Herstelling grafische kaart bij XSTRA => Terugbetaling eisen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingFox
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-10 19:53
Beste Tweakers,

Ik vrees dat ik het slachtoffer ben geworden van kopen van een product van een B-merk bij een B-shop. Grab some popcorn en geniet van het lezen van mijn ervaring die dreigt te escaleren.

Begin mei dit jaar kreeg ik het idee om een low-profile case te kopen. Ik heb vrij weinig plaats en de behuizing van m'n vorige desktop nam vrij veel plaats in, een low-profile case was dus de perfecte oplossing. Het enige probleem van m'n setup was om een geschikte grafische kaart te vinden die dezelfde prestaties kon leveren als m'n Gigabyte Radeon HD6850. De keuze in low-profile grafische kaarten was/is vrij beperkt en ik kwam steeds uit bij Afox Radeon HD7850. Ik had geen ervaring met deze fabrikant, maar ik was "genoodzaakt" om deze kaart te kopen. Over het algemeen kwam de kaart aardig uit de reviews.

Weinig webshops verkochten deze webshop, ik vond enkel Amazon terug die de kaart verkochten via Xstra. Xstra was ook de webshop die bij Tweakers aangeduid stond. Ik heb op 5 mei 2014 deze bestelling geplaatst en (ondanks hun indicatie van twee weken levertijd) kreeg de kaart in ontvangst rond 7 mei 2014.

Ik heb de kaart geplaatst maar vrij snel merkte ik dat de fan een tikkend geluid vertoonde. De draadjes die de één van de fans van stroom voorziet, was naar beneden gezakt en lag tegen de fan. Ik heb de fans losgeschroefd en de kabel teruggeduwd zoals het hoorde.

In augustus dit jaar kreeg ik opeens te maken met een probleem met de grafische kaart. Ik heb er een filmpje van gemaakt (https://www.youtube.com/watch?v=Y6IVM1GIHAk). Ik nam contact op met Xstra om het defect aan de grafische kaart te melden en ik kreeg van hun (of beter gezegd: van ''X'', want da's precies de enige die Nederlands spreekt) een mail met het adres naar waar ik mijn grafische kaart mocht opsturen. Denemarken. 32 euro. Mooi...

Goed, ik stuur mijn grafische kaart op, ze komt aan 28 augustus (dankzij de tracking via Bpost heb ik dat kunnen opvolgen) maar ik kreeg geen melding dat de zending aankwam. In ieder geval, ik mailde op 25 september met betrekking tot de status van mijn herstelling.

25 september 2014
Goeiemorgen,

Graag zou ik even willen informeren of er al iets bekend is omtrent de herstelling van de grafische kaart.

Mvg,

naam
Het antwoord op 25 september 2014
Hello naam,

Uw AFOX kaart is terug gestuurd naar AFOX in HongKong voor herstelling / repair.

Het kan 30 – 40 dagen duren voor dat wij het terug hebben. Ik zal AFOX vragen en ik laat u iets weten zo snel mogelijk.

With best regards – Met vriendelijke groeten,
naam
Ik kreeg uiteindelijk niets te horen. Een maand later, 22 oktober 2014, mail ik opnieuw.

[quote]
Beste,

We zijn inmiddels bijna een maand verder en ik heb nog steeds niets vernomen over de status van mijn grafische kaart.

Met vriendelijke groeten,

naam
[quote]

Deze mail bleef onbeantwoord. Op 28 oktober 2014 mail ik opnieuw.
Beste,

Bij deze mail ik nogmaals met de vraag hoe het staat met de herstelling van mijn grafische kaart. Deze is sinds eind augustus bij jullie, de herstelling zou 30-40 dagen duren (zoals door uzelf werd bevestigd), we zijn inmiddels twee maanden verder en ik heb nog steeds geen idee wat er juist gebeurd. Graag zou ik zo snel mogelijk mijn grafische kaart terug hebben! Dit is echt buitensporig lang voor een herstelling, ik heb geen zin om nog langer te wachten.

naam
Ik kreeg diezelfde dag volgend antwoord:
Beste,

Ik begrijp je,
Wij hebben geen andere mogelijkheden dan op AFOX te wachten, uw kaart is terug gestuurd naar AFOX volgens de regels van de product garantie.

