Toon posts:

[Upgrade] Op zoek naar een mooi up-to-date-systeem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na het in april aanmaken van een topic kreeg ik daar goede reacties op en was ik bijna van plan het nieuwe systeem aan te schaffen. Helaas is daar iets tussengekomen en heb ik dat moeten uitstellen. Nu is de tijd wel daar en gaat mijn toch al wat oude systeem een nieuwe frisse update krijgen. Ik hoop dat jullie mij hierbij van advies willen voorzien en misschien een paar goede tips kunnen geven. Allereerst zal ik de vragen beantwoorden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk van alles wat, het moet een alleskunner zijn, maar toch het meeste voor gamen. Ik game nog best vaak wanneer ik tijd over heb. Hierbij moet gedacht worden aan de nieuwste Call of Duty's, League of Legends en Battlefield 4.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken rond de 400-500 euro, omdat het gaat om een upgrade en niet om een compleet nieuw systeem, maar ik kijk niet op een 10'tje meer of minder.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb hieronder een lijst geplaatst met de PC die ik op dit moment gebruik. Ik was van plan om de processor en moederbord mee te nemen omdat er in april al aangegeven was dat deze nog goed meekon (forgive me if I'm wrong), daarnaast zal alle randapparatuur en de harde schijf meeverhuizen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk zelf een nieuwe videokaart, nieuw geheugen, een SSD en (als het echt nodig is) een nieuw processor/moederbord combinatie.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke merkvoorkeuren, maar ik ben opgegroeid met AMD en dat bevalt mij prima tot nu toe voor de zaken die ik op de PC uitvoer. Voor de rest heb ik geen eisen. Ik ben eigenlijk op zoek naar de beste prijs/kwaliteit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem is altijd mooi meegenomen en hij moet de komende jaren wel meekunnen.

Ga je overklokken?
Met deze combinatie van processor/mobo/koeler is dat mogelijk, maar ik ben niet van plan om dat te gaan doen

Hierbij mijn huidige configuratie, met alle randapparatuur meegenomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-MA790XT-UD4P€ 0,-€ 0,-
1Asus ENGTX275/2DI/896MD3€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Storm Scout€ 0,-€ 0,-
1Samsung Syncmaster P2370 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Logitech Z-2300€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 0,-€ 0,-
1Logitech MX518€ 0,-€ 0,-
1Corsair Dominator TW3X4G1333C9D€ 68,-€ 68,-
1Samsung SH-S223B/BEBE€ 0,-€ 0,-
1be quiet! Straight Power E9 600W€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 147,-

Ik heb zelf ook al een idee van hoe mijn systeem er uit gaat zien. Hierbij een lijst met de upgrades die ik wil gaan uitvoeren:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 347,95€ 347,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Crucial MX100 256GB€ 93,50€ 93,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 508,40

De reden voor mijn keuzes zijn:
- Ik heb het geheugen gekozen omdat deze al vaak wordt genoemd in de Best Buy Guides en wordt aangeraden op dit forum. Daarnaast zijn deze geheugensticks klein en makkelijk in te bouwen.
- De videokaart was wel een puntje van discussie voor mij. Ik zat te twijfelen of ik moest gaan voor een 280x of 290x maar toen zag ik in het nieuws dat de 290x flink in prijs gedaald zou zijn. Deze MSI krijgt goede reviews en vandaar deze keuze. Ik denk dat ik hiermee ook wel een paar jaar vooruit kan qua games.
- De SSD is, net zoals het geheugen, vaak genoemd op de site en in reviews. Daarnaast is hij goedkoper dan de Samsung en qua prestaties eigenlijk gelijk.

Ik hoop dat ik hiermee voldoende informatie heb verschaft en jullie een beeld heb gegeven wat mijn wensen zijn. Ik zie de reacties wel tegemoet.

Thanks in advance!

DynaMan

• ItsShowTimeZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-02 07:18
Upgrades zien er goed uit, normaal zou ik ook voor AMD kiezen, maar met de opkomst van de GTX970 en GTX980 worden de R9 290's en 290x's in mijn opzicht het niet meer waard om nu nog te kopen. Een GTX970 is sneller als een R9 290x, efficienter en volgensmij even duur.

Echter, de upgrade van een van deze videokaart, brengt wel een bottleneck met zich mee. Je Processor zal een bottleneck worden in de meeste nieuwe games. Hier moet je dus wel rekening mee houden dat je kaart niet zijn volledige prestaties kan leveren. Je kan de CPU natuurlijk ook altijd daarna nog upgraden.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:21
ik zou de r9 290 nemen verschil met de r9 20x is nihiel
reviews: AMD R9 290: het kleine broertje van...

tevens denk ik dat je cpu bij een r9 290/290x wel een bottleneck is. in battlefield 4(cpu heavy) een i3-3220 bottleneckt een r9 290. ik weet niet of 2de hands een optie is? daar zijn genoeg r9 290 te vinden met garantie voor tussen de 175-225 euro. zorg alleen dat je een non reference neemt.

maar ram is goed en ssd ook. misschien een 2de hands r9 290 en dan over een paar maandjes een cpu upgrade doen?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Aangezien het geen complete build betreft, move ik het topic naar CAA.

Verwijderd

Topicstarter
@br00ky, oh mijn excuses. Ik had niet zo snel gezien dat daar ook een subforum voor was! Dank je wel voor het verplaatsen.

@ItsShowTimeZ @loki504, dank jullie wel voor jullie tips. Ik had al een vermoeden dat de CPU op een gegeven moment een bottleneck zou gaan worden. Omdat ik Battlefield 4 nou niet elke dag speel om het makkelijk te zeggen, lijkt me een CPU upgrade in de nabije toekomst een goed idee en om nu te kijken naar een goede videokaart/RAM/SSD. Ik heb trouwens mijn twijfels over het inbouwen in de behuizing. De setup die ik nu heb, heeft niet veel ruimte over (wel genoeg om te koelen, dat moet er even bijgezegd worden dus geen problemen verder). Zal de nieuwe setup er dus in passen?

Edit: heb de videokaart aangepast. Na wat googelen, rondkijken op Tweakers, reviews lezen en jullie reacties, heb ik toch besloten voor de GTX 970 te kiezen. Betaal er wel iets meer voor, maar het is het wel waard volgens mij!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2014 14:50 ]