We zijn op zoek naar een deurbelsysteem die verbinding kan maken met de iPad, zodat communicatie mogelijk is. Als iemand op de bel drukt, wil ik met die persoon kunnen communiceren en kunnen zien. De deur hoeft niet open te gaan via de iPad. Het gaat mij erom dat ik kan zien wie er voor de deur staat zonder de deur open te maken.
Wat heb je zelf al gevonden? Ik vind op google genoeg apparaten/apps
[Voor 41% gewijzigd door Quadradial op 25-11-2014 12:18]
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
Toevallig was ik daar ook naar aan het kijken.
The Doorbot wireless doorbell is zo'n systeem. Maar de reviews zijn matig ('goed concept, povere uitwerking') en is, bij Amazon dan toch, niet meer nieuw te krijgen.
Ik was al eens gaan kijken op dealextreme, maar dat ziet er echt geen kwaliteit uit.
Zoek eens wat op wireless doorbell of wifi doorbell en deel de resultaten met ons...
The Doorbot wireless doorbell is zo'n systeem. Maar de reviews zijn matig ('goed concept, povere uitwerking') en is, bij Amazon dan toch, niet meer nieuw te krijgen.
Ik was al eens gaan kijken op dealextreme, maar dat ziet er echt geen kwaliteit uit.
Zoek eens wat op wireless doorbell of wifi doorbell en deel de resultaten met ons...
[Voor 4% gewijzigd door Drwho1 op 25-11-2014 12:18]
Nou eigenlijk heb ik tot nu toe niets gevonden waarvan de kwaliteit goed is. Ik heb bijvoorbeeld de skybell gevonden, maar daarvan schijnt de kwaliteit niet geweldig te zijn. Ik heb ook gekeken naar losse intercoms (dus geen Ipad) in combinatie met een deurbel, maar daarvan is de beeldkwaliteit dan ook niet altijd goed.Quadradial schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:17:
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er niet zoiets bestaat als een deurbel met videofunctie die ook goed werkt op de ipad/iphone. Het moet er gewoon zijn, lijkt me, maar ik kan het niet vinden. Wie o wie kan me hierbij helpen?
Weinig eigen initiatief al zeg ik het zelf: (10 min google)Anoniem: 575210 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:21:
[...]
Nou eigenlijk heb ik tot nu toe niets gevonden waarvan de kwaliteit goed is. Ik heb bijvoorbeeld de skybell gevonden, maar daarvan schijnt de kwaliteit niet geweldig te zijn. Ik heb ook gekeken naar losse intercoms (dus geen Ipad) in combinatie met een deurbel, maar daarvan is de beeldkwaliteit dan ook niet altijd goed.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er niet zoiets bestaat als een deurbel met videofunctie die ook goed werkt op de ipad/iphone. Het moet er gewoon zijn, lijkt me, maar ik kan het niet vinden. Wie o wie kan me hierbij helpen?
Myintercom
Ring.com
Doorbot
I-bell
alibaba verkoopsite
Google verkoopsite
[Voor 17% gewijzigd door Quadradial op 25-11-2014 13:09]
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
Ik heb reeds gekeken naar de Ring en Doorbot. Deze krijgen helaas geen goede reviews. Naar de eerste link zou ik nog kunnen kijkenQuadradial schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:56:
[...]
Weinig eigen initiatief al zeg ik het zelf: (10 min google)
Myintercom
Ring.com
Doorbot

Aanvullende reacties blijven meer dan welkom! Het gaat mij er ook om dat de kwaliteit goed is.
Dat staat niet in je OP dat je deze al bekeken hebt.
Nu heb ik uit het goede van mijn hart wat googles gedaan voor jou en dat was dus een waste of time.
Voortaan MEER INFORMATIE AUB
(tevens nog 3 links geplaatst)
Nu heb ik uit het goede van mijn hart wat googles gedaan voor jou en dat was dus een waste of time.