Wij zullen vandaag nog een mail sturen naar AFOX om zo veel mogelijk druk op hun te zetten, en ik verwacht dan morgen een antwoord voor u te hebben.

naam
Mijn geduld met hun “morgen” en “zo snel mogelijk” begint helemaal op te geraken. Ze laten echt niks horen, dus mail ik op 3 november 2014 volgende mail:
Beste,

We zijn nu ondertussen een week verder en ik heb nog steeds niets gehoord. Ik heb niet direct te klagen over de support vanuit jullie kant, maar anderzijds heb ik er echt geen boodschap meer aan dat jullie een mailtje sturen en “hopen” op antwoord. Ik verwacht als klant een degelijke service, op dat vlak vind ik dat Xstra tekort schiet. Het kan allemaal goed zijn dat Afox moeilijk doet, maar daar heb ik als klant bij Xstra helemaal niets aan.

De grafische kaart werd aangekocht op 5 mei 2014, we zijn ondertussen bijna 6 maanden verder en ik heb nog maar 3 maanden kunnen genieten van mijn grafische kaart. De overige tijd was deze defect en in reparatie. Dat vind ik helemaal niet kunnen, aangezien de waarde van de grafische kaart in tijd vermindert. De kaart heeft genoeg geld gekost, dan vind ik het al helemaal niet kunnen dat deze de helft van de tijd niet beschikbaar is.

Hierbij verzoek ik jullie om mij:

• Ofwel een nieuwe grafische kaart op te sturen. Er zijn voldoende (web)shops die de klant een nieuw product meegeven en achteraf de problemen met de fabrikant oplossen. Verder heb ik na deze periode geen vertrouwen meer in mijn oorspronkelijke kaart, aangezien deze al zo lang weg is en ik enkel vrede wil nemen met het ontvangen van een nieuwe kaart, hetzij van Xstra, hetzij van Afox. Het zou een mooi gebaar zijn naar mij als klant zodat ik niet veel langer hoef te wachten door mij een nieuwe kaart te bezorgen.
• Ofwel het oorspronkelijke aankoopbedrag van €255,00 terug te betalen.

Ik vind dat ik als klant hier redelijk bij blijf en al voldoende geduld heb gehad. Beide voorstellen zijn zeker en vast niet overdreven of ongegrond gezien de situatie. Op de website valt te lezen dat Xstra een hoge consumententevredenheid wil garanderen. Hierbij blijf ik hopen op een positief antwoord om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Joren Vos
Deze mail werd vakkundig genegeerd. Ik had ondertussen nog eens gebeld met dezelfde vraag naar meer info. Er werd me verteld dat ze mij geen nieuwe kaart konden opsturen omdat Afox deze kaarten niet produceert. “Ik laat u zo snel mogelijk iets weten, ik zal druk uitoefenen op Afox”. Uiteraard, niets te horen gekregen. Gisteren, 24 november 2014, heb ik opnieuw gemaild. Ik wil nu gewoon mijn geld terug. Het probleem met de grafische kaart valt volgens mij niet te herstellen zonder een nieuwe kaart te geven…
Beste,

Ondertussen zijn we nog drie weken verder en ik heb nog steeds niets (!) gehoord van jullie. Aangezien mijn vorige mail schriftelijk werd genegeerd, ga ik jullie graag even wijzen op de plichten als verkoper:

------

1. U dient het gebrek aan overeenstemming binnen twee jaar te verhelpen naar keuze van de consument:
-ofwel door het product te herstellen of te vervangen, zonder kosten voor de consument, tenzij het onmogelijk of buiten verhouding is. De herstelling of vervanging moet dus redelijk zijn ten aanzien van bijvoorbeeld de waarde van het goed of de ernst van het gebrek.

Bijvoorbeeld: een verkoper kan weigeren om een zetel te vervangen waarvan het stiksel een gebrek vertoont en eerder voorstellen om hem te herstellen.

Vervanging van de zetel bij een gebrek in het stiksel lijkt inderdaad niet in verhouding. Voor de verkoper zijn de kosten hiervan te hoog ten opzichte van de herstelling ervan.

-Ofwel door de prijs te verlagen of door de overeenkomst te beëindigen (terugbetaling van de verkoopprijs), wanneer herstelling of vervanging onmogelijk of buiten verhouding is of niet kan uitgevoerd worden binnen een redelijke termijn en zonder enige overlast voor de consument. De consument heeft niet het recht om bij een gebrek van geringe betekenis ontbinding van de overeenkomst te eisen.

Voorbeeld: de verkoper heeft herhaaldelijk een defect strijkijzer binnengebracht voor herstelling van hetzelfde probleem. Na verloop van 3 maanden werkt het strijkijzer nog altijd niet. De verkoper weigert om het te vervangen omdat het niet meer wordt gefabriceerd.

In dat geval kan de consument terugbetaling eisen.

