Low budget (€250) systeem voor iemand van 10 jaar.

Pagina: 1
Acties:

• JwJw01
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-03 20:27
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze pc wordt gebouwd voor mijn broertje van 10. Die krijgt zijn eerste pc. Het hoeft dus totaal geen krachtpatser te zijn. Qua spellen zullen het vooral oudere spelletjes zijn zoals de Sims 3 en wat Windows 8 store spellen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn ouders hebben 250 als maximum opgegeven. Maar ik ben bereid eventueel iets bij te leggen omdat ik het zonde vind om iets te kopen wat al heel snel niet meer voldoet

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[list]
• Coolermaster Elite 120 Advanced (mini ITX kast) met nog 2 extra Nexus Real Silent fans
• Samsung Optische Drive.
• TFT beeldscherm met een resolutie van 1280x720[/list]

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Door het gestelde budget heb ik meerdere afwegingen.
[list]
• 1: Onboard videocard of losse videocard (dit is mede afhankelijk van de processor)
• 2: ATX moederbord dat goedkoper is maar waardoor er een kast moet worden aangeschaft of een mini ITX moederbord.
• 3: Hoeveel watt voeding?
• 4: Welke processor sluit het beste aan bij het huidige gebruik van de pc maar heeft een socket waarop makkelijk kan worden ge-upgrade?
[/list]

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen AMD processor

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zodra hij ouder wordt zal het gebruik van de pc wel veranderen daarom wil ik graag iets samen stellen waarbij er makkelijk te upgraden is.

Ga je overklokken?
Nee, sterker nog aangezien hij 10 is zal ik waarschijnlijk een gast account aanmaken en hier en daar wat instellingen blokkeren. Geen zin om elke week naar m'n ouderlijk huis te gaan om weer eens een backup terug te zetten. 8)7

Na vele uren reviews ben ik tot de volgende setup gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3258 Boxed€ 60,95€ 60,95
1ASRock H81M-ITX/WiFi€ 63,-€ 63,-
1MSI GeForce GT 610 (810MHz) 1GB€ 28,71€ 28,71
1Crucial CT51264BA160BJ€ 31,95€ 31,95
1Corsair CX430M€ 44,90€ 44,90
1Crucial MX100 128GB€ 60,91€ 60,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 290,42

Toelichting op de keuzes:
Een mini ITX moederbord met 1150 socket. Ook al is deze ongeveer 20 euro duurder dan wanneer ik voor een mini ATX moederbord zou zijn gegaan omdat ik dus al een behuizing heb. De 1150 socket ondersteunt de meeste processors die interessant zijn voor een upgrade over een aantal jaar. Verder is mijn keuze gevallen op een SSD aangezien deze toekomst proof is en er geen behoefte is aan veel opslagruimte. De processor was een lastige keuze maar deze heeft in dit segment de beste prijs/kwaliteit verhouding. De processor komt met intel HD Grapics onboard maar deze staan niet bekend om hun uitstekende prestaties vandaar dat ik heb gekozen voor de Geforce GT 610, de goedkoopste kaart van de 600 serie. De keuze qua voeding is misschien de meeste vreemde maar hierbij heb ik rekening gehouden met de eventuele upgrade over een aantal jaar. Het zal zonde zijn om dan weer een nieuwe voeding te moeten kopen. Deze voeding had uitstekende prestaties onder idle en bij weinig load en is tevens modulair. Dit is wel zo handig in een mini ITX kast maar ik zou ook 10 euro kunnen besparen door voor de niet modulaire variant te kiezen.

Stukje boven mijn budget.Inclusief verzendkosten ongeveer €50-. Ik denk dat ik qua prijs/kwaliteitsverhouding er het maximale heb uitgeknepen maar ik ben er niet zeker van of deze setup niet te goed is voor wat hij er nu mee gaat doen. Als dit het geval is wil ik graag wat besparen.

