Graka en Geheugen Upgrade nuttig?

Pagina: 1
Acties:

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:22

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Ik heb nu een Asus GTX560 DCII 1GDD5 in mijn PC zitten, en kan een Palit GeForce GTX 670 2GDD5 JETSTREAM krijgen. (deze krijg ik voor 2 tientjes als dank voor het installeren van nieuwe apparatuur en omdat hij anders ergens in een kast komt te verstoffen)

Nu vind ik de naamgeving van Nvidia soms wat lastig want oudere modellen worden omgeturnd tot een nieuwe generatie en kleine boost of ander procedé.

Is deze kaart nu daadwerkelijk een stap vooruit? of kan ik beter beide kaarten verkopen en daadwerkelijk een nieuwe generatie kaart aanschaffen en misschien wat meer RAM geheugen.
Zo ja welke kaart zou dan echt een verbetering zijn. 2e hands is geen enkel probleem, zoek vooral advies.
Hetzelfde geld voor geheugen bijkopen.

De rest van het systeem bestaat uit een
Asrock 870 Extreme 3 mobo
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
4 GB DDR3-1333 (ik dacht kingston)

Ik gebruik de pc voornamelijk voor office werkzaamheden en gamen (hoef niet op hoogste niveau en volle grafische pracht maar zou wel graag straks GTA-V enigszins ok kunnen draaien) met tegen die tijd misschien een Processor en Mobo upgrade als dat nodig is.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-02 22:51
Het is zeker wel een aardige stap vooruit. Voor 2 tientjes zou ik zeggen, gelijk doen. Je kunt ook 4 GB ram erbij zetten, aangezien het DDR3 is kun je dat toch gewoon meenemen als je tegen die tijd een mobo+cpu upgrade doet.

Het verschil tussen een GTX 560 1GB en GTX 670 2 GB ga je in ieder geval zeker merken.

[ Voor 16% gewijzigd door Mitchell-CWD op 24-11-2014 15:41 ]

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:14
Een GTX 670 is al een vrij goede stap voorwaarts: http://www.anandtech.com/bench/product/858?vs=830. Dat is een vergelijking tussen de GTX 670 en de GTX 560Ti. De niet Ti versie van de GTX 560 die jij hebt is nog een stukje trager.

Vanaf deze pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost kun je iets beters krijgen dan een GTX 670, maar dat kost dan ook 8 keer zoveel. Die GTX 670 kun je verkopen voor ongeveer €120, de GTX 560Ti voor ongeveer €50. Dan kun je tweedehands misschien een R9 290 kopen, wat wel een enorme sprong vooruit is.

Denk wel dat je met die GTX 670 GTA V oké gaat kunnen draaien dus als dat alles is wat je verlangt qua gaming hoeft er niet meer denk ik. Die videokaarten verkopen en dan weer een tweedehandse R9 290 kopen gaat ook wat moeite en geduld kosten.

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Ok dat is al 1 vraag beantwoord, ik ga het dus al goed merken tussen beide kaarten.

Maar ga ik toch even doorvragen.
Is er niet meer verschil merkbaar als ik beide kaarten verkoop, gok dat ze samen iets van 200 opleveren (of zal dit meer of minder zijn) en van van dat geld dan zowel een betere kaart als geheugen proberen te scoren.

Andere optie is natuurlijk de GTX 560 los verkopen en daarvan meer geheugen aanschaffen en lekker de 670 houden.

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-02 22:51
200 zal je er niet voor krijgen. Ik denk dat je er 120 + 50 voor krijgt dat is dus 170. Als je dan ook nog 2e hands 4gb geheugen wilt kopen, houd je 140-150 over. Daar kun je dan een iets snellere kaart voor krijgen. Met een beetje geluk een 7970Ghz. Dat zou op papier dus de beste optie zijn.

2e optie is natuurlijk wel makkelijker en een GTX 670 is echt geen verkeerde kaart.

[ Voor 6% gewijzigd door Mitchell-CWD op 24-11-2014 16:51 ]

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Ik denk dat ik voor de optie GTX 670 houden en nieuw geheugen erbij ga, kan gelukkig ook 4 GB geheugen ophalen donderdag voor een fijne prijs dus dat is opgelost. Mocht ik dan echt nog tegen die tijd een mooie aanbieding zien van een grafische kaart die aanmerkelijk beter is als de 670 dan kan ik dat altijd nog doen.

Pagina: 1