Voortaan MEER INFORMATIE AUB
(tevens nog 3 links geplaatst)
[Voor 70% gewijzigd door Quadradial op 25-11-2014 13:09]
Waarom niet gewoon een IP camera en die met favo via browser bekijken als de deurbel gaat ?
Voor 100 piek heb je een dergelijke full tilt cam met infrarood !
Voor 100 piek heb je een dergelijke full tilt cam met infrarood !
Ik heb de Ring doorbell.Quadradial schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:17:
HD camera
Werkt goed
Ik ben nog altijd aan het wachten op de I-Bell doorbell, maar zit nog steeds in ontwikkelfase. Opkrikken van de batterijduur blijkt daarbij een voornaam punt te zijn.
Volgens de makers op hun kickstarterpagina is de vraag zodanig groot dat ze bijkomende partners moeten zoeken om aan voldoende productie te komen.
Volgens de makers op hun kickstarterpagina is de vraag zodanig groot dat ze bijkomende partners moeten zoeken om aan voldoende productie te komen.
Een van de dingen die mij opvalt is dat er niet duidelijk word aangegeven hoe er melding word gemaakt van iemand die aan de deur staat. Pusht de app de notificatie+ beeld naar voren, zoals bij een binnenkomend gesprek, of moet je eerst je telefoon unlocken om te beeld te krijgen?
/edit
Video van Skybell: http://youtu.be/wCpPdSdLi_4
/edit
Video van Skybell: http://youtu.be/wCpPdSdLi_4
[Voor 9% gewijzigd door arnoman op 18-02-2015 19:31]
Ring is de opvolger van het geflopte Doorbot. Vandaar ook de nieuwe bedrijfsnaam omdat Doorbot een fiasco was wat ze niet meer softwarematig recht konden trekken.
De Ring werkt gelukkig prima en de cloud recording functionaliteit is toch best handig. Deze maand voegen ze de motion detection functionaliteit toe dus Ring wordt alleen maar beter.
De Ring werkt gelukkig prima en de cloud recording functionaliteit is toch best handig. Deze maand voegen ze de motion detection functionaliteit toe dus Ring wordt alleen maar beter.
Anoniem: 195305
Die Doorbot was inderdaad bagger... de ene keer werd er gebeld en kreeg ikk een minuut later een melding op mijn telefoon en de andere keer helemaal niet! Heb ook zitten kijken naar de Ring, maar na de problemen met de Doorbot begin ik daar niet meer aan.
Zoek zelf iets wat niet via een cloud of externe server loopt, maar direct een signaal naar je telefoon doorzet.
Zoek zelf iets wat niet via een cloud of externe server loopt, maar direct een signaal naar je telefoon doorzet.
Ik was van plan de SkyBell te kopen, maar als ik de commentaren onder het CNET artiekel zie, dan begin ik flink te twijfelen: http://www.cnet.com/products/skybell-video-doorbell/
Klinkt als een gadget/ functie die in eerste instantie wel cool klinkt maar in de uitvoering zelden gebruikt gaat worden.
Hoe vaak komt het voor dat er iemand aan de deur staat en je, nadat je weet wie er staat, niet meer open wilt doen?
Als ik naar mijzelf kijk komt die situatie 2 a 3 keer per jaar voor (verkopers aan de deur/Jehova's getuigen). Alle andere keren moet ik toch naar de deur om open te doen.
Hoe vaak komt het voor dat er iemand aan de deur staat en je, nadat je weet wie er staat, niet meer open wilt doen?
Als ik naar mijzelf kijk komt die situatie 2 a 3 keer per jaar voor (verkopers aan de deur/Jehova's getuigen). Alle andere keren moet ik toch naar de deur om open te doen.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Dan mag je jezelf gelukkig prijzen met zo weinig verkopers aan de deur denk ik
Ik heb hier toch wel vrijwel wekelijks weer eentje te zeuren aan de deur, en dan zou ik liever gewoon niet opendoen

Ik heb hier toch wel vrijwel wekelijks weer eentje te zeuren aan de deur, en dan zou ik liever gewoon niet opendoen

Ik ben zeer regelmatig op reis voor mijn werk en zou het zodoende erg fijn vinden om te weten als er mensen aan de deur zijn (geweest). Daarnaast heb ik regelmatig jetlag en is het erg fijn om vanuit je bed te kunnen kijken wie er voor de deur staat.