Mijn reden van het openen van deze thread is dat ik nog een aantal vragen heb:
1. Is de Intel-Pentium G3258 te krachtig voor de toepassing die de pc op dit moment heeft of zou een goedkopere Pentium of eventueel Intel Celeron ook goed genoeg zijn?

2. De spelletjes die hij wilt spelen, zijn deze ook te spelen vanaf de onboard van de Pentium G3258 of de onboard van een eventuele goedkopere processor?

3. Kan ik op andere componenten besparen?

Alvast bedankt voor het tijd nemen en beantwoorden van mijn vragen!

[ Voor 3% gewijzigd door JwJw01 op 24-11-2014 20:32 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Pfoe, wat een budget. Allereerst zou ik de GPU laten vallen. Kan me niet voorstellen dat die toegevoegde waarde gaat hebben, en die 20 euro kan je hard gebruiken. Ik kan zo 1-2-3 geen duidelijke vergelijking vinden die verder gaat dan gpuboss-achtige sites. Daar heb je vrij weinig aan.

Qua voeding kan het goedkoper met een pricewatch: Antec VP350P, die is ook nog wat beter. Moederbord kan ook goedkoper met een pricewatch: ASRock H81M-ITX. Kabeltje liggen is dan goedkoper en een stuk beter.

Overigens, het goedkoopste ATX bord plusfatsoenlijke kast komt goedkoper uit: pricewatch: ASRock H81 Pro BTC + pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed).

Kan je broertje niet wat klusjes doen voor wat extra budget? Anderzijds is 2e hands misschien een betere optie.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:42
Zoek in de V&A een systeem op E8400 basis met een goede videokaart. Of iets uit dat tijdperk. (2010?)
Kun je nog zeker een paar jaar mee vooruit als er een SSD in zit. (die moet je waarschijnlijk zelf bij kopen)

[ Voor 11% gewijzigd door jeroen3 op 24-11-2014 20:43 ]

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-03 17:54

mirno

私の名前はMirnoです

Dit is al minimaal:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3258 Boxed€ 60,95€ 60,95
1ASRock H81M-ITX€ 58,50€ 58,50
1Antec VP350P€ 30,95€ 30,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 182,35

Dan moet er nog een HDD/SSD bij ook.
Denk dat je het budget iets moet verhogen. En anders idd 2e hands

[ Voor 7% gewijzigd door mirno op 24-11-2014 20:48 ]

我的名字是Mirno

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik zou beginnen met kijken naar het instapmodel van de BBG.

reviews: Desktop Best Buy Guide: november 2014

Het is maar een PC om te browsen en simpele spelletjes, videokaart is echt niet nodig hoor.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:18

Sorbo

Uw hulp in huis!

jeroen3 schreef op maandag 24 november 2014 @ 20:43:
Zoek in de V&A een systeem op E8400 basis met een goede videokaart. Of iets uit dat tijdperk. (2010?)
Kun je nog zeker een paar jaar mee vooruit als er een SSD in zit. (die moet je waarschijnlijk zelf bij kopen)
Dit. Alleen dan hopelijk écht niet met een e8400 hoor, dat kan wel een stukkie nieuwer.

Voorbeeld:

V&A aangeboden: Intel Core i5 2320 Sandy Bridge Minitower met HD6850

+Krachtigere processor, quadcore, meer toekomstbestendig
+Krachtigere videokaart. Ook hiermee kun je nog jaren vooruit
-Geen SSD. Het jochie is 10, leer m eerst maar eens geduld kweken :+ Nee zonder gein, da's eigenlijk het enige grote minpunt.

De PC is meer dan krachtig zat voor wat ie nu doet, en kan ie ook een tijdje mee vooruit. Het is geen nieuwe hardware, maar wel meer dan krachtig genoeg voor dit doel.

Nog eentje dan:

V&A aangeboden: Completen pc met 80GB SSD, i3-3235, WD-green 750GB disk

+Ook een nette sterke processor. Wel een dualcore in dit geval, maar ietsje nieuwer.
+Klein SSDtje, plus een goeie grote HDD. Genoeg om jaren vooruit te kunnen op je 10e
+Ruim binnen budget
-Geen videokaart, 2gb

Koop hier een simpele videokaart bij (ook hier, kijk tweedehands!) en een reepje van 2gb ram, en je hebt een leuk toekomstbestendig bakkie. Dit keer wel met SSD.

