Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Wel een search gedaan op dit forum, maar niet direct een kant en klare oplossing kunnen vinden. Normaal had ik op mijn garagedeur een openen met pincode aan de muur (Hormann) maar deze is nu kapot. Nu bedacht ik me dat er vast wel een oplossing zal bestaan die je aansluit op je router en die vervolgens je normale handafstandsbediening vervangt, want dat doet zo'n opener met pincode ook natuurlijk.

Maar het valt me eigenlijk tegen dat er geen kant en klare oplossingen zijn... Het zit veelal in de hobby sfeer met Raspberry PI's en dergelijke (nu heb ik die wel liggen dat is geen probleem). Maar zijn er ook kant en klare oplossingen te vinden die werken met bestaande garagedeuren en bijbehorende openers..?? Ik heb zelf een Hormann deur.

Had wel een aantal opties gezien zoals de GoGo Gate en Hormann zelf komt ook nog met zoiets met BiSecur Wifi Gateway, maar die zie ik nog nergens te koop.

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:16
Niet via wifi, maar ik heb bij onze garagedeur een paar jaar geleden een rfid-reader met arduino aangesloten om de deur makkelijk te openen. Rfid had ik van ebay gehaald samen met de tags, kostte iets van 15 euro of zo. Software is niet zo moeilijk te maken en aangezien er alleen geschakeld wordt ald je er een ingeleerde tag voor houdt is het ook veilig. Draadjes die van buiten bereikbaar zijn kunnen ze niets mee beginnen.