videokaart advies

Pagina: 1
Acties:

• bassie909
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-04-2021
hallo,
aangezien de ati radeon hd 7950 hd 3gb gddr5 niet meer leverbaar is en nooit meer geleverd zou worden bij sicomputers weet ik niet welke gpu ik nou moet kiezen ik zit te twijfelen tussen deze 2:
1=http://www.sicomputers.nl/componenten/videokaarten/nvidia/gigabyte/gigabyte-geforce-gtx-660-2gb-oc.html#fancy-zoom-gallery-image-1

2=http://www.sicomputers.nl/componenten/videokaarten/ati/sapphire/sapphire-radeon-r9-270x-dual-x-oc-2gb.html

Iemand advies welke van de 2 gpu's ik kan kiezen of een ander voorstel ?
Ik wil graag rust en battlefield 4 op high/ultra kunnen spelen.

Mvg bas

Verwijderd

Waarom bij Sicomputers? Ergens anders geen optie?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren

• bassie909
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:59:
Waarom bij Sicomputers? Ergens anders geen optie?
hallo,
omdat ik daar mijn systeem laat assembleren en dat denk ik dat ik daar alle producten moet bestellen?
mvg bas

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Laat het systeem daar assembleren zonder gpu en zet die er zelf later in. Dan koop je die kaart 2e hands via v&a of nieuw in een andere winkel.

[ Voor 39% gewijzigd door Arunia op 24-11-2014 17:03 ]

• bassie909
Arunia schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:01:
Laat het systeem daar assembleren zonder gpu en zet die er zelf later in. Dan koop je die kaart 2e hands via v&a of nieuw in een andere winkel.
hallo,
is dat dan mogelijk aangezien ze het systeem gaan testen voordat het wordt verzonden ?
Mvg bas

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Natuurlijk, of ze gebruiken een IGP, of zetten er voor de test een los kaartje in.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Wat is ongeveer de rest van het systeem?
welke processor? Als je een i3, i5 of i7 hebt of amd variant met ingebouwde grafische chip. Dan kunnen ze dat prima installeren en testen.

De opties die je noemt zijn namelijk trager
dan je aanvankelijke keuze. Dat zou zonde zijn. Het trekt je pc naar beneden.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Allebei je keuzes zijn niet bepaald een slim idee. Allebei langzamer en totaal niet futureproof.

Een R9 280 is een goede keuze, gewoon een iets aangepaste HD7950, met ongeveer dezelfde prijs.

pricewatch: HIS R9 280 IceQ X2 OC 3GB is goed gekoeld en verkrijgbaar bij SI
pricewatch: Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost wat minder gekoeld maar ietsje goedkoper
pricewatch: VTX3D R9 280 3GB GDDR5 X-EDITION ken deze versie, maar wel lekker goedkoop.

Ik zou de HIS nemen, misschien niet erg mooi, maar, die koeler is erg goed, lekker stil en koel.

Waarom SI die dingen niet als optie geeft, laat imo wel zien hoe geweldig SI is.

People as things, that’s where it starts.

• bassie909
VasZaitsev schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:06:
Allebei je keuzes zijn niet bepaald een slim idee. Allebei langzamer en totaal niet futureproof.

Een R9 280 is een goede keuze, gewoon een iets aangepaste HD7950, met ongeveer dezelfde prijs.

pricewatch: HIS R9 280 IceQ X2 OC 3GB is goed gekoeld en verkrijgbaar bij SI
pricewatch: Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost wat minder gekoeld maar ietsje goedkoper
pricewatch: VTX3D R9 280 3GB GDDR5 X-EDITION ken deze versie, maar wel lekker goedkoop.

Ik zou de HIS nemen, misschien niet erg mooi, maar, die koeler is erg goed, lekker stil en koel.

Waarom SI die dingen niet als optie geeft, laat imo wel zien hoe geweldig SI is.
hallo,
ik bestel de videokaart op megekko.nl en zet deze er later in de rest van mijn pc is een amd athlon x4 860k 8gb ram 550 watt voeding 120 gb ssd en 1tb hdd.

Verwijderd

Een R9 280 is vergelijkbaar, iets sneller en een R9 270X is iets langzamer.

Bij de voeding gaat het trouwens om de kwaliteit en niet om een stickertje met daarop x aantal watt. 550W zegt dan ook niks. Een goede 400W is dan ook beter en kan meer leveren als een beroerde 750W voeding, doordat sommige fabrikanten onzin waardes op hun voeding zetten.

• bassie909
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:16:
Een R9 280 is vergelijkbaar, iets sneller en een R9 270X is iets langzamer.

Bij de voeding gaat het trouwens om de kwaliteit en niet om een stickertje met daarop x aantal watt. 550W zegt dan ook niks. Een goede 400W is dan ook beter en kan meer leveren als een beroerde 750W voeding, doordat sommige fabrikanten onzin waardes op hun voeding zetten.
hallo,
ik heb maandag avond het grootste gedeelte van mijn pc + assemblage bij sicomputers besteld en de videokaart : ati radeon hd 7950 3gb dual x versie bij megekko besteld die zet ik er later zelf in.

Edit: Megekko maakt zijn levertijden niet waar voor 20:00 besteld morgen in huis het is inmiddels woensdag 26-11-2014 en de bestelling is nog steeds in het sorteercentrum van postnl wat een service weer :-(

[ Voor 29% gewijzigd door bassie909 op 26-11-2014 16:47 ]

Pagina: 1