[iPhone] Hoe iOS 8 installeren zonder foto's te verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-04 23:08
Dag Tweakers,

Mijn iPhone 5s 16GB loopt nog steeds op iOS 7.1. Nu wil ik graag updaten naar iOS 8, maar krijg ik een foutmelding dat deze niet geïnstalleerd kan worden aangezien er niet genoeg ruimte op de iPhone beschikbaar is. Nu staat de telefoon ook helemaal vol met foto's, die ik graag in iCloud opgeslagen zou zien, mede omdat de highres versies dan daar staan en ik kleinere versies op mijn telefoon kan houden en daardoor ruimte bespaar.

Maar nu wordt het dus een soort kip en het ei verhaal: ik wil graag mijn foto's op mn telefoon houden om ze vervolgens te kunnen syncen met iCloud, maar dat kan alleen met iOS 8 waarvoor ik niet genoeg ruimte heb om te installeren :( .

Opties zijn om eerst alles te importeren naar iPhoto, en vervolgens te verwijderen van de telefoon, maar ik ben bang dat ik ze er niet meer (in de juiste volgorde) terug op krijg? Wat zijn de ervaringen hier mee?

Kan iemand me aan de juiste volgorde van werken helpen? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Via iTunes doen :) Dan hoef je niet zoveel vrije ruimte te hebben!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 635892

Als je de Iphone aan de computer koppelt en synchroniseert dan raak je niks kwijt. Hier kwam ik jammer genoeg ook pas na een paar keer achter en heb in het begin altijd foto's en apps verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:54

QuasaR

One ring to rule them all

Hou er rekening mee dat je via iTunes waarschijnlijk je backup NIET terug kan zetten omdat je backup groter is dan de vrije ruimte na installatie van IOS8! (Spreek uit ervaring).

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Laatst online: 09:17

talin

ES-MA

Florinsz schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:23:

Opties zijn om eerst alles te importeren naar iPhoto, en vervolgens te verwijderen van de telefoon, maar ik ben bang dat ik ze er niet meer (in de juiste volgorde) terug op krijg? Wat zijn de ervaringen hier mee?
waarom is het van belang dat deze in de juiste volgorde komen te staan?

wat je eens zou kunnen proberen is een map in iPhoto te maken daar deze foto's van je telefoon in te zetten.
je kan dan in iTunes aangeven welke foto map er gesynct moet worden voor de telefoon.
zo heb je een 2 weg systeem want de foto's zijn gebackupd en die worden elke keer gesynct met de telefoon.

kan je onder iOs7 ook een gedeelde photstream aanmaken?
oftewel je foto's delen?
maak een 2de apple account en deel die foto's met dat apple ID, zie je dan die foto's en in juiste volgorde?

edit:

ik laat hier mensen overstappen van de iPhone4 naar de 5c
die geef ik aan dat ze bij hun iCloud zelf moeten inloggen en daar foto's aan moeten vinken zodat ze straks hun foto's weer terug kunnen syncen, dat werkt, dus zou dat bij jou ook moeten werken.

[ Voor 12% gewijzigd door talin op 25-11-2014 16:47 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-04 23:08
talin schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:42:
[...]

waarom is het van belang dat deze in de juiste volgorde komen te staan?
Volgorde van datum :) . Dus verder niets speciaals.
wat je eens zou kunnen proberen is een map in iPhoto te maken daar deze foto's van je telefoon in te zetten.
je kan dan in iTunes aangeven welke foto map er gesynct moet worden voor de telefoon.
zo heb je een 2 weg systeem want de foto's zijn gebackupd en die worden elke keer gesynct met de telefoon.
Ik ga dit inderdaad eens proberen.
edit:

ik laat hier mensen overstappen van de iPhone4 naar de 5c
die geef ik aan dat ze bij hun iCloud zelf moeten inloggen en daar foto's aan moeten vinken zodat ze straks hun foto's weer terug kunnen syncen, dat werkt, dus zou dat bij jou ook moeten werken.
Net gechecked, en dat staat dus aangevinkt, maar bij de verdeling van de ruimte zie ik dat er geen foto's zijn gesynced. Zou dat kunnen komen omdat mijn photolibrary van mn telefoon groter is dan de ruimte die op iCloud beschikbaar is (5GB)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Laatst online: 09:17

talin

ES-MA

Florinsz schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 17:04:
[...]

Volgorde van datum :) . Dus verder niets speciaals.

[...]

Ik ga dit inderdaad eens proberen.

[...]

Net gechecked, en dat staat dus aangevinkt, maar bij de verdeling van de ruimte zie ik dat er geen foto's zijn gesynced. Zou dat kunnen komen omdat mijn photolibrary van mn telefoon groter is dan de ruimte die op iCloud beschikbaar is (5GB)?
als het volgorde van datum is hoef je volgens mij helemaal niks te doen, want zo staan ze ook in iCloud.
en dus ook in iPhoto dus zijn ze ook weer terug te syncen.

log eens in nu op iCloud.com zie je daar je foto's?
nvmd foto's staan niet in iCloud.com
wel in iphoto photostream als deze aanstaat

want volgens mij ( maar dat moet je ff googelen ) tellen de foto's niet mee in iCloud maar zijn het daar de laatste 1000 foto's die daar neer worden gezet.

[ Voor 7% gewijzigd door talin op 25-11-2014 19:41 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 635892

I het inmiddels al gelukt?
Pagina: 1