Retour betaalbaarshoppen.nl "administratie kosten"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 13:06
Topic zoveel over "verzendkosten" bij een webshop bestelling en omdat ik "administratie kosten" niet zo snel kon vinden bij de eerdere topics (wellicht) opnieuw deze vraag.

Ik heb een artikel besteld bij "betaalbaarshoppen.nl". Artikel is afgelopen maandag 25-11 geleverd en ik wil hem weer terugzenden (reden: niet meer nodig). Binnen de zichttermijn dus.

Nu stuur ik ze een e-mail dat ik dat wil doen en nu willen ze €7.95 in mindering brengen op het retour bedrag. Ze wijzen op hun "algemene voorwaarden":

Bij het uitbetalen van een retourzending vergoeden wij het aankoopbedrag plus de verzendkosten. Wij brengen €7.95 in mindering voor het verwerken van een retour zending en administratie kosten.

Ofwel het lijkt erop dat ze via een omweg proberen de verzendkosten niet uit te betalen.

Nu vond ik het volgende:

Maar elke andere kosten of vergoeding die u in rekening wilt brengen bij zo’n retour is simpelweg verboden. Ook administratiekosten voor het afhandelen van de retour mogen niet.

Bron: https://webwinkelrecht.nl...van-retour-vanaf-13-juni/

Kortom: ik heb toch gewoon recht op een volledige vergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:47
Ja.

e; Alleen ja is wel een heel karig antwoord. Je kan ze er op wijzen dat hun AV in strijd is met de wet en aangeven dat je volgens de wet recht hebt op het volledige bedrag.

[ Voor 97% gewijzigd door MrAngry op 25-11-2014 13:21 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:09
Misschien kan je ze op andere gedachten brengen door ze te wijzen op dit recent (want vandaag) artikel van de consumentenbond:
http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/2014/webwinkels-overtreden-nieuwe-consumentenregels/

Helpt dat nog niet dan kan je ze hier aanmelden:
https://www.consuwijzer.nl/nieuws/oproep-signalen-terugbetaling-door-webwinkels-mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:16
Ik gooi je topic even naar het juiste forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
@Misha bedankt.
@croxz bedankt.

Inmiddels heb ik door mijn e-mail zitten bladeren en ik heb zo'n 5-6 bestellingen geretouneerd de afgelopen 12 maanden. Ik kom tot de conclusie dat ALLE webwinkels (waar ik wat gekocht heb) dus de verzendkosten niet terugbetalen.

Daar zitten dus ook grotere webshops bij, denk aan sossulitions, ibood en 1dayfly.

Lekker bizar hoor.

Ik hoeverre kan ik nog aanspraak maken op niet terugbetaalde kosten als dat bv. 8 of 12 maanden is geleden?

[ Voor 14% gewijzigd door ronald75 op 25-11-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:26
De webwinkel moet 100% van het betaalde bedrag terug betalen, ze mogen geen verzendkosten (mist je ALLE producten retour stuurt) of administratie kosten inhouden. De kosten die je maakt om het product retour te zenden moet je wél zelf betalen.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
Raar dat dit landelijk niet meer aandacht heeft gekregen, dat niet meer mensen wakker zijn geworden.

Ik hoorde het vanochtend op het nieuws (radio) toen ik eigenlijk gaan zoeken & controleren.

Ik kom er nu ook achter dat ook Vodafone fout bezig is geweest. Telefoon besteld met Simlock waar ik pas later achter kwam. Bedrag retour was zonder verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
croxz schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:27:
Misschien kan je ze op andere gedachten brengen door ze te wijzen op dit recent (want vandaag) artikel van de consumentenbond:
http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/2014/webwinkels-overtreden-nieuwe-consumentenregels/
"De Consumentenbond bestelde bij 211 webwinkels producten en stuurde die binnen twee weken terug."
Laat deze consumentenwetgeving nu net NIET gelden voor de Consumentenbond zelf! Bestellen met als enige doel weer terugsturen en de winkelier op kosten jagen wordt gelukkig niet gedekt door de consumentenregels. En je voordoen als prive-koper terwijl je voor een bedrijf koopt is ook niet al te netjes van de Consumentenbond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27

RvV

Een logisch gevolg is natuurlijk dat het komende jaar de verzendkosten van alle shops met een (paar) euro omhoog gaan om alvast de mogelijke retour zending te kunnen dekken. Geen idee of de consument er dus daadwerkelijk iets mee op schiet.

[ Voor 16% gewijzigd door RvV op 25-11-2014 15:34 ]

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
@RemcoDelft niet al te netjes, maar iemand moet het in kaart brengen toch?

