Audio game meubel koeling HOT HOT HOT

Pagina: 1
Acties:

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-01 20:28
Hi all,

Als eerst een plaatje van mijn "audio" meubel: Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/28gqav6.jpg

Een prachtige IKEA unit zonder koeling, en op dit moment worden mijn ONKY en PS4 die daarbovenstaat erg heet. In de toekomst zou ik misschien nog een PS3 en 360 daar links van plaatsen.

Online ben ik beetje aan het zoeken en daar kwam ik deze set tegen van Coolerguys http://www.coolerguys.com/840556095255.html 8) Hun advies is recht van de Onkyo deze kit plaatsen dan gaten in de beide planken en dan links boven waar 360 staat ook nog een fan zodat de lucht door de unit gaat.

Echter shipping kost 80 dollar :'( Nu ben ik beetje op conrad aan het zoeken maar kan niet echt een kant en klaar oplossing vinden, kan beetje klussen maar niet solderen.

Heeft er iemand nog suggesties? Dan hou ik me van harte aanbevolen.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:44
Je zit op Tweakers, dat kan toch ook zelf gemaakt worden? Je kan prima een paar casefans achterin, plaatsen, en daar zelf een voeding bij regelen ;)

Specs!

• marketeer
GoldenBatt schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:46:
Je zit op Tweakers, dat kan toch ook zelf gemaakt worden? Je kan prima een paar casefans achterin, plaatsen, en daar zelf een voeding bij regelen ;)
Hah ja dat gevoel had ik ook ;)
Maar mijn kennis over 5v 12v 220v vind ik net ff lastig. En ook zo'n automatisch thermo sensor oef.
Heb trouwens wel een stekkerdoos met Master Slave functie

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 18:05

FeaR

In GoT we trust

Misschien een PS3 dan wel XBox 360, vanwaar dan niet de PS4 nu verplaatsen naar één van die vakken? Los je een groot deel van de problemen meteen op en heb je "rust" tot je echt uit gaat breiden qua consoles.

Plank boven de Onkyo vandaan zodat die alleen helemaal rechts staat, PS4 in één van de vakken links en dan de rest van de apparatuur in het andere vak links.

Met een standaard IKEA meubel, dus niet al te diep (en gesloten aan de achterkant?), moet je inderdaad of de deurtjes open laten of met actieve koeling gaan werken. Maat bovenstaande kan je sowieso al uitvoeren voor tijdelijk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• marketeer
Ja dat biedt tijdelijk wel wat :) doel is idd om alles dicht te hebben.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:37

Cheezus

Luiaard

Je kunt ook eerst kijken wat er gebeurd als je een paar gaten in je kast maakt zonder fans. Als dat nog niet voldoende blijkt te zijn kun je later alsnog een fan plaatsen.

Bijvoorbeeld een paar van deze:
https://www.conrad.nl/nl/...-x-80-x-25-mm-560540.html

Deze kun je op temperatuur schakelen met zoiets:
https://www.conrad.nl/nl/...-c-250-v-10-a-419066.html

Dan heb je verder geen losse voedingen nodig, stekker aanmaken en klaar :)

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Onkyo versterkers worden helaas behoorlijk heet ja, één van de redenen dat die van mij de deur uit is.

Maar... sowieso heeft een versterker ademruimte nodig en bij jou huidige set-up is dat niet het geval. Dus plaats zoals hierboven al werd geadviseerd de Onkyo in zijn eigen vak en haal een plank er uit.
Ik denk dat die consoles het verder wel redden.

Je zou bovenin een koeler kunnen monteren, aan de achterkant. Dan wordt de warme lucht boven uit je meubel geblazen. Met één grote koeler op een laag toerental moet dit al haalbaar zijn :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:27
Ik heb een 12v fan op een kemo temperatuursensor aangesloten. Is €15 bij de Conrad.
Staat ook ergens een afbeelding van in het audiomeubel topic.
Instelbaar en werkt perfect
Pagina: 1