Eigen domeinnaam aan eigen huisserver vastbinden??

Pagina: 1
Acties:

• huijaa
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik vraag om een url-adres(sen) over wat instructies, hoe ik eigen domeinnaam (ipv <name>.xs4all.nl) kan vastbinden aan eigen
huisserver?
(Win2K/Linux) Ik gebruik XS4ALL-ADSL met ethernetmodem. Dus ik heb een eigen vaste IP.

En misschien kan je hier een lijst benodigheden toevallig bijzetten?

Voorbaat dank!

Groet
HUIJAA

since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case

Verwijderd

kan je het niet gewoon vragen in plaats van geef is snel... :(

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 22:26
1) registreer domein
2) vul bij registreren domein de DNS servers in waar jij je domein in gaat/mag plaatsen
3) neem je domein op in de DNS of laat dit doen door de persoon waar je de dns van kan gebruiken
4) wacht op de DNS updates
5) klaarrrrrr

Tipje: Er zijn providers (WideXS in ieder geval) waar je zelf je DNS kunt aanpassen via je browser.
Hier kun je dus de DNS entries die je nodig hebt naar jou IP adres laten wijzen.

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 15:36 schreef RedRoon het volgende:
1) registreer domein
2) vul bij registreren domein de DNS servers in waar jij je domein in gaat/mag plaatsen
3) neem je domein op in de DNS of laat dit doen door de persoon waar je de dns van kan gebruiken
4) wacht op de DNS updates
5) klaarrrrrr

Tipje: Er zijn providers (WideXS in ieder geval) waar je zelf je DNS kunt aanpassen via je browser.
Hier kun je dus de DNS entries die je nodig hebt naar jou IP adres laten wijzen.
Ik heb op mijn server een bestandje draaien die steeds controleert of mijn IP is veranderd. Als dat zo is wordt die automatisch geupdate.
Kan niet simpeler.