Zijn er tweakers die de SkyBell of alternatieven al enige tijd gebruiken, ben erg benieuwd naar de ervaringen?
Zijn er tweakers die de SkyBell of alternatieven al enige tijd gebruiken, ben erg benieuwd naar de ervaringen?
Wellicht heb je hier wat aan:
video: Delftware: fysieke deuren openen met smartphones
en
video: Gathering of the Tweakers: Het domoticasysteem van HeroS
video: Delftware: fysieke deuren openen met smartphones
en
video: Gathering of the Tweakers: Het domoticasysteem van HeroS
Anoniem: 195305
Kwam er net eentje tegen van Zmodo (heb er zelf een camera van):
http://www.zmodo.com/zmodo-smart-doorbell/
http://www.zmodo.com/zmodo-smart-doorbell/
Opgelost:krietjur schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:11:
Dan mag je jezelf gelukkig prijzen met zo weinig verkopers aan de deur denk ik![]()

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Ik heb al tijden zo'n soort sticker bij m'n deurbel zitten en daar trekken ze zich helemaal niets van aan helaas 

Ik bookmark deze topic, ik ben namelijk zelf ook op zoek naar een "slimme" camera deurbel.
Mijn broertje heeft namelijk al de eerste Skybell en is er zeer tevreden over.
Ik heb zelf gekeken naar:
- Skybell 2.0
- Ring
- DoorBird
- I-Bell
Ik neig heel erg naar de Skybell 2.0, omdat ik niet zo fan ben van een batterij gevoede deurbel.
Ook vindt ik de Ring een goede optie, een andere mooi alternatief vindt ik de DoorBird (uit Duitsland) maar vindt ik aan de dure kant en de IOS app vindt ik grafisch niet mooi, maar dat is een persoonlijke smaak.
Mijn broertje heeft namelijk al de eerste Skybell en is er zeer tevreden over.
Ik heb zelf gekeken naar:
- Skybell 2.0
- Ring
- DoorBird
- I-Bell
Ik neig heel erg naar de Skybell 2.0, omdat ik niet zo fan ben van een batterij gevoede deurbel.
Ook vindt ik de Ring een goede optie, een andere mooi alternatief vindt ik de DoorBird (uit Duitsland) maar vindt ik aan de dure kant en de IOS app vindt ik grafisch niet mooi, maar dat is een persoonlijke smaak.
[Voor 4% gewijzigd door Bas Post op 27-02-2015 08:48]
BP on the move!!!
Heeft iemand ook al aan de Cobell gedacht? Helaas maar één recensie, maar deze is wel heel positief. De prijs is ook gunstig. Hierbij de Link:
http://www.epine-camerash...-cobell-wifi-p2p-deurbel/
Iemand intussen een definitieve keuze gemaakt en wat is de ervaring? Ik ben al een jaar af en aan aan het kijken naar zo'n deurbel omdat ik veel in de tuin ben en de bel nooit hoor tot ongenoegen van mijn bezoekers en de postbodes...
http://www.epine-camerash...-cobell-wifi-p2p-deurbel/
Iemand intussen een definitieve keuze gemaakt en wat is de ervaring? Ik ben al een jaar af en aan aan het kijken naar zo'n deurbel omdat ik veel in de tuin ben en de bel nooit hoor tot ongenoegen van mijn bezoekers en de postbodes...
Goedemorgen,
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Ring.
Zie:
Bas Post in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Ring.
Zie:
Bas Post in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"
BP on the move!!!
