Toon posts:

Nieuwe samsung tv geeft strepen na aansluiten op pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!
Gister even bij mycom geweest voor een eerste oplossing, maar ik kom er niet uit. Misschien hier wel :)

Ik heb een dell computer staan met een Intel media accelerator G45/G40 en deze aangesloten op mn nieuwe samsung HD tv. Ik had eerst een oude tv zonder HD en daar was het beeld prima. Nu zie ik van de horizontale strepen/flitsen (net als je vroeger een videoband doorspoelt, beetje zoals dat) zodra het beeld "snel" gaat.

Ik heb in de instellingen van de videokaart het beeld in ieder geval kunnen uitrekken zodat de zwarte balken aan de zijkant verdwenen. Volgens de mycom medewerker moest ik de boel op "overscan" zetten.
Ik heb nu al een aantal instellingen veranderd in dat handmatige gedeelte (1920x1080, 59 herz etc, overlay ofzo staat er ook bij), maar de strepen blijven.
Iemand enig idee in welke intellingen dit zou zitten?
Thuis kan ik even meer details geven over het exacte scherm en wat je er kan invullen :)

Thanks alvast!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
We hebben idd meer details nodig, ook wat voor kabel je gebruikt (vga of hdmi, lengte..). Een foto van het beeld zou ook mooi zijn.
Het enige wat ik zo kan verzinnen is dat je kabel misschien niet helemaal goed is. Beeld gaat lopen als sync signaal van VGA niet goed aankomt. Een lange hdmi kabel kan soms transmissie fouten geven.

Verwijderd

Topicstarter
Zit een hdmi kabel in (pc en tv) - kabel is trouwens vrij kort, meter ong

Zal thuis even fotos maken van het invoerscherm :)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2014 11:44 ]

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 20:44

skoozie

SCSI

Op TVs heb je ook vaak een "game" modus waar beeld verbetering uitgezet wordt om vertragingen tegen te gaan, geen idee of je dat op die Samsung ook hebt?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Verwijderd

Topicstarter
Oke, samsung tv zit met een nieuwe hdmi kabel van 1 meter aan de pc. 100 herz is de tv.
Video kaart de intel media accelerator graphics h45 h40

Als ik de instellingen van de tv wijzig gebeurt er niks. Heb wat van auto naar hoog of laag gezet maar geen effect:
ik kan kiezen uit
clean digital view
mpeg-ruisfilter
hdmi-zwartniveau
led clear motion.

Binnen de videokaart is er een basis en aangepaste instelling:
standaard: resolutie 1920*1080
Kleurdiepte: 32 bits
vernieuwingsfrequentie: 59 hz
rotatie
schaling
horizontaal/verticale schaling

aangepast:
basis:
breedte/hoogte
vernieuwingsfrequentie
kleurdiepte
interlacingmodus
onderscanningspercentage
timingstandaard: gtf, cvt, cvt R8, cea 861 b
zodra ik dit hetzelfde invul plus overscan dan werkt het dus niet. Ook geeft ie een aangepaste resolutie van 1632*918, 8 bits en 59 hz automatisch na aanpassen.

bij geavanceerd: (horizontaal en verticaal als invulvelden:)
pixelklok
kleurdiepte
voorportaal
achterportaal
synchronisatiebreedte
actief
synchronisatiepolariteit
scanfrequentie
totaal

interlacingmodus

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 18:06:
Oke, samsung tv zit met een nieuwe hdmi kabel van 1 meter aan de pc. 100 herz is de tv.
Video kaart de intel media accelerator graphics h45 h40

Als ik de instellingen van de tv wijzig gebeurt er niks. Heb wat van auto naar hoog of laag gezet maar geen effect:
ik kan kiezen uit
clean digital view
mpeg-ruisfilter
hdmi-zwartniveau
led clear motion.
Dat zijn beeldbewerking functies die je het beste uit kan zetten, zeker voor gaming. Het heeft geen effect op het wel of niet functioneren van de hdmi.
Binnen de videokaart is er een basis en aangepaste instelling:
standaard: resolutie 1920*1080
Kleurdiepte: 32 bits
vernieuwingsfrequentie: 59 hz
rotatie
schaling
horizontaal/verticale schaling

aangepast:
basis:
breedte/hoogte
vernieuwingsfrequentie
kleurdiepte
interlacingmodus
onderscanningspercentage
timingstandaard: gtf, cvt, cvt R8, cea 861 b
zodra ik dit hetzelfde invul plus overscan dan werkt het dus niet. Ook geeft ie een aangepaste resolutie van 1632*918, 8 bits en 59 hz automatisch na aanpassen.

