Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanleggen netwerk

Pagina: 1
Acties:

• zjweele13
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-11 12:05
Beste forum-gebruikers

Ik ben bezig met het zelf bouwen van een meubel waar ik al mijn apparaten in kwijt kan. In dit meubel wil ik dus ook wandcontactdozen plaatsen met een utp-aansluiting. Het meubel komt op zolder te staan. Ik heb een netwerkverbinding op zolder (vanuit het modem/router naar een wcd boven). Nu wil ik in het meubel een patchpanel zetten met 12 poorten die ik dus verbind met 12 wcd's. Ik verbind vervolgens alle poorten van de panel met een 12-poorts switch. Een van de wcd's in het meubel verbind ik met een patchkabel op de wcd in de muur die van de meterkast komt. Werkt dit, of moet de wcd in de muur direct verbonden worden op de switch?

bvd

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:15
Waarom zou je het zo "ingewikkeld" doen? Waarom niet gewoon vanaf de WCD een switch in het meubel plaatsen en van daar de kabeltjes naar de betreffende apparatuur?

Daarnaast, waarom heb je in hemelsnaam 12 ethernet aansluitingen voor nodig?

• dujour
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 20:50
Robbie T schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:31:
Waarom zou je het zo "ingewikkeld" doen? Waarom niet gewoon vanaf de WCD een switch in het meubel plaatsen en van daar de kabeltjes naar de betreffende apparatuur?

Daarnaast, waarom heb je in hemelsnaam 12 ethernet aansluitingen voor nodig?
Die 12 aansluitingen zitten zo vol.
Ik zou anders gelijk van het de kabel (uit de wcd) naar het patchpanel gaan. Dus de wcd ertussen uit laten.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je hebt geen patch panel aan die kant nodig. Stel dat je 1 ethernet verbinding naar boven hebt en alle apparaten bij elkaar staan heeft het geen voordeel om tussen je switch en de apparaten nog WCD's te patchen. Als je het voor de looks wil doen is het wat anders, maar dan zou ik eerder voor een patchpanel-patchpanel oplossing gaan, of rechtstreeks gepatchte kabels. Hell, ik zou zelfs eerder een manier verzinnen om de voorkant van je switch op een nette manier aan de WCD zijde ergens uit te laten komen, een uitgefreesd stukje bijvoorbeeld, dan kan je mounting kits voor 19" of 10" gebruiken om hem te bevestigen.

Als je de diepte niet hebt kan je ook overwegen gewoon een borstel te nemen (zo'n ding bijv. https://netwerkproducten....h-met-borstel-p-1509.html ) en je switch verticaal ergens te monteren en zo direct te patchen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Robbie T schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:31:

..
Ditte ^^

Patchpanel .. overbodig
Wcd .. overbodig
Dus dubbel overbodig bezig

btw met een 12 poort switch kun je dus 11 apparaten aansluiten ;)

Iperf

• zjweele13
Wcd in het meubel is voor de looks. Netjes met kabelgoot en alles. Patchpanel gebruik ik vanwege het feit dat door de kabelgoot een stugge kabel loopt. Heb namelijk ook erover gedacht, zoals johnkeates al aangeeft, om de kabels vanuit de wcd's rechtstreeks op de switch te zetten, maar na een beetje research bleek dat je een stugge kabel beter eerst naar een patchpanel kunt laten lopen

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:15
Als je voor jezelf de kosten van de WCD's en het patchpanel kunt verantwoorden: doen! d:)b

Technisch zie ik namelijk geen enkel bezwaar.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:15
Maar Euh.. 12 aansluitingen in je meubel wat ga je er allemaal op aansluiten? Of sluit je de rest van je netwerk er ook op aan?

• SolarDog
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 11:20
Bedoel je dat het meubel een centraal punt wordt waar al je netwerkaansluitingen/wandcontactdozen uit het huis heen gaan? Want dat klinkt wel aardig logisch.

Misschien kun je een schets/schema maken van je idee? Want hoe je het verwoordt komt nogal onduidelijk over.

Maar wat betreft je vraag, bedoel je dit?
Modem > patchkabel > WCD > installatiekabel van meterkast naar zolder > WCD > patchkabel > WCD > installatiekabel in het meubel > patchpanel > patchkabel > switch
Dat is op zich wel mogelijk, maar risico op storingen, slecht contact of lagere snelheid is wel hoger... Ik zou echt de voorkeur geven aan het gebruik maken van maximaal 2 patchkabels en 1 installatiekabel om 2 apparaten met elkaar te verbinden.

• zjweele13
Het is modem/router --- wcd zolder----wcd----patchpanel meubel----switch
De 12 poorten gebruik ik voor TV, mediaspeler, NAS, printer, PC, WAP, PS3, Wii, Humax. Dat zijn 9 apparaten. Eentje heb ik nodig voor de ingang vanuit het modem, dus heb ik er nog maar 2 over voor de toekomst

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-11 15:16
Ik wist niet dat de Wii een UTP poort had.
heb je hier een usb-to-utp converter tussen oid?
zo ja, hoe bevalt dit?

• zjweele13
Er bestaat inderdaad een converter voor de Wii. Ik moet die nog aanschaffen dus geen idee hoe zoiets bevalt. Maar alles beter dan draadloos denk ik.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:59

FreakNL

Well do ya punk?

Begrijp ik het nou niet? Hoe ga je een patchpaneel op zolder maken als er maar 1 kabel vanaf de modem komt? Ik snap het niet.... Volgens mij kan dat helemaal niet. Of ik moet het verkeerd begrijpen...

Waarom niet dit:

(Meterkast) -- ( loze leiding ) -- (zolder)
(Modem - UTP kabel - wcd) -- (installatie utp kabel) -- ( wcd - UTP kabel - 12 poort switch )

Is dat niet logischer?

[ Voor 52% gewijzigd door FreakNL op 26-11-2014 10:09 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

spank_mojoo schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:45:
Ik wist niet dat de Wii een UTP poort had.
heb je hier een usb-to-utp converter tussen oid?
zo ja, hoe bevalt dit?
Goggle ...

Afbeeldingslocatie: https://www.gamingsupplies.nl/media/catalog/product/cache/5/image/700x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/n/i/nintendo-wii-wii-u-lan-adapter.jpg
De Nintendo Wii maakt draadloos verbinding met internet. Niet iedere Wii-gamer is echter in het bezit van een draadloze internetverbinding. Voor hen komt de Wii LAN Adaper goed van pas. Deze kabel verbindt de next generation console en een bedrade router. De Wii LAN Adapter plug je in op één van de twee vrije USB-poorten achterop de Wii. Via een apart verkrijgbare LAN-kabel sluit je vervolgens de console aan op een breedbandmodem, waarna je ondermeer toegang hebt tot online multiplay, het Wii-winkelkanaal en regelmatig bijgewerkte nieuws- en weerberichten.

Iperf

Pagina: 1