Even over de bel van ring.com
Ik heb deze aangeschaft en ben zwaar teleurgesteld, omdat:
a) Als iemand drukt op de bel, dan moet de smartphone direct overgaan, of trillen of ringtone.
Op Lollipop gebeurd helemaal niks, nada. De app moet in de voorgrond open staan, wil je een belletje ontvangen en daar gaan een paar seconden over heen. Op Android 4.4 krijg je alleen visueel een icon in je systray.
b) De bewegingsdetectie, werkt misschien wel meteen? Maar pas wanneer hij start met filmen ben je al 2 of 3 seconden te laat. Iemand die voor de huizen langs loopt (snelle reclame joggies) die niet terug naar de straat keren elke keer, staan niet op de film. Juist de eerste paar seconden zijn van belang.
c) Als iemand heeft gebeld, of motion detection schakelde, gaat hij uploaden naar de cloud. Dit uploaden is zo'n "zwaar" proces, dat ten tijde hiervan geen volgend belletje wordt geaccepteerd. Bel is druk met de upload. Dus twee bezoekers vlag achter elkaar = pech.
d) Je kan alleen naar hun cloud uploaden (kost 3 euro per maand). Je kan niet naar eigen NAS, niks.
e) Doet ook geen foto's nemen van bezoeker/langsloper. Alleen film.
f) Oja en belangrijkste, ik krijg hem niet parallel geschakeld aan mijn normale wisselstroom deurbel.
Dit vind ik een must. Als ding niet werkt, of batterij is leeg, of geen inet. Moet de hoorbare deurbel er nog zijn. Volgens boekje moet dit wel kunnen met een diode er tussen of iets?
Kortom erg jammer...
Heeft er iemand tips? Wat is nu echt een topper, volgens mij bestaan die nog niet
Ik heb deze aangeschaft en ben zwaar teleurgesteld, omdat:
a) Als iemand drukt op de bel, dan moet de smartphone direct overgaan, of trillen of ringtone.
Op Lollipop gebeurd helemaal niks, nada. De app moet in de voorgrond open staan, wil je een belletje ontvangen en daar gaan een paar seconden over heen. Op Android 4.4 krijg je alleen visueel een icon in je systray.
b) De bewegingsdetectie, werkt misschien wel meteen? Maar pas wanneer hij start met filmen ben je al 2 of 3 seconden te laat. Iemand die voor de huizen langs loopt (snelle reclame joggies) die niet terug naar de straat keren elke keer, staan niet op de film. Juist de eerste paar seconden zijn van belang.
c) Als iemand heeft gebeld, of motion detection schakelde, gaat hij uploaden naar de cloud. Dit uploaden is zo'n "zwaar" proces, dat ten tijde hiervan geen volgend belletje wordt geaccepteerd. Bel is druk met de upload. Dus twee bezoekers vlag achter elkaar = pech.
d) Je kan alleen naar hun cloud uploaden (kost 3 euro per maand). Je kan niet naar eigen NAS, niks.
e) Doet ook geen foto's nemen van bezoeker/langsloper. Alleen film.
f) Oja en belangrijkste, ik krijg hem niet parallel geschakeld aan mijn normale wisselstroom deurbel.
Dit vind ik een must. Als ding niet werkt, of batterij is leeg, of geen inet. Moet de hoorbare deurbel er nog zijn. Volgens boekje moet dit wel kunnen met een diode er tussen of iets?
Kortom erg jammer...
Heeft er iemand tips? Wat is nu echt een topper, volgens mij bestaan die nog niet
Anoniem: 444654
Hallo allen,
Ik begrijp dat ik wellicht een (te) oude discussie laat herleven. Hoop dat dit ok is.
Op zoek naar deurbel systeem voor onze VVE met 3 woningen, die ook nog eens via wifi / app te bedienen is. Zou mooi zijn als ik op t werk kan zien wie er aanbelt en ik indien nodig op afstand open kan doen...
Iemand ervaring / kennis van goede systemen geschikt voor meerdere gebruikersprofielen?