Wanneer de herstellingen de consument ernstige overlast bezorgen (heen en weer geloop) of niet binnen een redelijke termijn worden verricht (meer dan 3 maanden wachttijd), kan indien vervanging onmogelijk is terugbetaling van de verkoopprijs worden geëist.

Een redelijke termijn dient te worden getoetst aan het product in kwestie, aan de aard en de ernst van het probleem en aan de praktijken van de betrokken sector. De verkoper moet blijk geven van professionele toegewijdheid, actief zijn en informeren bij het herstelcenter.

Bij terugbetaling kan de verkoper rekening houden met het gebruik dat de consument van het goed heeft gehad sinds de levering.

2. De consument zou ook schadevergoeding kunnen vragen voor de schade die hij door het gebrek van het product heeft geleden.
3. U dient geen waarborg te bieden wanneer de consument het gebrek bij de verkoop kende dan wel als het gebrek aan overeenstemming voortvloeit uit het materiaal geleverd door de consument.

--------------
(http://economie.fgov.be/n...garantiewet/#.VHLtVJOG-qR)

Graag wil ik u bij deze nogmaals vragen om in mijn verzoek te voldoen en mij mijn grafische kaart terug te betalen. Per telefoon heeft u mij gezegd dat een herstelling of vervanging onmogelijk is (aangezien Afox de kaart niet meer maakt). Verder heb ik duidelijk al genoeg overlast gehad aangezien mijn PC onbruikbaar is zonder grafische kaart.

Zoals hierboven vermeld dient u de keuze van de consument te volgen, mijn keuze is nu een terugbetaling. Ik verwacht een schriftelijk antwoord op deze mail.

Joren Vos
Het antwoord:
Beste,

Volgens onze algemene verkoopvoorwaarden te vinden op onze website zijn wij verplicht een reparatie, of vervanging te doen. In dit geval hebben wij gekozen om uw product te retourneren aan de producent voor reparatie.

Wij verwachten uw product terug van reparatie binnen 30 dagen, en wij sturen het meteen retour aan u als wij het ontvangen hebben van AFOX.

naam
Ik vraag me af: ben ik volledig in regel om een terugbetaling te eisen (zie de link betreffende garantiewet: http://economie.fgov.be/n...garantiewet/#.VHR1LZOG-qS )? Hoe kan ik dit verder afhandelen? ) Ik heb het echt gehad met hun beloftes van "morgen" en "30 dagen". Dertig dagen is overigens wel een heel ruime termijn. Elke keer wordt ik opnieuw afgewimpeld.

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 08-12-2014 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingFox
Goeiemorgen,

Ik heb wat vraagjes betreffende mijn situatie rond de herstelling van een grafische kaart.

De grafische kaart is enkele maanden onderweg en ik heb er geen hoop op om de grafische kaart terug te zien. Het probleem is dat de kaart (naar mijn weten) niet hersteld kan worden omdat de fabrikant deze kaart niet meer produceert. Daarom zou ik graag mijn geld terugwillen.

Ik heb als klant moeten opdraaien voor de verzendkosten naar hun hoofdzetel in Denemarken en ze weigeren mijn geld terug te geven (de hele zaak loopt drie maanden).

Welke kant kan ik nu uit? Ze zijn immers wettelijk verplicht om terug te betalen. Het aanrekenen van transportkosten is ook verboden. Ik weet echt niet welke kant ik nu uit kan gaan.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt de kaart dus ook in Denemarken gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingFox
Neen, ik heb de kaart gekocht via hun webshop. (www.xstra.eu)

Op hun factuur staat:

Xstra Digital Storage
Frankrijklei 33 / 20
BE-2000 Antwerpen
Belgium

Voor hun retour eisen ze dat de klant dit opstuurt naar hun adres in Denemarken en zelf opdraait voor de verzendkosten. Ik heb online opgezocht dat in principe de verkoper opdraait voor de verzendkosten, maar dat willen ze niet geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In Nederland is het in elk geval zo dat de winkel de garantie moet afhandelen, niet de fabrikant, daar heb je niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 10:02

Foamy

Fulltime prutser

Gezien het Belgische adres: waar ben je zelf woonachtig en waar heb je dit gekocht? Er zitten verschillen tussen Nederlandse en Belgische wetgeving vermoed ik zo ;)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingFox
Ik ben woonachtig in België en heb de kaart gekocht via de webshop Xstra.eu, zijzelf hebben een "filiaal" o.i.d. in Antwerpen maar hun hoofdzetel is in Denemarken. Ik heb de grafische kaart opgestuurd via BPost en ze is afgetekend door <naam>, de enige contactpersoon van Xstra (als ik mail of bel krijg ik altijd hem aan de lijn).

