Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[iOS 8.1.1/Obj-c] didReceiveRemoteNotification werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• defjef
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-01-2024
Sinds een jaar gebruiken we push onder iOS om gebruikers notificaties te sturen over veranderingen op ons platform. Tot aan iOS8.1 hebben we (behalve een specifieke situatie na) geen problemen gekend.
Onder iOS gebruiken we de didReceiveRemoteNotification om te reageren op een push bericht en dat was eigenlijk nooit een probleem.

SInds de laatste update van iOS (naar versie 8.1.1) lijkt dit mechanisme omgevallen. We kunnen nog een aantal (zeg een stuk of 5) push berichten versturen en daarna zien we dat de didReceiveRemoteNotification niet meer wordt aangeroepen. Deze situatie doet zich overigens niet voor als de telefoon aan de oplader ligt.

Omdat we vermoeden dat wij niet de enige zijn die daar last van hebben, hebben we ook whatsapp geprobeerd, door naar de vinkjes te kijken. Bij de eerste 4 a 5 berichten krijgen we nog netjes terug dat het bericht ontvangen is, daarna houdt het op en blijft het steken bij 1 vinkje.

Op de fora van apple lijkt er ook nog geen oplossing te zijn :

https://devforums.apple.com/thread/254946?tstart=0

Het lijkt trouwens in 8.2 te zijn opgelost, maar daar zijn we nog mee aan het testen. Is er iemand die dit probleem ook heeft en daar een oplossing voor heeft gevonden? Of moeten we concluderen dat we gewoon pech gehad hebben?

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Nee maar ik ga het in de gaten houden want wij werken hier ook veel mee. Overigens mijn telefoons nog niet eens geupgrade naar de nieuwste versie, ik had het gevoel dat alles al wel lekker draaide. Ik ga het aankaarten bij de QA's hier en kijken of wij ook een repro krijgen. Daarna 8.2 testen, die is al binnen hier.

Ik laat je weten hoe het loopt!

iOS developer

• defjef
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-01-2024
We hebben een test gedaan met 8.2 beta en daar kwamen de push berichten voor 99.1% binnen voor een periode van 24 uur om de 5 minuten.

Of de "fout" hebben ze opgelost, of ze zijn vergeten te mergen :-)