Videokaart bij amazon kopen.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.379 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met het kopen van videokaarten bij amazon?
Ik ben van plan om een MSI GTX 970 4G Gaming aan te schaffen. In nederland zou mij dit inclusief verzendkosten 357 euro kosten.Bij amazon is de kaart inclusief verzendkosten en omgerekend met de huidige wisselkoers 280 euro. Een verschil dus van 77 euro. Het enige waar ik natuurlijk meteen aan denk is dat je misschien tegen invoerrechten aanloopt. Ik vroeg mij af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en wat jullie denken dat de kans is dat je tegen invoerrechten aanloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Als hij met een koerier verstuurd wordt, DHL, Fedex, UPS, etc, dan betaal je gegarandeerd invoer en btw, afhankelijk van koerier ook nog administratiekosten. Als het uit de VS komt gaat het via uspost/postnl ook langs de douane, zeker voor dat bedrag.
Eigenlijk mogen we hier niet over praten, mijn posts zijn als eens verwijderd omdat het bij tweakers wordt gezien als belasting ontduiking en dat is tegen de policy.

ps: Ik raad je aan om een gunstige prijs te zoeken binnen de EU, want dan betaal je geen invoer, misschien Amazon.de?

[ Voor 12% gewijzigd door Ploink op 25-11-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Bedankt voor de informatie. Ik had er helemaal niet aan gedacht dat dit als zodanig gezien zou worden. Ik dacht enkel een kostenvoordeel te zien door te importeren. Het is me nu in ieder geval duidelijk dat het verschil in prijs vrijwel zeker teniet gedaan wordt als ik importeer.

Op amazon.de staat de kaart voor 401 euro, dus dat is nog duurder dan in nl, maar bedankt voor de tip ik zal eens rondkijken binnen Europa.

[ Voor 20% gewijzigd door Rixos op 25-11-2014 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij 280 euro mag je 58 euro BTW erbij tellen, daarnaast nog eens 18 euro aan douanerechten (uitgaande van 6,7%). Dan ben je die 77 euro dus al weer kwijt, en mogelijk nog duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar Shopping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Rixos schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:49:
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met het kopen van videokaarten bij amazon?
Ik ben van plan om een MSI GTX 970 4G Gaming aan te schaffen. In nederland zou mij dit inclusief verzendkosten 357 euro kosten.Bij amazon is de kaart inclusief verzendkosten en omgerekend met de huidige wisselkoers 280 euro. Een verschil dus van 77 euro. Het enige waar ik natuurlijk meteen aan denk is dat je misschien tegen invoerrechten aanloopt. Ik vroeg mij af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en wat jullie denken dat de kans is dat je tegen invoerrechten aanloopt?
Bij Amazon kan je toch vooraf de BTW betalen, misschien heb je het al meegerekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:33

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Topic doe ik bij deze dicht. Buiten de EU gelden invoerrechten, veelal komen hier nog kosten bovenop zoals de douane. Het bespreken hoe dit omzeilt kan worden en/of wat de kans hierop is doen we hier niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.