Onderdelen Game PC (450 Euro)

Pagina: 1
Acties:

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:35
Naar 2 jaar geen game pc gehad meer te hebben, en klaar te zijn met school. word het wel weer is tijd om mijn oude hobby world of warcraft op te pakken. Nu kan me macbook dit allemaal niet meer aan en word het is tijd om naar een game pc uit te gaan kijken. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat ik vooral wil gaan doen is gamen, En dan vooral world of warcraft. World of warcraft zou ik graag wel op ultra willen spelen. Andere spellen mogen gewoon medium zijn dus.

Wat mag het systeem gaan kosten?
450 Euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat ik meeneem is een Crucial SSD (128 GB) en een harde schijf van 500 GB. Hier heb ik de eerst komende tijd genoeg aan. Dit kan later altijd nog uitgebreid worden.

Beeldscherm + Muis & Tobo zitten niet bij het budget. Ook heb ik al tevens een goeie geluid set + headset. Dus hoeft er ook niet meer bij gehaald te worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 164,-€ 164,-
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,-€ 66,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,50€ 30,50
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 20,30€ 20,30
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 54,05€ 54,05
1Cooler Master Cavalier SC102 Thermal Compound kit€ 1,56€ 1,56
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 403,36

ik ben tot dit lijstje gekomen, Waarbij ik er dus zelf een SSD + HDD inplaats. Ook wil ik 2e hands een videokaart gaan halen, dit zou zijn een Radeon 7950 of een GTX 760. Voor of tegens?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb 't voorkeur om met een intel machine te gaan werken, vooral omdat wow een CPU gerichte game is. Moet je een redelijk goeie cpu hebben. Ik heb met AMD en Intel gewerkt, en vandaar dat mijn voorkeur uit gaat naar intel. Voor de rest heb ik weinig eisen aan het systeem kwa merken. Als 't maar goed functioneerd.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij hoeft niet mooi te zijn maar functioneel, hij hoeft nu niet gelijk super te zijn. Met een 2e hands videokaart kan ik altijd over 2 jaar nog upgraden naar een betere. Voor nu is het belangrijk dat ik WoW goed aan kan en daarnaast fijn en functioneel apparaat in bezit hebt.

Ga je overklokken?
Nee

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:03
http://www.anandtech.com/bench/CPU/62

AMD scoort inderdaad slecht met WoW. dus is amd een goede keuze.

http://nl.hardware.info/r...ew-boost-voor-de-midrange

beide zijn goede keuzes. en denk voor WoW zelfs een overkill. zou het raar vinden als je hier niet alles op ultra kan zetten op 1080p. als je WoW er nog mooier uit wil laten zien kan je voor nVidia en dan OGSSAA gebruiken. voor meer info https://www.youtube.com/watch?v=hTszNDyuAhg
amd ondersteunt dit niet out of the box.

• Rokz
Nu vraag ik me alleen nog de voeding af, is de voeding prima te gebruiken? niet te weinig?

En zijn er nog betere voedingen in de zelfde prijsklasse?

Ik wil alles bij 1 webshop bestellen dus dan kom je uit op 440 euro, wat nog netjes binnen mijn budget is.

En is de kast ook prima voor koeling? dat het niet te warm word?

[ Voor 11% gewijzigd door Rokz op 25-11-2014 14:13 ]

• Marcopannenkoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-10-2025
Rokz schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:13:
Nu vraag ik me alleen nog de voeding af, is de voeding prima te gebruiken? niet te weinig?

En zijn er nog betere voedingen in de zelfde prijsklasse?

Ik wil alles bij 1 webshop bestellen dus dan kom je uit op 440 euro, wat nog netjes binnen mijn budget is.

En is de kast ook prima voor koeling? dat het niet te warm word?
De voeding is prima. Beter kan je niet vinden in dezelfde prijsklasse, en zelfs niet in 2-3 prijsklasses daarboven. Het is ook zeer ruim voldoende voor jouw setup.

Dat je alles bij 1 webshop gaat bestellen is zonde van de 20 extra euro die je uit gaat geven. Wat is er mis mee om je voeding bij een andere webshop te kopen?

De kast is ook prima. Voor die prijs kan je geen betere kast vinden.

Ik begrijp echter niet waarom je het zoveel hebt over koeling en waarom je aparte koelpasta koopt. Je geeft namelijk aan niet te gaan overklokken, dus heb je dat totaal niet nodig. De koelpasta die bij de Tranquillo wordt meegeleverd is daarnaast zeer goed, dus dat lijkt me gewoon een onzin aankoop.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Marcopannenkoek schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:42:
[...]

De voeding is prima. Beter kan je niet vinden in dezelfde prijsklasse, en zelfs niet in 2-3 prijsklasses daarboven. Het is ook zeer ruim voldoende voor jouw setup.
Dan ben ik niet benieuwd hoe klein jouw prijsklassen zijn, want stellen dat er niks beters is, is natuurlijk onzin. Een pricewatch: Seasonic S12G 450W bijv. Is maar iets duurder en toch al weer en stuk beter.

• Marcopannenkoek
br00ky schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:46:
[...]

Dan ben ik niet benieuwd hoe klein jouw prijsklassen zijn, want stellen dat er niks beters is, is natuurlijk onzin. Een pricewatch: Seasonic S12G 450W bijv. Is maar iets duurder en toch al weer en stuk beter.
Hoe vertaalt dit zich in een stuk beter?

• Rokz
Marcopannenkoek schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:42:
[...]

Dat je alles bij 1 webshop gaat bestellen is zonde van de 20 extra euro die je uit gaat geven. Wat is er mis mee om je voeding bij een andere webshop te kopen?

De kast is ook prima. Voor die prijs kan je geen betere kast vinden.

Ik begrijp echter niet waarom je het zoveel hebt over koeling en waarom je aparte koelpasta koopt. Je geeft namelijk aan niet te gaan overklokken, dus heb je dat totaal niet nodig. De koelpasta die bij de Tranquillo wordt meegeleverd is daarnaast zeer goed, dus dat lijkt me gewoon een onzin aankoop.
Zou is kijken hoeveel 't gaat schelen als ik alles bij verschillende webshops koop incl met verzending.

Ah oke, ja van dat koelpasta wist ik niet. Nooit een aftermarkt koeler gehad, dan kan idd de koelpasta achterwege.

Dankjewel!
br00ky schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:46:
[...]

Ik kan ook een demo model halen.

Dat is deze:
http://azerty.nl/0-1073-640326/-demo-seasonic-g-550-.html

Is die ook beter dan bovengenoemd?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Betere interne componenten, hogere efficiëntie, dus op termijn goedkoper.

• Marcopannenkoek
br00ky schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:51:
Betere interne componenten, hogere efficiëntie, dus op termijn goedkoper.
Welke bron gebruik je voor deze informatie?

Bij http://www.techpowerup.co...easonic/SSR-450RT/10.html zie ik namelijk een andere conclusie.

Op wat voor termijn zou TS goedkoper uit zijn? Zijn de interne componenten zoveel slechter bij de 520 dat TS daar hinder van zal ondervinden?
Pagina: 1