan je controleren door in het werkende account even te kijken hoe de instellingen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:12:
Daar zat ik ook al aan te denken maar het ergert me gewoon dat ik het huidige profiel niet aan de gang krijg.
Bedoel je daarmee haar complete gebruikersmap?
Ja haar complete gebruikersmap moet je NIET kopieren. De appdata folder zou ik niet meenemen.
Alleen haar mijn documenten, foto's, favorieten etc.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Pagina: 1