Toon posts:

Upgrade of redesign?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nog niet of ik een heel nieuw systeem ga aanschaffen of dat ik onderdelen van mijn huidige systeem kan gebruiken. Mijn systeem is 4 jaar oud, intensief gebruikt. De kern bestaat uit:
- Asus P6X58D-E iX58
- Intel core i7 950
- Saphire PCI-e Radeon HD6870
- Kingston 3x2GB DDR3 PC10666 CL9
- Antec voeding true power 650W modulair
- 2x Samsung SATA 300, 32MB HD103SJ (en een SD die niet meer werkt)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast de standaard zaken zoals office, series & films, voornamelijk games CiV, Dragon Age, EU, Warcraft. Vooral RPG, strategy, minder FPS.
In principe werkt mijn systeem dus nog best aardig, maar settings moeten inmiddels naar low en het is allemaal weer wat trager. Zoek als ik upgrade of een nieuwe aanschaf dus iets voor de langere termijn (3/4 jaar).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij de €1000. Om goede redenen ook wel wat meer, liever kwaliteit dan een jaar eerder weer moeten upgraden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord & muis. In principe ook een monitor, maar wie weet. Heb nu een Dell U2311H

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vooral de videokaart is aan een upgrade toe denk ik. Maar trekken het moederbord en voeding dat wel? Beperkt de oude processor niet de effectiviteit? Ook een nieuwe SSD is wel nodig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een vreemde voorkeur voor intelprocessoren. Verder niet merk gebonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Relatief stil zou fijn zijn, de pc staat in principe naast me.

Ga je overklokken?
Nooit gedaan en te atechnisch om niet bang te zijn iets te mollen :)

Dank voor het advies op voorhand.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bijna goed!

Het is wel de bedoeling dat je met een eigen lijstje/voorstel komt.
En hoe maak je nu zo'n leuk lijstje?

De Best Buy Guide is een goed uitgangspunt.

Succes

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
Ah, komt ook een beetje door mijn vraag. Anders geformuleerd kom ik er mee weg om in mijn huidige systeem alleen de grafische kaart te vervangen door bijv. een Radeon R9 290 of vergelijkbaar Geforce of kan ik dan beter het hele systeem vervangen?
Op zich lukt een systeem bouwen met jullie BBG's of advies aan anderen wel, maar ik mis soms wel wat praktische kennis.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Je i7 zou nog prima meekunnen. De single core is wat langzaam, dus is het aan te raden die eens te gaan overklokken. Je GPU is natuurlijk ook geen monster, maar als je daar nu nog mee kan gamen en tevreden bent, hoef je die niet per se te upgraden.

/edit: ik zet het topic even in CAA.

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 24-11-2014 21:18 ]