En de webshop heeft de verzendkosten niet terugbetaald dus per saldo hebben ze geen verlies geleden. Wel aan manuren.

@RvV dat zal wel ja, van mij mag het. Ik wil best wat meer betalen om het "dekkend" te maken.

[EDIT]

Eerste positieve reactie terug van allekabels.nl:
Beste heer,

Fout van onze kant.
De verzendkosten worden deze week teruggeboekt naar uw rekening.

Met vriendelijke groet,
Goswin xxxx
Erg netjes!

[ Voor 28% gewijzigd door ronald75 op 25-11-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Jij wilt misschien meer betalen, maar ik zie het eerlijk gezegd niet zo zitten om meer te gaan betalen omdat sommige personen 5 a 6 bestellingen (van de..) terugstuurt in een korte tijd.

Het is begrijpelijk dat sommige producten je uiteindelijk niet bevallen en je gebruik wilt maken van het wettelijke zichttermijn, en nogmaals ik kan niet inzien hoeveel producten jij terugstuurt en misschien is dat maar relatief weinig, maar 6 producten retourneren in zo'n kort tijdsbestek vind ik nogal wat. Het is logisch dat je de verzendkosten die je zelf maakt om het retour te sturen niet vergoed krijgt overigens, dat zou al helemaal funest zijn voor webshops. De genoemde webshop houdt zich inderdaad niet aan de wettelijke afspraak, al begrijp ik misschien wel de reden hier achter. Ik zou het alleen geen administratiekosten maar verzendkosten noemen.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik herinner me Dell een aantal jaar geleden, die gaven niet eens een retouradres, ik kon alleen hun ophaalservice (voor 75 euro) gebruiken... Uiteindelijk laptop maar gewoon verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
Royeboi schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:11:
Jij wilt misschien meer betalen, maar ik zie het eerlijk gezegd niet zo zitten om meer te gaan betalen omdat sommige personen 5 a 6 bestellingen (van de..) terugstuurt in een korte tijd....
Dat mag je vinden ja. Laat ik de reden toelichten.

Ik bestel veel via internet, bijna wekelijks. Afgelopen jaar heb ik steeds vaker meegemaakt dat ik teruggestuurde producten (door iemand anders dus) als nieuw van de webshop heb ontvangen. Wat dacht je van een koelbox met een scheur in de bodem (1dayfly), een Android HDMI stick met inhoud van een vorige eigenaar (ibood). Laatst een laptop besteld waar de doos al een keer van geopend was. Kabels zaten niet meer in de clipjes en vingerafdrukken op het scherm. Duidelijk dat de laptop al een keer bij iemand thuis was geweest. Deze heb ik wel gehouden.

Wil je nog meer uitleg? De webshops maken het er zelf soms ook naar.

Inmiddels ook reactie van SOSSolutions:
Beste,

Dat klopt, dat is alleen als u alleen maar de keuze had voor verzendkosten.
Echter had u ook voor gratis verzending kunnen kiezen.
Extra zelf gekozen kosten vallen niet onder dit recht.
Excuses hiervoor.

With Kind Regards / Met vriendelijke groet,

S.O.S. Solutions
Een ongeloofelijk kolder en afwimpel verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 22:03
Briljant bedacht door SOS Solutions (als het mag). Het motiveert je als koper beter te letten op wat je koopt. Als je die koelbox namelijk echt wilde hebben, had je het gewoon gemeld als defect om een nieuwe te ontvangen.

En natuurlijk zullen teruggestuurde producten opnieuw worden verkocht. Dat zou anders een nog veel grotere strop zijn voor webwinkels. Dan kan het voorkomen dat er nog wat op staat van de vorige Ronald1975. Waarschijnlijk zit nu iemand met een product thuis met jouw vingerafdrukken erop.

Wees blij dat je überhaupt webwinkels kunt storen met dit retourrecht, zonder dat je daar 'fysieke winkel'-prijzen voor moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 11:42
Ronald1975 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:57:
[...]

Ik bestel veel via internet, bijna wekelijks. Afgelopen jaar heb ik steeds vaker meegemaakt dat ik teruggestuurde producten (door iemand anders dus) als nieuw van de webshop heb ontvangen. Wat dacht je van een koelbox met een scheur in de bodem (1dayfly), een Android HDMI stick met inhoud van een vorige eigenaar (ibood). Laatst een laptop besteld waar de doos al een keer van geopend was. Kabels zaten niet meer in de clipjes en vingerafdrukken op het scherm. Duidelijk dat de laptop al een keer bij iemand thuis was geweest. Deze heb ik wel gehouden.