Ik baseer me op volgende info:
- http://europa.eu/youreuro...d/guarantees/index_nl.htm
- http://economie.fgov.be/n...garantiewet/#.VFn2gfmG98E
- http://www.eccbelgie.be/2...ranties-Attach_s79011.pdf

Ik versta hieruit dat ik het recht heb om geld terug te eisen tijdens de garantieperiode (als een defect zich voordoet) en dat zij mij geen transportkost mogen aanrekenen om mijn defect product naar hun te sturen.

[ Voor 0% gewijzigd door gambieter op 26-11-2014 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

TR is afdoende, thanks!

[ Voor 91% gewijzigd door Perkouw op 26-11-2014 12:26 ]

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
Zowel de Nederlandse, Belgische als de Deense wetgeving zijn gebaseerd op de Consumptierichtlijn. Vermoedelijk is hier de Belgische wetgeving van toepassing, tenzij de Deense wetgeving van toepassing is verklaart. In het laatste geval is dwingende Belgische wetgeving toch van toepassing.

Om op basis van de richtlijn iets te kunnen zeggen heb ik de volgende informatie nodig:
Wanneer is de kaart bezorgd?
Wanneer heb je het gebrek ontdekt en wanneer heb je dat gemeld?
Was de kaart onderdeel van een computer (je hebt het over herstellen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingFox
Ik heb op hun website "Danish" gezocht maar niets gevonden. Mag ik hieruit verstaan dat het Belgische recht van toepassing is?

Ik heb de grafische kaart ontvangen op 7 mei. Op 14 augustus heb ik melding gemaakt van het probleem (zie filmpje in de openingspost) en heb die kort nadien opgestuurd.

Ik krijg nu deze mail van hun:
Beste,

De tekst luidt:

Als een product dat u in de EU heeft gekocht, afwijkt van geadverteerde versie of niet goed werkt, moet de verkoper het gratis repareren of ruilen, of u uw geld teruggeven. In sommige EU-landen mag u kiezen. Als het niet mogelijk is het artikel te repareren of te ruilen, moet u uw geld volledig of gedeeltelijk terugkrijgen.

Hier staat het duidelijk dat u recht heeft op: gratis repareren of ruilen, of u uw geld teruggeven

Wij hebben gekozen voor gratis repareren.

Verder staat er: In sommige EU-landen mag u kiezen.

Dit is niet het geval in Denemarken waar onze maatschappelijke zetel zich bevindt. En volgens ons geldt dat ook voor Nederland.

Alleen als het niet mogelijk is om het artikel te repareren heeft u recht op volledig of gedeeltelijk terug betaling. Dit is in dit geval niet ter sprake.

Met deze heeft u onze duidelijke antwoord.

naam
Ik ben Belgische consument en daar mag ik wél kiezen tussen herstelling of geld terug. Overigens is volgens mij het vragen van geld (€32.80 voor het terugsturen van mijn grafische kaart) onterecht.

Alvast bedankt voor de hulp ;) Hopelijk kom ik er snel uit.

[EDIT] Hun AV schrijft voor dat "Xstra" staat voor "Xstra Digital Storage ApS (Sydkrogen 10D, 7300 Jelling, Denmark)". Het zal dus worden afgehandeld via het Deense recht.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 26-11-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
Ja, dat is onterecht.

Stuur het volgende eens terug:

Geachte heer <naam>,

De Europese richtlijn 99/44/EG verplicht lidstaten om de consument de keuze te geven tussen herstel of vervanging, behoudens enkele uitzonderingen.

Het is hoogst waarschijnlijk dat de Deense consument mag kiezen, omdat Denemarken deze richtlijn heeft geïmplementeerd en niet zomaar mag worden aangenomen dat dit zou leiden een "contra legem" uitleg van de Deense wetgeving. Overigens mag de consument volgens Nederlandse en Belgische in lijn met de richtlijn kiezen tussen herstel of vervanging. En volgens verordening Rome-I gaat dwingende Belgische wetgeving boven de Deense wetgeving.

Ik wijs u er op dat de verzendkosten heen en retour volgens deze richtlijn en de Belgische wetgeving voor uw rekening komen. En ik herhaal: volgens verordening Rome-I gaat dwingende Belgische wetgeving boven de Deense wetgeving.

Overigens volgens de verordening Rome-I is de Belgische wetgeving in beginsel van toepassing, omdat u zich richt op de verkoop op de gehele Europese markt.

