Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VHS opname naar PC levert soms vertraagde fragmenten

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 23:57
Vorige week heb ik een Gembird UVG-002 USB Videograbber gekocht.

Aanvankelijk werkte dit apparaatje met bijbehorende software perfect.

Echter de laatste tijd gebeurt er iets vreemds. Het videobestand bevat delen video die vertraagt afspelen. Het lijkt dan wel op slow-motion, terwijl de audio op de achtergrond wel doorloopt.

Het programma dat ik gebruik, "Honestech TVR" heeft voor de opname van VHS meerdere coderingsopties, te weten:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/eahb36.png

Standaard selecteer ik MPEG-2 voor de opname. De opname wordt weggeschreven op een raid 0 volume van 2 WD Blacks a 640GB, dus gebrek aan schrijfsnelheid is er ook niet.

Ik begrijp niet waarom er fragmenten in de opname optreden die blijkbaar vertraagd zijn opgenomen.

Een voorbeeld hiervan in deze testvideo die ik geupload heb naar YouTube:
[YouTube: http://youtu.be/gpHByFjQAkk]
Tot en met 17 seconden speelt het beeld vertraagd af, vanaf 18 seconden oogt het normaal, maar bij 22 seconden vertraagt ie weer.

Zoekwerk op internet leert mij dat een computer die VHS opnames moet opnemen zo weinig mogelijk andere processen moet doen. Dus ik heb van alles op mijn pc uitgezet. Netwerk verbinding uitgezet, Virusscanner gedeinstalleerd (tijdelijk dan), browsers gesloten, screensaver op 'none', Power save settings ook alles op 'none', zodat de computer niet in sluimerstand gaat en zoveel mogelijk overbodige processen uitgeschakeld. Helaas mocht dit ook niet baten, de slow motion fragmenten blijven bestaan.

M'n computer is een:
- Intel Core 2 Quad 2,66Ghz
- 8GB ddr2 ram
- Ati Radeon HD6950 2GB
- Crucial MX100 128GB en Crucial M4 128GB

De computer lijkt me toch snel genoeg, zelfs Battlefield 4 draait prima. Ik heb zelfs opnamen gedaan op de M4, die in mijn systeem enkel dienst doet als game SSD. En omdat de opnames niet groter worden dan zo'n 4 a 5GB is dat prima te doen.

Maar wat is hier nu aan de hand? Waarom krijg ik die vertragingen in mijn opnames?

Mijn YouTube Channel

• Snowwie
Niemand een idee?

Ook heb ik andere opties geprobeerd:
- Lagere bitrates
- Andere resoluties
- Snellere encodering
- Andere videorecorder
- Directe capture via Fraps (werkt helaas niet, Fraps toont geen fps counter als Honetech TVR actief is)

Het helpt allemaal niets.

Het enige wat het misschien zou kunnen zijn is dat USB 2.0 niet snel genoeg is, maar dat lijkt me sterk. USB 2.0 gaat tot 480Mb, dat is tot ~50MB p/sec. Meestal is het langzamer, maar het moet toch voldoende zijn voor de opname van SD videomateriaal.

Mijn YouTube Channel

• Snowwie
Ik moest toch nog een USB 3.0 kaartje hebben, maar ook dit mocht niet baten. De capturekaart wordt niet eens gevonden in een USB 3.0 poort.

Ik weet het echt niet meer. Heeft niemand van jullie een idee waarom video soms vertraagd kan worden opgenomen?

Mijn YouTube Channel

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Je zou eventueel perfmon kunnen gebruiken om te achterhalen of het inderdaad een cpu of doorvoer probleem is.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Heb je ook geprobeerd zonder compressie op te nemen?

Hoe neem je op vanaf je capture kaart? Heb je je VCR aan een tv gelegd om te kijken of het probleem daar ligt?

Probeer anders eens op een andere computer om te kijken of t probleem zich ook daar voordoet.

Is er misschien alternatieve software?

[ Voor 7% gewijzigd door Switch op 30-11-2014 08:28 ]

• Snowwie
Switch schreef op zondag 30 november 2014 @ 08:25:
Heb je ook geprobeerd zonder compressie op te nemen?

Hoe neem je op vanaf je capture kaart? Heb je je VCR aan een tv gelegd om te kijken of het probleem daar ligt?

Probeer anders eens op een andere computer om te kijken of t probleem zich ook daar voordoet.

Is er misschien alternatieve software?
Het programma biedt geen optie om zonder compressie op te nemen.

De kabel loopt van SCART VHS naar de USB dongle rechtstreeks in een USB 2.0 poort. Als ik de VCR rechtstreeks aan een TV koppel is er niets aan de hand. Ook de 'preview' op de computer geeft ook geen vertraagd beeld.

Ik heb het al reeds op andere computers geprobeerd, het resultaat is exact hetzelfde.

Zowel met Virtual Dub als Pinnacle Studio krijg ik geen beeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Snowwie op 30-11-2014 14:01 ]

Mijn YouTube Channel

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Denk dan toch dat het aan je capture apparaat ligt. Ik heb zelf een Terratec G1 en die werkt wel ok (nog niet heel veel gebruikt alleen) maar is wel weer 50,-

Anders denk ik wel dat je beroep kan doen op hun support afdeling
Pagina: 1