[ Voor 22% gewijzigd door Sorbo op 24-11-2014 20:50 ]

• JwJw01
br00ky schreef op maandag 24 november 2014 @ 20:39:
Pfoe, wat een budget. Allereerst zou ik de GPU laten vallen. Kan me niet voorstellen dat die toegevoegde waarde gaat hebben, en die 20 euro kan je hard gebruiken. Ik kan zo 1-2-3 geen duidelijke vergelijking vinden die verder gaat dan gpuboss-achtige sites. Daar heb je vrij weinig aan.

Qua voeding kan het goedkoper met een pricewatch: Antec VP350P, die is ook nog wat beter. Moederbord kan ook goedkoper met een pricewatch: ASRock H81M-ITX. Kabeltje liggen is dan goedkoper en een stuk beter.

Overigens, het goedkoopste ATX bord plusfatsoenlijke kast komt goedkoper uit: pricewatch: ASRock H81 Pro BTC + pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed).

Kan je broertje niet wat klusjes doen voor wat extra budget? Anderzijds is 2e hands misschien een betere optie.
Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad geen super budget en zoals ik al beschreef ben ik eventueel bereid om wat geld bij te leggen. Net zoals dat ik de overige componenten aan hem geef.

De moederbord die je aanraadt is €4.50 goedkoper maar heeft maar twee sata poorten. Met een SSD en de optische drive is dit al vol. Eventueel kan ik een extra kabeltje bestellen maar op het moederbord wat ik heb gekozen zit Wi-Fi, wat niet perse een vereiste is, maar wel degelijk handig. Dit scheelt ook weer een utp kabel.

De ATX kast en ATX moederbord zijn ongeveer €32 en €35. Samen €67 exc. verzendkosten. Dit is dan toch niet goedkoper dan de mini ITX opstelling?

Verder goede tip over tweede hands. Ben daar normaal gesproken niet zo'n fan van maar misschien vind ik wel wat leuks binnen het budget.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik heb me keurig een de eisen gehouden, geen AMD CPU. Er stond niks over een AMD APU :+

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5700 Boxed€ 76,50€ 76,50
1ASRock FM2A88M-HD+€ 45,95€ 45,95
1Zalman ZM-T1 PLUS€ 24,-€ 24,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 54,-€ 54,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 263,35

Wellicht wat vreemde keuzes ongeveer overal, dus eens uitleggen:
Wat oude APU, maar wel leuk quadcore met niet al te slechte clocks en een goede GPU ingebakken.
Ietwat simpel maar goed mobo.
De ultieme budget mATX kast: niet al te slecht uiterlijk, stoffilters, voeding onderin, USB3 en zowaar een miniem beetje kabelmanagement.
Het bekende geheugen, ik zou het lichtjes kietelen voor betere grafische prestaties
Goedkope doch prima 300w voeding, wat al dikke overkill is.
Een M500 ipv een MX100, scheelt je toch wat euro, en het verschil merk je niet echt.

Imo meer gebalanceerd dan de pentium, gezien die echt ronduit slechte grafische prestaties heeft. Ja, er zijn minder doorgroei mogelijkheden, maar, hoe belangrijk zijn die nou precies? Eer je broertje een i5 + lief videokaartje kan betalen, ben je wss jaren verder.

Echter, als het kan, go tweedehands. Oude i5 systemen zijn vrij goedkoop, net als oude Phenom II systeempjes, een leuke i5 750 of x4 940 is wss al overkill voor je broertje.

People as things, that’s where it starts.

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
JwJw01, heb je hier misschien nog wat aan? pricewatch: Sapphire HD 4850 1GB GDDR3 PCI-E
Ik weet niet zeker of dit precies dezelfde is als die ik hier heb liggen. Op de oude factuur staat: "Sapphire ATI HD4850, 1GB, DDR3, HDTV, 2xDVI, HDMI, PCIe".
Heb ook een oude Cooler Master voeding liggen hier. "Real power 520W 80 plus".

