f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef
Gewoon een schone installatie erop knallen na aanschaf, dan heb je de meest clean installatie.DeerDitch schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:18:
Hoi,
Ik ben bezig met het zoeken naar een laptop (mijn 1e keer dat ik zelf een laptop koop). Qua hardware specs gaat het allemaal wel lukken, maar mijn grootste zorg ligt eigenlijk bij de software meuk die je er van de fabrikant bij krijgt.
De vraag is daarom heel simpel:
Zijn er fabrikanten die geen bloatware voor-installeren? (behalve het besturingssysteem natuurlijk)
Ja.... uiteraard ben ik nu pas gaan Google-en! 
Een schone install is inderdaad de beste optie. Er zijn ook nog wel handige freeware tooltjes, maar met een schone install heb ik toch een beter gevoel bij.
Thanks!
Een schone install is inderdaad de beste optie. Er zijn ook nog wel handige freeware tooltjes, maar met een schone install heb ik toch een beter gevoel bij.
Thanks!
f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef
Ik denk dat je je beter richt op kwaliteitshardware dan kwaliteitssoftware. Bij mijn MSI stond redelijk weinig voorgeïnstalleerd (op Afterburner na, maar da's nog wel handig). Bij een recentere Asus stond wel wat rommel bij, maar die is hardwarematig wel wat beter.
Als je echt rommelvrij wil, doe dan inderdaad een fresh install
Als je echt rommelvrij wil, doe dan inderdaad een fresh install
Android developer & dürüm-liefhebber
Of een MacBook. Daar staat alleen een OS op, met deze programma's daarin (waarvan de meeste ook nog eens prima te verwijderen):
iPhoto
iMovie
GarageBand
Pages
Numbers
Keynote
Maps
iBooks
Safari
Mail
FaceTime
Contacts
Reminders
Time Machine
Photo Booth
iTunes
Game Center
Preview
Notes
App Store
Ow, de machine blijft ook nog eens dezelfde snelheid hebben op de lange termijn.
iPhoto
iMovie
GarageBand
Pages
Numbers
Keynote
Maps
iBooks
Safari
FaceTime
Contacts
Reminders
Time Machine
Photo Booth
iTunes
Game Center
Preview
Notes
App Store
Ow, de machine blijft ook nog eens dezelfde snelheid hebben op de lange termijn.
@sypie eens een Apple computer of Linux als OS zul je veel plezier aan beleven qua snelheid en veiligheid. Maar als jou hoofdtaak gamen is TS, dan kom je uit op een Windows laptop. Wat voor taken wil je gaan uitvoeren met je nieuwe laptop?
Dan moet je wat duurdere spullen kopen. Bloatware is vaak gewoon een vorm van adware: De leverancier van de software betaalt een vergoeding voor elke laptop die met zijn software wordt verkocht. Minder bloatware levert een duurdere laptop op.DeerDitch schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:18:
Zijn er fabrikanten die geen bloatware voor-installeren? (behalve het besturingssysteem natuurlijk)
Omdat dit inherent een eigenschap is van OSX? Kom zeg, hoe hard Windows bloat ligt ook maar net aan de gebruiker. Ook OSX kan je prima vertragen als gebruiker, echter zijn er _veel_ meer Windows gebruikers, en vaak zijn deze ook veel minder technisch onderlegd - dat doet de nummertjes niet veel goed.sypie schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:12:
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Pagina: 1