[...]

Uit hun antwoord kan ik concluderen dat zij een gratis verzend optie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
[...]

[...]

En dat is dus volledig correct, omdat zij gratis verzenden aanbieden.
Heeft de consument gekozen voor een duurdere verzendmethode dan de standaardmethode? Bijvoorbeeld per koerier in plaats van per gewone post? Dan hoeft u alleen de standaard bezorgkosten terug te betalen.
bron: https://www.acm.nl/nl/ond...nkels-vanaf-13-juni-2014/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:32
Waar dan?
http://betaalbaarshoppen.nl/verzendkosten-en-levertijden/
VERZENDKOSTEN
Pakketten tot 30 kg € 7,95 per bestelling (België € 9.95)

Pakketten van 30 kg tot 60 kg € 15,80 per bestelling (België € 19.90)

Voor rembourszendingen (afrekenen aan bezorger) geldt een toeslag van € 10,95

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
[...]

Dat snap ik inderdaad. Je ontvangt dus geopende spullen. Dan heeft uiteindelijk dus degene voor jou besteld, het product dus teruggestuurd. En dan blijft de webshop er mee zitten. Zelfde verhaal dus eigenlijk, want iemand begint dus met het terugsturen van het product.

Begrijp me niet verkeerd, het is gewoon wettelijk geregeld en ik ga niet de moraalridder uithangen precies om die reden, maar ik kan me ook wel voorstellen dat webshops deze spullen gewoon weer doorverkopen, mits getest en werkend zijn bevonden.

Het is voor dozenschuivers als iBood denk ik onmogelijk om elk product 100% te gaan doortesten om te kijken of er nog ergens instellingen of documenten zijn blijven hangen in bijv. een Chromecast. Die worden gewoon weer doorverkocht zodra uit een vluchtige analyse blijkt dat het product in orde is.

En als je koelkastje stuk aankomt, kun je er inderdaad voor kiezen deze te laten omruilen in plaats van te retourneren onder wettelijke bedenktijd. De kans is dan ook een stuk groter dat je zelfs de verzendkosten retour krijgt, omdat je immers een defect product terugstuurt. In goed overleg met nette communicatie is dat meestal wel mogelijk.

Wat S.O.S. Solutions doet staat gewoon in het retourbeleid. Het zou van jouw kant misschien voortaan wat handiger zijn als je deze gewoon even doorleest, het is namelijk nog geen minuut werk. Zeker gezien het feit dat jij een aantal producten op jaarbasis retourneert, lijkt het me niet meer dan normaal dat je even de tijd neemt om de voorwaarden van de betreffende webshop voortaan door te lezen, die voorwaarden zijn er niet voor niets en het scheelt zowel jou als de ondernemer een hoop gezeur. In het geval van SOS is het een duidelijk verhaal: http://sossolutions.nl/content/15-retourbeleid

@Senor Sjon, het gaat op het laatst over retourbeleid van SOS en niet over betaalbaarshoppen.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ah, beetje onduidelijk dat hij in zijn TS van het één uitgaat en tussendoor van allerlei andere webshops de reacties post op eerdere bestellingen.

Het leek erop dat SOSsolutions het moederbedrijf was van betaalbaarshoppen.

[ Voor 21% gewijzigd door Señor Sjon op 26-11-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
@Señor Sjon ik ben de bestellingen van de afgelopen paar maanden aan het bekijken.

Betreft retour sturen: als er vingerafdrukken op zitten ga ik niet terugsturen. Daarnaast ook het volledige begrip voor de webshops anders blijven zij idd. met voorraad zitten. In een "fysieke" winkel is het niet veel anders.

@Royeboi ja, in dat retourbeleid staat niet iets bijzonders wat erop zou kunnen wijzen dat ik de betaalde verzendkosten niet terug zou kunnen krijgen.

Het is mij duidelijk dat de verzendkosten die ik heb gemaakt om het product terug te sturen dat ik die niet terug krijg. Maar daar gaat het in dit topic ook niet over.

Betreft SOS solutions: ik heb besteld MET verzendkosten, zie hieronder:
Totaal producten (incl. btw): 106,95 €
Totaal verzendkosten: (incl. btw): 5,45 €
Totaal: 112,40 €
Ze beweren nu echter:
Excuses hiervoor.
Alsof ik de keuze heb gehad:
[ ] geen verzendkosten
[ ] ja, graag, verzendkosten

Dat is dus pure kolder en als die keuze er nu opeens is, is deze "opeens" ingebouwd. Helaas kan ik dat niet bewijzen.

Het gaat mij niet om het geld, maar om het principe.