Deze twee onderdelen werden door mij sinds december 2008 gebruikt en liggen nu ondertussen al zo'n drie jaar stof te happen in een hoekje. Ze deden het nog prima toen ze nog in gebruik waren.

Ik weet niet of je überhaupt nog wat aan die videokaart hebt hoor, maar als je interesse hebt mag je ze beide gratis afhalen hier. :)

• JwJw01
VasZaitsev schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:00:
Ik heb me keurig een de eisen gehouden, geen AMD CPU. Er stond niks over een AMD APU :+

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5700 Boxed€ 76,50€ 76,50
1ASRock FM2A88M-HD+€ 45,95€ 45,95
1Zalman ZM-T1 PLUS€ 24,-€ 24,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 54,-€ 54,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 263,35

Wellicht wat vreemde keuzes ongeveer overal, dus eens uitleggen:
Wat oude APU, maar wel leuk quadcore met niet al te slechte clocks en een goede GPU ingebakken.
Ietwat simpel maar goed mobo.
De ultieme budget mATX kast: niet al te slecht uiterlijk, stoffilters, voeding onderin, USB3 en zowaar een miniem beetje kabelmanagement.
Het bekende geheugen, ik zou het lichtjes kietelen voor betere grafische prestaties
Goedkope doch prima 300w voeding, wat al dikke overkill is.
Een M500 ipv een MX100, scheelt je toch wat euro, en het verschil merk je niet echt.

Imo meer gebalanceerd dan de pentium, gezien die echt ronduit slechte grafische prestaties heeft. Ja, er zijn minder doorgroei mogelijkheden, maar, hoe belangrijk zijn die nou precies? Eer je broertje een i5 + lief videokaartje kan betalen, ben je wss jaren verder.

Echter, als het kan, go tweedehands. Oude i5 systemen zijn vrij goedkoop, net als oude Phenom II systeempjes, een leuke i5 750 of x4 940 is wss al overkill voor je broertje.
Ik heb me ook verdiept in de keuze Intel of AMD en de voornaamste reden om voor Intel te kiezen was dat ik zelf ook Intel heb en eventuele componenten die ik upgrade vervolgens in zijn pc kan zetten. Zoals bijvoorbeeld mijn i5 4670. Daarnaast blijft het CPU gedeelte van AMD ver achter bij de Intels en begreep ik dat de onboard GPU pas fijn gaat lopen met snellere RAM.

Ik heb bij deze lijst opstellen ook veel moeite gehad. Waarschijnlijk is hij al blij als hij een baksteen op z'n kamer krijgt als pc. Ik weet nog hoe blij ik was met mijn eerste eigen pc. Misschien iets te veel laten verlijden door mijn eigen standaard. Zo zag ik de M500 ook staan en vergeleek deze met de MX100 die ongeveer 20% sneller blijkt te zijn. Ik dacht dat is het €7 euro verschil wel waard. Terwijl hij tot nu toe alleen maar ervaring heeft met een celeron laptopje met hdd.

Niet dat ik je advies negeer en ook niet de andere adviezen hier, zal me er nog eens in verdiepen. Maar wat als we wel Intel als uitgangspunt nemen en we het budget van een videocard en processor samen €120 is. Welke combinatie zou het beste zijn?

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:07

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

JwJw01 schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:24:
[...]

Ik heb me ook verdiept in de keuze Intel of AMD en de voornaamste reden om voor Intel te kiezen was dat ik zelf ook Intel heb en eventuele componenten die ik upgrade vervolgens in zijn pc kan zetten. Zoals bijvoorbeeld mijn i5 4670. Daarnaast blijft het CPU gedeelte van AMD ver achter bij de Intels en begreep ik dat de onboard GPU pas fijn gaat lopen met snellere RAM.

