Ryanair achter een proxy

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Goedemorgen,

Ik ben bezig om voor een grote groep (+10) mensen een stedentripje te boeken. Het valt me op de site van Ryanair op dat als je 1 boeking voor 1 persoon doet, dit goedkoper is dan 1 boeking voor 10 personen (scheelt tientallen euro's p.p.)

Op separate machines de boeking splitsen werkt ook niet als je maar 1 credit card hebt. De eerste boeking lukt, maar de daarop volgende geeft dan een foutmelding omdat je CC net is gebruikt.

En je raadt het al, als je dan opnieuw gaat boeken is de prijs pardoes 2 tientjes duurder.

Nu kwam ik op het idee om achter een proxy server te zitten, en vanuit een ander land te gaan boeken. Maar heb veel proxy servers gebruikt, de site van Ryanair blijft hangen of geeft foutmeldingen (alsof hij weet dat ik achter een proxy server zit).

Heeft iemand ervaringen op dit vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Heeft het er niet gewoon mee te maken dat die ene goedkope stoel niet 10x beschikbaar is?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:01
Je kunt ook Tor Browser gebruiken hiervoor, werkt vaak wat beter dan een proxy die je webpagina helemaal verprutst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

naitsoezn schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:39:
Heeft het er niet gewoon mee te maken dat die ene goedkope stoel niet 10x beschikbaar is?
Inderdaad dit.

Prijzen bij budgetmaatschappijen zijn simpel:

X stoelen voor idioot lage prijs
Y stoelen voor lage prijs
Z stoelen voor goedkope prijs
A stoelen voor acceptabele prijs
B stoelen voor hoge prijs
C stoelen voor afgrijselijke prijs

Als je 10 losse kaartjes boekt ga je geheid van een categorie naar een tweede. Dus ergens halverwege de lijst worden ze duurder. Heeft niets met originating IP te maken. Dat zegt IMHO meer iets over hoe de waard z'n gasten vertrouwt :z

Enige manier om te zorgen dat hele groep zelfde prijs krijgt is om hele groep in een bestelling te doen. Maar als je dat doet wordt al automatisch verrekend dat een deel van de kaartjes in duurdere tarief vallen. Dat is exact waar die tientjes verschil vandaan komen :P

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 25-11-2014 12:06 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 17:09
Je moet heel veel geluk hebben dat de prijs hetzelfde blijft bij het boeken van een groep. Vaak valt dat dan duurder uit doordat je zoals hierboven aangegeven je in de volgende prijscategorie terecht komt.

Ik heb ook wel eens geprobeerd door de boeking te splitsen en gelijk op bevestigen te drukken. Een van ons twee kreeg doodleuk de melding dat de stoelen niet meer voor die prijs beschikbaar waren en moest opnieuw beginnen (tegen een hoger tarief).

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:39
Je kan nooit 10 stoelen tegelijk boeken. Maximum is 9, daarboven wordt het gezien als een groep.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
cbr600f4i schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:58:
Je kan nooit 10 stoelen tegelijk boeken. Maximum is 9, daarboven wordt het gezien als een groep.
Bij Ryanair kan je 25 personen tegelijk boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-05 12:07

EektheMan

DPC

En was er niet ooit een geval op Radar waar iemand ook voor het werk oid een groepsboeking had gedaan waarbij zij gelijk werd gezien als zijnde een reisbureau en daardoor zaken als SGR etc niet meer van toepassing waren?

De laatste Amadeus gerelateerde systemen (pakketten hotel, vliegtuig, vervoer etc) die ik heb opgezet in 2004 geloof ik, waren niet zo best in groepsboekingen (bewust). Het systeem kijkt waar er 10 stoelen beschikbaar zijn. En dat doet ie niet over verschillende categorien, maar bekijkt het per categorie. Pas als er echt geen 10 stoelen in 1 categorie beschikbaar zijn zal ie het uitsmeren over meerdere. Maar dan nog was de kans klein dat er stoelen uit de goedkoopste categorie gepakt werd. Daar zaten nu eenmaal de minste stoelen in.

Maar we zijn inmiddels 10 jaar verder....oh...en 10 jaar terug keken wij zeker naar IP.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Als je het doet zorg dan dat je tegelijkertijd de boekingsprocedure in gaat (dus dat de eerste nog niet zijn boekingsprocedure bevestigd voordat de laatste deze procedure start) anders wordt je prijs tussentijds sowieso opgehoogd.

Werkt verder een privé navigatie venster niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
GoldenSample schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:28:
Als je het doet zorg dan dat je tegelijkertijd de boekingsprocedure in gaat (dus dat de eerste nog niet zijn boekingsprocedure bevestigd voordat de laatste deze procedure start) anders wordt je prijs tussentijds sowieso opgehoogd.

Werkt verder een privé navigatie venster niet?
Mijn ervaring is dat de laatste dan doodleuk de melding krijgt dat de stoelen niet meer beschikbaar zijn voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-05 12:07

EektheMan

DPC

LordSinclair schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:50:
[...]

Mijn ervaring is dat de laatste dan doodleuk de melding krijgt dat de stoelen niet meer beschikbaar zijn voor die prijs.
Er zit verschil per maatschappij, maar je kunt de boekingspagina van de airliner zelf gebruiken en die van een 3rd party. De koppeling tussen de 2 is niet altijd even snel waardoor je meer kans maakt om stoelen voor de laagste prijs te krijgen. Zelfs als er nog maar 1 beschikbaar is. Lukt me bij bv bj Ukrainian airlines altijd. Ook handig bij codesharing.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

cbr600f4i schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:58:
Huh, waarom bied hun site dan wel de mogelijkheid om tot 25 stoelen tegelijk te boeken, als ze de nummers 10 tm 25 zoals je zelf aangeeft niet meetellen?