bij geavanceerd: (horizontaal en verticaal als invulvelden:)
pixelklok
kleurdiepte
voorportaal
achterportaal
synchronisatiebreedte
actief
synchronisatiepolariteit
scanfrequentie
totaal

interlacingmodus
Dat kun je het beste allemaal terug zetten op standaard waarden om te beginnen.
Full HD is 1920x1080 dus dat moet uiteindelijk het resultaat zijn.

Wat je dan nog wel kan proberen is vernieuwingsfrequentie opeen andere waarde te zetten voor zover dat beschikbaar is.

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:29

Mikayu

.srt

Misschien vindt je tv 59hz niet zo leuk. Zet eens op 60. Verder idd niet gaan kloten met al die settings :p

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanks voor het meedenken :)
Heb alles terug gezet en dan 60 hz. Geen verschil! Grrr

Zou lager kunnen helpen? Kan dat proberen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2014 08:00 ]

• Msoete81
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2022
Je kan het de volgende 2 opties proberen:

1. Controleren of er een nieuwere firmware versie beschikbaar is voor je Samsung TV.
Via het Menu kan je naar "Network" gaan en daar vandaan de firmware optie kiezen.
- Of even kijken via de Samsung site --> http://www.samsung.com/us/support/downloads

2. Je Beeld instellingen resetten via Menu --> Beeld --> Beeld Resetten (ik weet niet of dit bij alle samsung tv's zo staat ingesteld)

Verwijderd

Topicstarter
Msoete81 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 17:04:
Je kan het de volgende 2 opties proberen:

1. Controleren of er een nieuwere firmware versie beschikbaar is voor je Samsung TV.
Via het Menu kan je naar "Network" gaan en daar vandaan de firmware optie kiezen.
- Of even kijken via de Samsung site --> http://www.samsung.com/us/support/downloads

2. Je Beeld instellingen resetten via Menu --> Beeld --> Beeld Resetten (ik weet niet of dit bij alle samsung tv's zo staat ingesteld)
Thanks! Ga het vanmiddag proberen. Reactie volgt :)

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

Je bedoelt dit effect?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tearing

Verwijderd

Topicstarter
jep, kwam ook gister na wat googlen op die term.
Meeste tips gaan over het aanpassen van Hz maar dat werkt niet

• Mikayu

Mikayu

.srt

Vertical sync aanzetten

Verwijderd

Topicstarter
Ook al geprobeerd. Stond als tip op de site van Intel zelf. Helpt maar heeel klein beetje.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-01 12:18

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

50 hertz ook al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ook ;) werd het erger van

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

,... Welke TV heb je eigenlijk? :P
Ik zie nergens een model type nummer.

Verwijderd

Topicstarter
zal het vanmiddag thuis even checken en hier posten :)

• Mikayu

Mikayu

.srt

Andere videoplayer proberen?

Met xbmc heb ik ook altijd tearende films totdat ik sync video to display én sync display to video aan heb gezet.. 1 van de 2 werkte ook een heel klein beetje, maar nu heb ik een soepele panning en geen zichtbare lijnen meer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had VLC erop staan, nu POD-player ofzo. Lijkt wel alsof het weg is (of minder). Vanavond even goed checken met een serietje op :) I'll let u know!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb zelf trouwens overscan tegenwoordig gewoon uitstaan, zeker bij een computer aangesloten op je scherm is overscan overbodig, omdat de computer gewoon de native resolutie van je scherm stuurt. Zoek maar eens op de term "pixelmapping". Beide apparaten moeten wel goed ingesteld zijn natuurlijk, een videokaart wil nog wel eens underscan toepassen om de standaard overscan van een televisie te compenseren.

Ik zou eens proberen of er een nieuwe driver voor je videokaart beschikbaar is. Ik heb dit ook wel eens gehad en dan lag het OF aan een gebrek aan hardwareacceleratie (en een CPU die het in z'n eentje niet aan kon) OF aan een brakke driver.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
De andere mediaspeler blijkt het probleem al te verhelpen :P fijn, een simpele oplossing ook nog.
Pagina: 1