Ik heb bij deze lijst opstellen ook veel moeite gehad. Waarschijnlijk is hij al blij als hij een baksteen op z'n kamer krijgt als pc. Ik weet nog hoe blij ik was met mijn eerste eigen pc. Misschien iets te veel laten verlijden door mijn eigen standaard. Zo zag ik de M500 ook staan en vergeleek deze met de MX100 die ongeveer 20% sneller blijkt te zijn. Ik dacht dat is het €7 euro verschil wel waard. Terwijl hij tot nu toe alleen maar ervaring heeft met een celeron laptopje met hdd.

Niet dat ik je advies negeer en ook niet de andere adviezen hier, zal me er nog eens in verdiepen. Maar wat als we wel Intel als uitgangspunt nemen en we het budget van een videocard en processor samen €120 is. Welke combinatie zou het beste zijn?
De vraag is hoeveel hij heeft aan een CPU die hij "misschien" krijgt na 2 jaar en die eigenlijk exact hetzelfde doet als een AMD APU?

Ik denk dat je met een A10-5700 anders een zeer dikke CPU in huis haalt voor de prijs, qua GPU sowieso al mijlen beter zodat hij games kan spelen en met het oog op de toekomst: 4 cores.
Die dingen gaan met een beetje koeler (Hyper 412S bijv.) ook makkelijk richting de 5Ghz mocht je na een jaar of 2 de snelheid opeens niet meer toereikend vinden, wat ik trouwens altijd raar vind om te zeggen aangezien een CPU niet langzamer kan worden (alsof het ding na 1 jaar opeens besluit de helft van zijn kunnen weg te gooien :z ) terwijl een vervuilde Windows installatie op een HDD dat wel kan veroorzaken.

Als het niet tweedehans word stem ik voor een AMD APU. Dingen zijn gewoonweg "onverslaanbaar" op GPU gebied en qua CPU power komen ze ook echt mee hoor. De A10-6600K in de PC van mijn zusje (die weliswaar op 5.2Ghz draait) is echt niet trager dan mijn Octacore FX8320 @4.8Ghz of de PC die ik voor een neef heb gebouwd met een 4690K. Qua browsen e.d. maakt het echt geen ene fuck uit.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• JwJw01
Stravincy schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:21:
JwJw01, heb je hier misschien nog wat aan? pricewatch: Sapphire HD 4850 1GB GDDR3 PCI-E
Ik weet niet zeker of dit precies dezelfde is als die ik hier heb liggen. Op de oude factuur staat: "Sapphire ATI HD4850, 1GB, DDR3, HDTV, 2xDVI, HDMI, PCIe".
Heb ook een oude Cooler Master voeding liggen hier. "Real power 520W 80 plus".

Deze twee onderdelen werden door mij sinds december 2008 gebruikt en liggen nu ondertussen al zo'n drie jaar stof te happen in een hoekje. Ze deden het nog prima toen ze nog in gebruik waren.

Ik weet niet of je überhaupt nog wat aan die videokaart hebt hoor, maar als je interesse hebt mag je ze beide gratis afhalen hier. :)
Bedankt voor je aanbod! :) De Sapphire presteert beter in de tests dan een GT 610 en ook nog iets beter dan een €42 kostende GT 720. Wel behoorlijk veel warmte ontwikkeling en stroomverbruik. Maar ik neem je aanbod zeker in beraad. Ik ga eerst even onderzoek doen met wat ik zou kunnen bouwen met deze twee onderdelen in het systeem.

In welke omgeving kunnen deze onderdelen worden opgehaald trouwens? :9
kuusj98 schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:32:
[...]

"wat ik trouwens altijd raar vind om te zeggen aangezien een CPU niet langzamer kan worden (alsof het ding na 1 jaar opeens besluit de helft van zijn kunnen weg te gooien :z )"
Ik bedoel daar uiteraard mee dat de snelheid niet meer toereikend is omdat de eisen verhoogd zijn. Niet dat de CPU langzamer is geworden.

