wat is het bezwaar ; winnt + apache ?

Pagina: 1
Acties:

• RvS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
Okej,
Wat is het bezwaar(en) van de combinatie:

WinNT 4.0 (of 2k)
Apache
php
mysql

Het zal vooral om de combinatie WinX --> Apache zijn.
Is deze combinatie veilig (als apache goed beveiligd is dan.)
of kan ik beter IIS gaan draaien op een winnt bak?

(nu zullen er gaan reageren die windows niks vinden... maar ja. Elk OS heeft zo zijn/haar nadelen 8-) ).

THX.

• blender
  • Niet online
Je zegt het zelf al...

[fluister]
wel een beetje flamebait hoor...
[/fluister]

• RvS
  • Laatst online: 25-04-2025
ik heb nu dus Apache voor windows draaien en dat gaat goed.
Kan de meetse optie van Apache gebruiken (VirtualHost, Headers, mail, enz).

Maar wat zijn de bezwaren van deze combi. ? Apache --> winNT.

Verwijderd

Zijn er dingen waarvoor je echt Windows nodig hebt? Zonee, Linux, de combinatie Linux en Apache heeft zich bewezen, anders zou ik het bij IIS houden. Maar je kunt de gok natuurlijk wagen hé..

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

De makers van Apache zeggen zelf dat Apache niet 100% goed werkt onder Win32.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• blender
  • Niet online
Windows heeft een GUI. Als je een OS installeert op een machine die als server gaat draaien (en dat ga jij blijkbaar doen), dan heb je eigenlijk nergens een GUI voor nodig als het goed draait, d'r kijkt toch niemand naar. Een GUI kost alleen maar resources en die kun je veel beter aan je server ten goede laten komen. Je zegt zelf al dat je PHP en MySQL wilt gaan gebruiken. Een beetje drukke databasedriven website heeft VEEL resources nodig, maar ja, als je d'r daar genoeg van hebt, ga gerust je gang.

Verder sluit ik me aan bij de opmerking dat de combi Apache + Linux zichzelf bewezen heeft. Moet je op de Linux machine alleen nog even iets regelen dat alleen je poort 80 ofzo openstaat, is het nog veilig ook. :7

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 22:26
Niks mis mee (voor in een test/hobby omgeving). Voor productie zou ik toch echt IIS pakken.
Snap niet waarom je dit niet zo doen, IIS is ook gewoon gratis (Je hebt al een NT/W2K licentie neem ik aan ???).

PHP en MySQL lopen onder Windows best aardig. De performance is op *nix wel beter maar het werkt wel.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 11:02

Willem2

Ω is futile

naast de performance kwestie, heb ik de apache, mysql en php combinatie nooit lekker stabiel kunnen krijgen onder NT.

regelmatig crashte apache of mysql, dan weer eens php, uptimes van meer dan een week waren een wonder... plus dat nt af en toe wel heel erg lang over een page request stond na te denken.

ik dacht eerst dat dat aan mijn hardware lag, maar nadat ik was opvergestapt op linux verdwenen alle problemen als sneeuw voor de zon.

snel als een speer, solid as a rock!

linux installatie kost misschien wat meer tijd als je het voor de eerste keer doet, maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad!

NT daar en tegen... ;)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Pagina: 1