Met vriendelijke groet,
KingFox

Als de winkel dwars blijft liggen dan kun je de overeenkomst ontbinden en een incassobureau inschakelen. Er zijn er die zich richten op consumenten, zoals deze:
http://hoevehorstincasso.nl/

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 26-11-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingFox
Alvast bedankt voor deze helpende reactie. Het doet me deugd dat jullie me helpen ;)

Ik heb hem al op deze link gewezen: http://www.consumereurope...Payment-of-shipping-costs ivm verzendkost.

Ben je er 100% zeker van dat het Belgische recht van toepassing is gezien hun Algemene Voorwaarden: GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF SALES AND DELIVERY
of Xstra Digital Storage ApS Filed with the Chamber of Commerce in Denmark under number 36050381

[EDIT] Laat me even duidelijk stellen dat ik niet twijfel aan uw kennis, maar ik weet niet of je bovenstaand zinnetje ook nog had gelezen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door KingFox op 26-11-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:02
Ze kunnen wel een Deens bedrijf zijn, als ze iets aanbieden aan consumenten in een ander land, moeten ze zich houden aan de wetgeving in dat land. Anders zouden alle webshops wel hun bedrijf registeren in het gunstigste land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesserr schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:51:
Ze kunnen wel een Deens bedrijf zijn, als ze iets aanbieden aan consumenten in een ander land, moeten ze zich houden aan de wetgeving in dat land. Anders zouden alle webshops wel hun bedrijf registeren in het gunstigste land.
Is dat wel zo? Als de shop zich voornamelijk richt op dat land wellicht. Maar als ik een shop in de usa heb, en alleen usa klanten, en ineens komt er een ollander, dan geldt toch nooit nl recht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:08:
[...]

Is dat wel zo? Als de shop zich voornamelijk richt op dat land wellicht. Maar als ik een shop in de usa heb, en alleen usa klanten, en ineens komt er een ollander, dan geldt toch nooit nl recht?
Dan niet inderdaad, maar deze webshop richt zich toch echt expliciet op heel europa, dan moeten ze zich dus ook houden aan de wetten in het land waar ze verkopen (België in dit geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingFox
Xstra richt zich duidelijk op de gehele EU.

Ik citeer vanop hun website: "We invite you to take advantage of our more than 20 years of experience in bringing memory and digital storage products to the market. From our offices located in Denmark, The Netherlands and Belgium we serve our partners located in the EMEA region (Europe, Middle east, and Africa)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:08:
Alleen de Nederlandse regels betreffende de algemene voorwaarden, maar dat is verder off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Ik heb de namen verwijderd uit de verschillende posts. Geen namen van medewerkers plaatsen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingFox
Ik heb de mail verzonden, maar hierop komt maar geen antwoord. Deze webshop hun service is echt het slechtste dat ik ooit heb meegemaakt. *Diepe zucht*

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
KingFox schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:42:
Ben je er 100% zeker van dat het Belgische recht van toepassing is gezien hun Algemene Voorwaarden: GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF SALES AND DELIVERY
of Xstra Digital Storage ApS Filed with the Chamber of Commerce in Denmark under number 36050381
Nee, maar hier wordt niet gekozen voor Deense recht. Uitgangspunt van Rome-I is dat Belgisch recht van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
Consument heeft in Europa de mogelijkheid om te kiezen om de zaak aanhangig te maken in zijn land of het land van de shop.

Maar als de shop lastig doet dan zal het dus gang naar de rechter worden.

Staat op de factuur een belgisch btw nummer? ... In dat geval maakt al dat geblaat over denemarken weinig uit en is het gewoon belgisch recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingFox
chime schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:40:
Consument heeft in Europa de mogelijkheid om te kiezen om de zaak aanhangig te maken in zijn land of het land van de shop.

Maar als de shop lastig doet dan zal het dus gang naar de rechter worden.

Staat op de factuur een belgisch btw nummer? ... In dat geval maakt al dat geblaat over denemarken weinig uit en is het gewoon belgisch recht.
Ondertussen zijn we weer een hele poos verder en heb ik een klacht ingediend bij de Algemene Economische Inspectie. Wat ik vooral hoop is dat er effectief iets wordt ondernomen tegen de genoemde webshop en dat ervoor gezorgd wordt dat die (in het beste geval) gewoon zou moeten stoppen. Spijtig genoeg vrees ik ervoor, ondertussen heb ik op internet nog wel ervaringen gevonden (zelfs op hun Facebookpagina https://www.facebook.com/xstra.eu ) waarbij er iemand een bestelling plaatst, betaald, maar de goederen komen niet aan. Om van te walgen, zeker dan nog dat deze webshop nog op Tweakers staat.
Pagina: 1