Maar tot nu toe maak ik uit de reacties op dat de algemene consensus een AMD systeem is. Meer tweakers die dezelfde mening hebben? Nu er ook nog eens een gratis videokaart van AMD en voeding is aangeboden wordt dat nog iets interessanter t.o.v. Intel. Ik heb me nog niet heel erg verdiept in de AMD mogelijkheden maar ga dit zeker doen.

[ Voor 23% gewijzigd door JwJw01 op 24-11-2014 21:45 ]

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:18

Sorbo

Uw hulp in huis!

Bovendien kosten intel moederborden geen drol. Mocht je er toch voor kiezen om jouw 4670 door te schuiven over een jaartje of wat, dan heb je voor twee, drie tientjes tweedehands een leuk moederbord, of nieuw voor het dubbele. Dat is de performanceboost altijd waard over x jaar, het geheugen kun je gewoon meenemen, en een koeler natuurlijk ook.

De processor maakt het duur, en die heb je dan natuurlijk al.

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
JwJw01 schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:35:
[...]

Bedankt voor je aanbod! :) De Sapphire presteert beter in de tests dan een GT 610 en ook nog iets beter dan een €42 kostende GT 720. Wel behoorlijk veel warmte ontwikkeling en stroomverbruik. Maar ik neem je aanbod zeker in beraad. Ik ga eerst even onderzoek doen met wat ik zou kunnen bouwen met deze twee onderdelen in het systeem.

In welke omgeving kunnen deze onderdelen worden opgehaald trouwens? :9
Heb je een persoonlijk bericht gestuurd.

• Kuusj

Kuusj

Sorbo schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:36:
Bovendien kosten intel moederborden geen drol. Mocht je er toch voor kiezen om jouw 4670 door te schuiven over een jaartje of wat, dan heb je voor twee, drie tientjes tweedehands een leuk moederbord, of nieuw voor het dubbele. Dat is de performanceboost altijd waard over x jaar, het geheugen kun je gewoon meenemen, en een koeler natuurlijk ook.

De processor maakt het duur, en die heb je dan natuurlijk al.
Welke performance boost? Nogmaals, bij browsen, email of word ga je echt geen verschil merken tussen een Athlon 64 X2 4200+ uit 2006 of een 4790K van Intel. Je zit echter dieper in de stront met een GT610, die dingen zijn voor niets meer dan beeld weergeven bedoelt en dan overdrijf ik niet.

Een GT720 is ook echt niet bedoelt om ook maar iets zwaarder dan Minecraft te draaien. Als hij dat al haalt.
Bij de Sims 3 kom je dus waarschijnlijk al niet meer uit. http://simswiki.info/wiki...p:TS3_System_Requirements

Bij de 610: nee nee nee nee nee nee nee nee nee. Lijkt me duidelijk. Een APU zou het echter goed moeten trekken. GT720 staat er niet bij maar dat zal ook niet geweldig veel beter zijn dan een 610.

[ Voor 15% gewijzigd door Kuusj op 24-11-2014 21:48 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:03
kuusj98 schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:44:
[...]

Welke performance boost? Nogmaals, bij browsen, email of word ga je echt geen verschil merken tussen een Athlon 64 X2 4200+ uit 2006 of een 4790K van Intel. Je zit echter dieper in de stront met een GT610, die dingen zijn voor niets meer dan beeld weergeven bedoelt en dan overdrijf ik niet.

Een GT720 is ook echt niet bedoelt om ook maar iets zwaarder dan Minecraft te draaien. Als hij dat al haalt.
Bij de Sims 3 kom je dus waarschijnlijk al niet meer uit. http://simswiki.info/wiki...p:TS3_System_Requirements

Bij de 610: nee nee nee nee nee nee nee nee nee. Lijkt me duidelijk. Een APU zou het echter goed moeten trekken. GT720 staat er niet bij maar dat zal ook niet geweldig veel beter zijn dan een 610.
vind het toch wel raar..

http://help.ea.com/nl/art...e-sims-3-island-paradise/

VIDEOKAART: 128MB met ondersteuning voor Pixel Shader 2.0

hij heeft beide. en vind het ook een beetje raar dat r7 250 een exp pack van sims niet kan draaien terwijl hij wel 52 fps bij max payne op 1080p normal 16x af krijgt.
http://nl.hardware.info/r...-last-light--tes-v-skyrim

wil als nog niet zeggen dat de gt 610 een wereld kaart is. amd apu/cpu zijn beter dan de onboard videokaarten van intel.