Groet, Dennis
Ik begrijp dat ik wellicht een (te) oude discussie laat herleven. Hoop dat dit ok is.
Op zoek naar deurbel systeem voor onze VVE met 3 woningen, die ook nog eens via wifi / app te bedienen is. Zou mooi zijn als ik op t werk kan zien wie er aanbelt en ik indien nodig op afstand open kan doen...
Iemand ervaring / kennis van goede systemen geschikt voor meerdere gebruikersprofielen?
Groet, Dennis
Ik zal dit oude topic ook maar eens omhoog kicken. Vanaf het begin probeerde ik hier al gebruikers-ervaringen uit te halen.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de DoorBird.
Redenen om het niet te doen waren:
- duur
- groot
- geen Full-HD
Redenen om het wel te doen waren:
- aansluitingen voor oude gong
- mogelijkheid tot aansluiten deur-opener
- sinds de laatste update kan Surveillance Station van Synology hier standaard opnames van maken.
Ik had al reviews gelezen en weet uit ervaring ook wel dat een goede 720P camera beter is dan een brakke 1080P camera. Een must was toch eigenlijk ook wel dat de deurbel de oude gong (of straks een nieuwe) aan kan sturen. Ik wil niet per definitie de telefoon bij de hand te moeten hebben. Sinds iOS updates kan de App toch niet direct omswitchen zonder de telefoon te moeten unlocken.
Ik wilde de camera eigenlijk niet op Wifi hebben, omdat hiermee de push-notificaties wel eens laat aan zouden kunnen komen. In de meterkast zat toch al POE en de oude deurbel zat toch wel redelijk tegen de meterkast aan. Waarschijnlijk hebben ze tijdens de bouw van de woning het deurbeldraadje mee gemetseld. Het kwam er lastig uit en van binnen en buiten uitboren kwam ik niet op hetzelfde punt uit. Uiteindelijk is het wel gelukt om een cat-kabel door te trekken.
Op zich zijn we er best tevreden mee. Waar zijn we tegen aan gelopen:
- Cat kabel kan wel eens lastig te trekken zijn naar de plek van de deurbel
- zelf een wedge moeten maken van hout (en netjes gelakt) om de DoorBird gedraaid op het kozijn te monteren. Anders werd onze eigen tuin minder opgenomen dan die van de buren.
- een enkele keer kwam een push-notificatie veel later binnen (kan ook aan de telefoon gelegen hebben, want die had meer last met wifi rond dat moment)
- opnames voor de App gaan voor opnames van Surveillance Station. Er is maar 1 simultane stream tegelijk beschikbaar. De Synology heeft op dat moment dus geen opnames beschikbaar als ze in de app beschikbaar zijn.
- we hebben nog geen lamp bij de voordeur (komt er uiteindelijk wel) en dan zie je dat de camera vaak probeert te corrigeren vanwege het gemis aan licht. Dit wordt door Surveillance Station als beweging gezien. Ik neem dus veel valse meldingen op 's nachts.
- katten zijn groot genoeg om de bewegings-melder af te laten gaan. Moesten we natuurlijk de eerste nacht vergeten onze katten binnen te laten (echt de eerste keer ooit!). Blijkt dat in ieder geval 1 van de 2 een rondje door de buurt loopt en er ongeveer 45 minuten over doet. Om de 45 minuten werd de bewegings-melder ingeschakeld (en zodoende ook het IR-licht aan gezet)
Ondanks de nadelen is het voor ons geen reden geweest het apparaat terug te sturen. Een deur-opener gaan we waarschijnlijk nooit gebruiken. Hoe meer technische snufjes je hebt, hoe meer er misbruik van gemaakt kan worden. Wij houden het lekker op een goed slot met PK sterren.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de DoorBird.
Redenen om het niet te doen waren:
- duur
- groot
- geen Full-HD
Redenen om het wel te doen waren:
- aansluitingen voor oude gong
- mogelijkheid tot aansluiten deur-opener
- sinds de laatste update kan Surveillance Station van Synology hier standaard opnames van maken.