[ Voor 13% gewijzigd door ronald75 op 26-11-2014 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je kan toch aangeven dat toentertijd het gratis verzenden er nog niet was. Ik denk dat veel winkels om die reden ook 'gratis' verzenden aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
Heb ik gedaan, maar ik krijg geen reactie meer :-)
Ik denk dat "kop in het zand" effect is aangebroken. Naja, ik heb er iig. geen zin meer in.

Heel eerlijk: als webshop had ik zelf ook moeilijk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Señor Sjon schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:51:
Je kan toch aangeven dat toentertijd het gratis verzenden er nog niet was. Ik denk dat veel winkels om die reden ook 'gratis' verzenden aanbieden.
Bij mijn weten heeft sossulutions altijd gratis verzenden gehad. Alleen als je pakketpost neemt voor track en trace of snelle bezorging moet er worden bijbetaald. Maar gezien het bedrag van TS was het misschien sowieso een pakket bezorging. Was het artikel zo danig groot dat het niet door de brievenbus paste? Dan heb je wel recht op teruggave van de bezorgkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
Het was wel degelijk een pakket bezorging. En daarnaast: als ik destijds voor gratis verzending had kunnen kiezen had ik dat echt wel gedaan.

Net even een 3D printer in m'n winkelmandje gegooid bij sossolutions, deze kun je laten opsturen met een PostNL Envelop (gratis).

Koekkoek. Ohnee, heel slim van ze :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
Ronald1975 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:35:
Ik hoeverre kan ik nog aanspraak maken op niet terugbetaalde kosten als dat bv. 8 of 12 maanden is geleden?
De verjaring voor geldvorderingen is vijf jaar en kan via de algemene voorwaarden verkort worden tot één jaar. In dit geval lijkt mij dat onredelijk bezwarend.
SOSSolutions::

Dit standpunt is correct vanaf 13 juni. Misschien iets meer vertellen over de omstandigheden?

Voor dit standpunt draagt de winkel wel de bewijslast.

[ Voor 35% gewijzigd door alfatrion op 26-11-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Ronald1975 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:40:

@Royeboi ja, in dat retourbeleid staat niet iets bijzonders wat erop zou kunnen wijzen dat ik de betaalde verzendkosten niet terug zou kunnen krijgen.

Het is mij duidelijk dat de verzendkosten die ik heb gemaakt om het product terug te sturen dat ik die niet terug krijg. Maar daar gaat het in dit topic ook niet over.
SOS Solutions retourbeleid:
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering)
Ik lees hierboven toch echt dat het er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:53
[...]

Dat ligt denk ik ook meer aan de winkels waar je koopt (1dayfly en ibood zijn berucht om geopende verpakkingen en gewoonweg kapotte producten leveren. Zie het ibood box topic maar eens)...

Als er gratis verzending mogelijk was, en je kiest zelf voor een andere verzendoptie (betaald) vind ik het ook terecht dat je die niet terug krijgt. JIJ kiest zelf voor extra snelle of andere verstuuroptie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
Sossolutions heeft slim gehandeld, ze hebben de "gratis" optie toegevoegd voor alle producten, ook al past deze niet door de brievenbus.

Toen ik bestelde was deze optie er ook, maar niet voor mijn product aangezien deze niet door de brievenbus paste.

Aangezien het nu mogelijk is om bij alle producten de optie "gratis" te kiezen wordt mij nu verweten dat ik destijds bewust een betaalde optie heb gekozen voor verzending.

Ik durf met grote zekerheid te garanderen dat die optie destijds niet mogelijk was, maar goed, het is mijn woord tegen die van sossolutions.

[EDIT]

De opties die je nu kunt kiezen:
1. GLS Pakket 1 Dag 3,15
2. PostNL Envelop (gratis)
3. DHL Pakket (bezorgd wel op zaterdag) 4,60

Of je nu een 3D printer koopt of een kabeltje van 5 euro, deze verzendkosten zijn vast.

In het verleden heb ik twee keer een product bij sossolutions besteld. De verzendkosten waren:

Totaal verzendkosten: (incl. btw): 5,45 €
en
Totaal verzendkosten: (incl. btw): 3,03 €

Ofwel, verzendkosten werden automatisch berekend

[EDIT]

Betaalbaarshoppen.nl is overstag, erg netjes.
Uw bestelling mag retour gezonden worden en zodra het hier binnen komt storten wij het aankoopbedrag plus de verzendkosten terug.

De retour kosten zijn echter wel voor uw rekening.

[ Voor 40% gewijzigd door ronald75 op 26-11-2014 16:18 ]

Pagina: 1