MacBook Pro wordt erg heet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 19:45
Hallo,

Mijn vriendin en ik hebben beiden een MB Pro uit half 2013. Sinds Yosemite wordt de MB van mijn vriendin erg heet .... jajaja
Ik heb bij de aktiviteitenweergave welke programma's veel cpu gebruiken.
Dat zijn met name
launchd cpu 76,4 threads 7
usereventagent cpu 43,5 threads 22
fseventsd cpu 25,1 threads 10
opendirectoryd cpu 19,8 threads 12
notifyd cpu 12,5 threads 4
syslogd cpu 11,0 threads 8
Ik heb al schijfhulpprogramma gedaan, alles was goed.
Mn vriendin is ermee naar de "genius" bar Apple Amsterdam geweest, daar constateerder ze niets bijzonder en alles was in orde. Ik was zelf niet bij maar kennelijk gaf hij toen normale waardes.
Batterij is nog prima.
Bij stroomgebruik wordt er aangegeven dat er geen programma's zijn die veel stroom gebruiken.
De batterij is echter na zo'n 2 uur leeg met een beetje surfen. De mijne is dan nog niet eens op 50% bij zelfde soort gebruik.
Ook is haar laptop dan niet meer op schoot te houden, zo heet. Terwijl de mijne nog gewoon koel is aan de onderkant.
De MB wordt aan de achterrand in midden heet. De ventilatieroosters zitten niet verstopt.
Volgens de app battery health is de temp 30,2 gr. , 0,1 gr. warmer als de mijne, maar hij voelt toch heet aan.
Powerusage is 21.5 watts en loopt zomaar op tot 22,3 watts zonder dat ik iets doe., de mijne slechts 0,2 watts, terwijl mn iphone ligt op te laden aan mijn laptop.
Alleen safari is nu geopend op de MB van mn vriendin.
Wie oh wie kan mij helpen?? Dank namens mijn vriendin :)

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Maak eens een nieuwe gebruiker aan en log daar eens op in, kijken wat die dan doet.

Als er daar niks aan de hand is dan is het een user-gebonden proces, en zul je moeten elimineren. Dit kan even tijd kosten.

Elimineren kun je ook doen met behulp van Console, daar staan alle logs in, ook wat je MacBook bezig houdt en waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:55

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

In je overzicht is launchd met 76,4% redelijk CPU intensief bezig en dat geldt ook voor usereventagent (43,5%) en fseventsd (25,1%).

Om eens simpel te kijken zou ik een 2e gebruikersaccount aanmaken en eens zien of je er dan nog steeds last van hebt, maar het is duidelijk dat deze processen de boel flink aanzwengelen.
Er is in elk geval een programma/event dat deze dingen triggert. Buiten Safari zullen er nog andere programma's lopen welke geinstalleerd zijn. Misschien kan je al wat vinden bij gebruikers --> login om te zien wat er draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 19:45
Yep leuke tips, meteen gedaan een nieuwe gebruiker aangemaakt.
Hij wordt nog steeds warm alleen bij de aktiviteitenweergave geen gekke dingen als hoog cpu gebruik.
Accu loopt dan ook nog steeds snel leeg.

Ook gekeken bij console en ik zie eigen dat fseventsd veel in het rijtje diagnostische rapportensysteem.
Bij mij staat fsevenstd er helemaal niet in.

Ik heb eigenlijk ook geen idee wat fsevenstd doet, evenals launchd en die andere cpu grootverbruikers.

Ik ben er nog niet uit, maar alvast bedankt voor het meedenken.
Misschien dat jullie nog iets weten?

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:16
Timemachine uitschakelen en een reboot?

Als ik dit topic mag geloven heeft het te maken met een corrupte backup door time machine:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1103654