Nieuwe SSD gekocht, waarop aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:40
Beste,

Ik heb zojuist mijn MX100 512 GB binnen gekregen. Ik wou mijn huidige M4 vervangen omdat ik meer ruimte wou. Ik heb een MSI P55A-GD65 als moederbord. Deze heeft SATA-3 ondersteuning via Marvell SE9128. Nu lees ik toch regelmatig dingen op internet dat je beter af bent met gewoon de SATA-2 poorten te gebruiken. Heeft iemand ervaring hiermee/advies met wat ik moet doen. Volgens mij zit mijn M4 nu gewoon op de SATA-2, en daarmee haal ik deze snelheden: http://imgur.com/zhVfZq5

Bedankt

• Dahley
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07-2020
Volgens mij is het gewoon beter om hem op de SATA 3 poort aan te sluiten.. op SATA 2 kun je nooit de volledige snelheden behalen. Nu ben ik geen expert met welke sata poort nou 'handiger' is dan de ander, dit is volgens mij gewoon logisch. Ik zou zeggen probeer het gewoon en zie welke snelheden je kunt halen?

E: Kabels maken trouwens niks uit, sata is sata, alleen de poorten zijn verschillend.

[ Voor 12% gewijzigd door Dahley op 25-11-2014 16:52 ]

BitFenix Shadow | MSI Z97-G45 | Intel i5 4590 | 2x GTX 570 reference | 8GB DC

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Lekker laten zitten op de SATA2 poort van het moederbord zelf.

Die Marvell controllers zijn brak. Misschien iets hogere doorvoersnelheden, maar ook hogere latency.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dahley schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:51:
Volgens mij is het gewoon beter om hem op de SATA 3 poort aan te sluiten.. op SATA 2 kun je nooit de volledige snelheden behalen.
Nee, want die SATA 6Gbps controller is een brakke Marvell, waar die SATA 3Gbps een Intel is, die superieur is aan die Marvell. Met name accesstimes liggen op de Intel een stuk lager.

• Dahley
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07-2020
TERW_DAN schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:55:
[...]

Nee, want die SATA 6Gbps controller is een brakke Marvell, waar die SATA 3Gbps een Intel is, die superieur is aan die Marvell. Met name accesstimes liggen op de Intel een stuk lager.
Negeer mijn reactie dan maar. Ik weet niet uit mijn hoofd welke SSD's welke controllers gebruiken. Ik weet alleen dat de OCZ vertex 2 een slechte had en er veel stuk gingen. (mijne ook)

BitFenix Shadow | MSI Z97-G45 | Intel i5 4590 | 2x GTX 570 reference | 8GB DC

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 13:25
Dahley schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:57:
[...]

Negeer mijn reactie dan maar. Ik weet niet uit mijn hoofd welke SSD's welke controllers gebruiken. Ik weet alleen dat de OCZ vertex 2 een slechte had en er veel stuk gingen. (mijne ook)
Dit gaat ook niet over de controller van de ssd's zelf maar over de controller op het moederbord.
In je boekje staat zelfs dat je de intels beter kan gebruiken :), volgens mij kan je default niet eens starten van de marvell controller en moet je dit inschakelen in de bios.

Conclusie: Gebruik de intel controller.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-01 17:31

Eagle Creek

Breathing security

Bizar eigenlijk dat je door crappy kwaliteit naar een minder iets (op papier) moet schakelen. Nu zien we dat ook wel bv. bij voedingen en andere producten maar daarmee is het eigenlijk niets meer dan verkooppraat.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:40
Bedankt voor de snelle reacties, heb m aan de intel gehangen!
Pagina: 1