Tot zover mijn onwankelbare vertrouwen in Paypal:
Ik heb een eigen bedrijf (naast loondienst) waarmee ik elektronica voor retro computers produceer en verkoop via diverse kanalen (webshops en eBay).
Onderdelen koop ik voornamelijk in via eBay vanuit China.
Bij 99% van de verkopen en aankopen wordt Paypal gebruikt als betaalmiddel.
Met een omzet van ca. €3000 maandelijks heb ik voor een 'bijbaan' vrij veel onderdelen in te kopen.
Elk type onderdeel bestel ik bij verschillende verkopers.
Vanuit China gaat het regelmatig mis: 1 op de ca. 30 bestellingen komt niet aan denk ik.
Maar daarvoor voelde ik me tot nu toe altijd veilig en gedekt via Paypal, en dat waren ook de feiten.
Totdat ik vorige week een mail kreeg met als onderwerp:
Ik citeer hun antwoord:
Vrijwel altijd halen ze het bedrag terug bij de verkoper (in mijn geval zijn het allemaal zakelijke verkopers).
Ik zorg jaarlijks voor 3,5% van €35.000 aan inkomsten bij hen, en daarnaast nog flink wat inkomsten uit onderdelen die ik inkoop en betaal met Paypal.
Daarnaast verdient Paypal met de (te lage) wisselkoersen.
Ik ben er niet blij mee, ook al zijn er vooralsnog geen gevolgen.
Voor mij voldoende reden om hier een topic op Tweakers aan te maken.
Ben benieuwd of er anderen zijn die iets soortgelijks meegemaakt hebben, en misschien zelfs al 'gekort' worden bij geschillen (claims) bij Paypal.
Ik heb een eigen bedrijf (naast loondienst) waarmee ik elektronica voor retro computers produceer en verkoop via diverse kanalen (webshops en eBay).
Onderdelen koop ik voornamelijk in via eBay vanuit China.
Bij 99% van de verkopen en aankopen wordt Paypal gebruikt als betaalmiddel.
Met een omzet van ca. €3000 maandelijks heb ik voor een 'bijbaan' vrij veel onderdelen in te kopen.
Elk type onderdeel bestel ik bij verschillende verkopers.
Vanuit China gaat het regelmatig mis: 1 op de ca. 30 bestellingen komt niet aan denk ik.
Maar daarvoor voelde ik me tot nu toe altijd veilig en gedekt via Paypal, en dat waren ook de feiten.
Totdat ik vorige week een mail kreeg met als onderwerp:
In het onderwerp stond niets over de reden voor dat onderwerp, dus ik heb Paypal gemaild."Limiet toekenning van claims bereikt - referentienummer PP-xxx-xxx-xxx-xxx".
Ik citeer hun antwoord:
Mijn gedachte hierbij is: hoe halen ze het in hun hoofd om hiermee te dreigen??Beste Ben Versteeg,
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met PayPal in verband met de e-mail die u van ons heeft ontvangen
Ik heb uw rekening bekeken en zie dat u veel claims opent. U heeft een automatische e-mail ontvangen om die reden. Er is nu nog niets aan de hand, maar het betekent dat uw rekening nu wordt gemonitord.
Ik zie echter dat er veel claims door u zelf worden gesloten bij ontvangst van de goederen. U hoeft zich op dit moment nergens zorgen over te maken, maar probeert u niet te snel disputen te openen.
Mocht u verdere hulp nodig hebben, laat het dan alstublieft weten.
Met vriendelijke groet,
Martijn
PayPal
Vrijwel altijd halen ze het bedrag terug bij de verkoper (in mijn geval zijn het allemaal zakelijke verkopers).
Ik zorg jaarlijks voor 3,5% van €35.000 aan inkomsten bij hen, en daarnaast nog flink wat inkomsten uit onderdelen die ik inkoop en betaal met Paypal.
Daarnaast verdient Paypal met de (te lage) wisselkoersen.
Ik ben er niet blij mee, ook al zijn er vooralsnog geen gevolgen.
Voor mij voldoende reden om hier een topic op Tweakers aan te maken.
Ben benieuwd of er anderen zijn die iets soortgelijks meegemaakt hebben, en misschien zelfs al 'gekort' worden bij geschillen (claims) bij Paypal.
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com