Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Gunner_Youri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 14:54
Hey Tweakers!

Het is weer bijna tijd voor een grote aankoop dus richt ik mij weer op jullie! Binnen een paar maanden zet ik de grote stap en ga ik alleen wonen. Een nieuwe tv moet er dus ook komen.

Ik zoek een?
Full HD tv
3D geen vereiste
47" of meer
Smart tv en wifi

Wat is je budget?
Ik zou graag de 750 euro niet overschrijden, minder mag altijd!

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Echt veel gewone tv kijken ga ik er niet op doen. Er zal voornamelijk voetbal op gekeken worden. Later misschien een console aanschaffen, maar momenteel ben ik pc gamer. Verder gaat een vriend mij via een raspberry pi en xbmc films laten streamen van mijn pc naar de tv.

Wat heb je zelf al gevonden?
Tot een jaar geleden was ik werkzaam in een elektro winkel. Daar vond ik vooral de Samsungs makkelijk werken en hadden we de meeste problemen met Sony... Dus nu kijk ik vooral naar Samsungs die aan mijn criteria voldoen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is momenteel het beste toestel dat aan mijn eisen voldoet. Ik zoek de gtx 970 van de tv's. (top videokaart voor aantrekkelijke prijs)
Heeft wachten tot ik effectief verhuis ook zin of niet?

Alvast bedankt!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De aanwezigheid van 3D zou ik niet meenemen, bijna alle tv's hebben deze feature aan boord dus het heeft weinig zin om gericht te zoeken naar een model zonder. Hetzelfde geldt voor smart-functies. Voor wat ze waard zijn want persoonlijk vind ik het allemaal slecht werken en zou ik je adviseren om een mediaspeler of htpc te gebruiken.

De meeste tv voor je geld zou je in mijn ogen in huis halen met de Samsung UE48H6200. Deze heeft vrij complete specificaties en ook nog eens een 100 Hz paneel. De Sony KDL-50W705B is in mijn ogen ook een interessant model. Nog een beetje groter dan de Samsung en de Sony's staan bekend om hun extreem lage input lag, mooi meegenomen als je gaat gamen. De Panasonic TX-48AS640E zet voor zijn prijs ook een erg mooi beeld neer.

• Gunner_Youri
Ok, maar 3D zie ik mezelf toch niet snel gebruiken.
Bedankt voor deze suggesties!
Waarom zou je de volgende niet aanraden?

pricewatch: Sony Bravia KDL-48W605B Zwart

[ Voor 75% gewijzigd door Gunner_Youri op 26-11-2014 00:57 ]

• S1NN3D
  • Niet online
Volgens mij worden in de Sony's die kleiner zijn dan 50 inch, panelen gebruikt die native 50 Hz zijn. Die W6 zal geen slechte tv zijn, maar de genoemde W7 is beter.

• Gunner_Youri
Ik zou die goedkopere 48W605B nemen omdat ik er ook de Sony HT-CT60BT zou bijnemen. Lijkt mij een goede combinatie toch? Want als jongeling die binnenkort alleen gaat wonen heb ik natuurlijk geen fortuin ter beschikking :p

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
S1NN3D schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 08:03:
De aanwezigheid van 3D zou ik niet meenemen, bijna alle tv's hebben deze feature aan boord dus het heeft weinig zin om gericht te zoeken naar een model zonder. Hetzelfde geldt voor smart-functies. Voor wat ze waard zijn want persoonlijk vind ik het allemaal slecht werken en zou ik je adviseren om een mediaspeler of htpc te gebruiken.

De meeste tv voor je geld zou je in mijn ogen in huis halen met de Samsung UE48H6200. Deze heeft vrij complete specificaties en ook nog eens een 100 Hz paneel. De Sony KDL-50W705B is in mijn ogen ook een interessant model. Nog een beetje groter dan de Samsung en de Sony's staan bekend om hun extreem lage input lag, mooi meegenomen als je gaat gamen. De Panasonic TX-48AS640E zet voor zijn prijs ook een erg mooi beeld neer.
Volgens de pricewatch heeft de Samsung UE48H6200 50hz refresh rate? Of kijk ik naar de verkeerde specs?

• S1NN3D
  • Niet online
Daar staat blijkbaar niet helemaal de juiste info, Een mede-Tweaker heeft dit eens kenbaar gemaakt nadat ik ook deze conclusie had getrokken. Check deze reactie eens.
Pagina: 1