[ Voor 10% gewijzigd door loki504 op 24-11-2014 22:14 ]

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
De IGP van een 3258 presteert beter dan een 610, 710 of 720...

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Kuusj

Kuusj

loki504 schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:13:
[...]

vind het toch wel raar..

http://help.ea.com/nl/art...e-sims-3-island-paradise/

hij heeft beide. en vind het ook een beetje raar dat r7 250 een exp pack van sims niet kan draaien terwijl hij wel 52 fps bij max payne op 1080p normal 16x af krijgt.
http://nl.hardware.info/r...-last-light--tes-v-skyrim

wil als nog niet zeggen dat de gt 610 een wereld kaart is. amd apu/cpu zijn beter dan de onboard videokaarten van intel.
Ja dat zegt dus zoveel als niks.

Sowieso is een R7 250 heel wat anders dan een GT610. http://nl.hardware.info/r...-last-light--tes-v-skyrim

Veel verder als Max Payne komt ie ook niet, en als je naar de onderste GPU's kijkt die in verhouding nog atijd beter zijn dan een 610 komen die vaak niet boven de 15 FPS uit.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

GT610's zijn toch gerebrande GTS210's? Die dingen zijn echt dramatisch, denk dat de GPU van die A10 2-3x zo snel is, minimaal.

People as things, that’s where it starts.

• Tribits
  • Laatst online: 25-03 07:17

Tribits

Onkruid vergaat niet

Even wat passmark scores opgezocht van wat er zo al in dit topic voorbij gekomen is, het zegt niet alles maar voor wie er belangstelling in heeft:

Geforce 210 - 184
GT610 - 353
Intel HD family - 384 (G3258?)
GT 710 - 699
Intel HD 4600 - 729 (i5-4600)
Radeon HD 7660D - 793 (AMD A10-5700)
GT 720 - 844
Radeon HD 4850 - 1034
Radeon R7 250 - 1398

Van die G3258 ben ik niet helemaal zeker maar als ik bij Anandtech kijk zie ik wel dat de IGPU van die processor minder presteert dan de HD 4000 graphics van de i3-3225 die dan weer 458 scoort bij passmark. Die scores komen dus min of meer wel overeen.

Overigens is de HD4850 een mid range kaart van een jaar of zes terug dus dan weet je ongeveer wat je daar van kan verwachten.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:03
kuusj98 schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:25:
[...]

Ja dat zegt dus zoveel als niks.

Sowieso is een R7 250 heel wat anders dan een GT610. http://nl.hardware.info/r...-last-light--tes-v-skyrim

Veel verder als Max Payne komt ie ook niet, en als je naar de onderste GPU's kijkt die in verhouding nog atijd beter zijn dan een 610 komen die vaak niet boven de 15 FPS uit.
klopt de r7 250 is heel wat anders als de 610. maar ook de r7 250 komt halverwege op de exp pack op nee te staan. en daarmee wil ik aangeven dat ik weinig vertrouwen heb in het lijstje wat je linkte. zelfs een intel hd 4000 word gezegt nee. terwijl hij d3 1080p op low met 40-50 fps kon draaien. en dan kan jij sims niet draaien? die volgens de zelfde site meer op cpu leunt dan op gpu.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:59

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb zelf een AMD A8-5800K, dus redelijk vergelijkbaar met de voorgestelde A10. Mijn dochter speelt Sims3 op een resolutie van 1680x1050 en dat gaat echt met 2 vingers in de neus. Een AMD apu gaat dat in ieder geval gemakkelijk trekken.

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1