Ik had al reviews gelezen en weet uit ervaring ook wel dat een goede 720P camera beter is dan een brakke 1080P camera. Een must was toch eigenlijk ook wel dat de deurbel de oude gong (of straks een nieuwe) aan kan sturen. Ik wil niet per definitie de telefoon bij de hand te moeten hebben. Sinds iOS updates kan de App toch niet direct omswitchen zonder de telefoon te moeten unlocken.
Ik wilde de camera eigenlijk niet op Wifi hebben, omdat hiermee de push-notificaties wel eens laat aan zouden kunnen komen. In de meterkast zat toch al POE en de oude deurbel zat toch wel redelijk tegen de meterkast aan. Waarschijnlijk hebben ze tijdens de bouw van de woning het deurbeldraadje mee gemetseld. Het kwam er lastig uit en van binnen en buiten uitboren kwam ik niet op hetzelfde punt uit. Uiteindelijk is het wel gelukt om een cat-kabel door te trekken.
Op zich zijn we er best tevreden mee. Waar zijn we tegen aan gelopen:
- Cat kabel kan wel eens lastig te trekken zijn naar de plek van de deurbel
- zelf een wedge moeten maken van hout (en netjes gelakt) om de DoorBird gedraaid op het kozijn te monteren. Anders werd onze eigen tuin minder opgenomen dan die van de buren.
- een enkele keer kwam een push-notificatie veel later binnen (kan ook aan de telefoon gelegen hebben, want die had meer last met wifi rond dat moment)
- opnames voor de App gaan voor opnames van Surveillance Station. Er is maar 1 simultane stream tegelijk beschikbaar. De Synology heeft op dat moment dus geen opnames beschikbaar als ze in de app beschikbaar zijn.
- we hebben nog geen lamp bij de voordeur (komt er uiteindelijk wel) en dan zie je dat de camera vaak probeert te corrigeren vanwege het gemis aan licht. Dit wordt door Surveillance Station als beweging gezien. Ik neem dus veel valse meldingen op 's nachts.
- katten zijn groot genoeg om de bewegings-melder af te laten gaan. Moesten we natuurlijk de eerste nacht vergeten onze katten binnen te laten (echt de eerste keer ooit!). Blijkt dat in ieder geval 1 van de 2 een rondje door de buurt loopt en er ongeveer 45 minuten over doet. Om de 45 minuten werd de bewegings-melder ingeschakeld (en zodoende ook het IR-licht aan gezet)
Ondanks de nadelen is het voor ons geen reden geweest het apparaat terug te sturen. Een deur-opener gaan we waarschijnlijk nooit gebruiken. Hoe meer technische snufjes je hebt, hoe meer er misbruik van gemaakt kan worden. Wij houden het lekker op een goed slot met PK sterren.
Ik zag, ik nam en ik kwam...
Ik kan zelf de Ring van harte aanbevelen, binnenkort (of die is er al) komt er een Pro versie die ook een normale lan aansluiting heeft. De bel hang je op, heeft een accu die je eenmaal oplaad. Vervolgens druppellaad die bij via je beltrafo.
Ophangen en instellen is supersimpel, gebruik al helemaal. Pushnotes komen optijd binnen, werkt goed samen met andere domotica ook. Zo geeft mijn Homey aan wanneer er beweging bij de deur is.
Voordeel van de Ring is ook dat de bewegingen worden gedetecteerd worden door warmte, weinig valse meldingen dus.
Ophangen en instellen is supersimpel, gebruik al helemaal. Pushnotes komen optijd binnen, werkt goed samen met andere domotica ook. Zo geeft mijn Homey aan wanneer er beweging bij de deur is.
Voordeel van de Ring is ook dat de bewegingen worden gedetecteerd worden door warmte, weinig valse meldingen dus.
I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!
Pagina: 1