Valt dit niet onder misleiding van de consument dan, en als zodanig strafbaar?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
[...]

Klopt inderdaad .. de eerste lukt, maar die daarna niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

Wist ik niet, was er wel wat bang voor dus dacht: wie niet waagt wie niet wint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
ThinkPadd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:46:
Je kunt ook Tor Browser gebruiken hiervoor, werkt vaak wat beter dan een proxy die je webpagina helemaal verprutst.
Geprobeerd, zowel TOR browser als proxy servers in o.a. China..

Prijs blijft hetzelfde ongeacht of ik via Ryanair NL, FR, DE of wat dan ook wil boeken...

Is ook gebruikelijk dat prijzen later weer gaan dalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kattapult schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 19:50:
[...]

Geprobeerd, zowel TOR browser als proxy servers in o.a. China..

Prijs blijft hetzelfde ongeacht of ik via Ryanair NL, FR, DE of wat dan ook wil boeken...

Is ook gebruikelijk dat prijzen later weer gaan dalen?
Zoals gezegd zijn de prijzen variabel, hoe leger het toestel, hoe lager de prijzen.
Als je 10 stoelen er even uithaalt (om te 'proefboeken') dan zijn de prijzen gestegen, want het vliegtuig is voller, maar als je niet boekt worden die 10 stoelen weer vrijgegeven -> vliegtuig is leger -> prijzen dalen weer.
Misschien dat je dat ziet?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
anandus schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 19:54:
[...]
Zoals gezegd zijn de prijzen variabel, hoe leger het toestel, hoe lager de prijzen.
Als je 10 stoelen er even uithaalt (om te 'proefboeken') dan zijn de prijzen gestegen, want het vliegtuig is voller, maar als je niet boekt worden die 10 stoelen weer vrijgegeven -> vliegtuig is leger -> prijzen dalen weer.
Misschien dat je dat ziet?
Hihi ff snel geprobeerd maar geen resultaat ..

Het gekke is dat ik gisteren eerst 2 goedkope tickets boekte.. toen steeg de prijs met een tientje.. toen nogmaals 2 geboekt.. toen steeg de prijs meteen met 15 euro .. 2 uurtjes later waren ze weer 10 euro gedaald.. (waar ie nu nog steeds op staat)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het kan dat de prijs zich aanpast, inderdaad, ik weet niet hoe de algoritmes van Ryanair in elkaar zitten.

Je hebt kans dat de prijs zich ook aanpast aan bijv de tijd van de dag, de dag van de week, het weer, etc.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:54
kattapult schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 20:00:
[...]

Hihi ff snel geprobeerd maar geen resultaat ..

Het gekke is dat ik gisteren eerst 2 goedkope tickets boekte.. toen steeg de prijs met een tientje.. toen nogmaals 2 geboekt.. toen steeg de prijs meteen met 15 euro .. 2 uurtjes later waren ze weer 10 euro gedaald.. (waar ie nu nog steeds op staat)..
Dat laatste komt door die 2 uur wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
Houdt Ryanair bij hoe vaak er 'gezocht' wordt op een vlucht ?

Dus stel ik kijk nu meermaals per dag wat de vlucht kost, is dat voor hun een indicatie dat de vlucht populair is en dus houden ze de prijs hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zou het met Revenue Management te maken kunnen hebben: http://nl.wikipedia.org/wiki/Revenue_management

En dit: http://www.airfarewatchdo...-airline-revenue-manager/

[ Voor 32% gewijzigd door Roenie op 26-11-2014 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
kattapult schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:05:

Dus stel ik kijk nu meermaals per dag wat de vlucht kost, is dat voor hun een indicatie dat de vlucht populair is en dus houden ze de prijs hoog?
Een look is voor de revenue managers opzich niet heel interessant. Prijzen worden gebaseerd op het boekingsverloop, niet perse op het aantal mensen wat hier naar zoekt. De meeste revenue managementsystemen houden dit ook niet bij, hoewel er wel op andere manieren naar het aantal looks gekeken kan worden (websitedata, request via een API etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 19:30

Angeloonie

Cheeseburger Addict

kattapult schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:05:

Nee.

Wat wél kan is dat in de tussentijd de goedkope stoel in de laagste boekingsklasse net verkocht is en dáárdoor de prijs omhoog gaat. Ook indien er schaarste is ontstaan kan door middel van toeslagen de prijs omhoog gaan. Máár: als er niets veranderd in het aantal verkochte stoelen gaat niet ineens de prijs voor jou omhoog omdat je 5x gekeken hebt.
Thetallguy schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:58:
[...]

Een look is voor de revenue managers opzich niet heel interessant. Prijzen worden gebaseerd op het boekingsverloop, niet perse op het aantal mensen wat hier naar zoekt. De meeste revenue managementsystemen houden dit ook niet bij, hoewel er wel op andere manieren naar het aantal looks gekeken kan worden (websitedata, request via een API etc.).
Kleine fix :P

[ Voor 10% gewijzigd door Angeloonie op 26-11-2014 10:10 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Pagina: 1