Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11 07:43
Er is inderdaad een probleem, vooral bij Vodafoon. (ja ik lees ok het nieuws)

je kan wel SMS je ontvangen. maar zenden gaat niet goed.

Daabij is het probleem een stukje groter.

Alle SMS jes die je verstuurd (die dus niet aan komen) vallen buiten je bundel. A 0.25 euro.
is maar dat jullie het weten. (bij vodafone, bij de helpdesk chat wisten ze er van)
(down grade naar 4.4 was de oplossing)

Het SMS probleem lijkt vooral een Vodafone probleem.

zijn er meer mensen die dit probleem hebben, dat je smsjes buiten je bundel vallen.

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11 03:18
[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2

Lees even dit door, en je zult zien dat iedereen die vodafone gebruikt dit probleem heeft ;)

Sultana?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-11 20:03
Het is een bekend probleem, is ook op meerdere sites geweest, het ligt aan een standard die Vodafone gebruikt maar tegelijk ligt het ook aan Android 5.0.

Hoe lang het duurt voordat er een fix komt is maar de vraag, het kan zelfs zo zijn dat Google het nooit gaat fixen.

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Beetje kort door de bocht..
Ja, het is een wereldwijd probleem. Op XDA wordt er ook hevig over gediscussieerd en de update moet vanuit Google komen blijkbaar om SMS via een Vodafone netwerk weer aan de gang te krijgen.

Even geduld is het advies, het zal goed komen maar lastig is het zeker :+

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11 07:43
Het gaat mij niet om dat SMS niet werkt.

Het gaat er mij om dat ze je SMSjes buiten je bundel laten vallen. daar moet je dus extra voor betalen ondanks dat je onbeperkt smsjes mag versturen.

en dan heb ik het niet over naar een 0900 of zo iets.

probleem zit hem niet in android maar in de provider software. Dit wordt op verschillende websites ook gespeculeerd.

maar niemand kijkt naar zijn buitenbundel bedrag of zo?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-11 20:03
Master_duck schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:52:
Het gaat mij niet om dat SMS niet werkt.

Het gaat er mij om dat ze je SMSjes buiten je bundel laten vallen. daar moet je dus extra voor betalen ondanks dat je onbeperkt smsjes mag versturen.

en dan heb ik het niet over naar een 0900 of zo iets.

probleem zit hem niet in android maar in de provider software. Dit wordt op verschillende websites ook gespeculeerd.

maar niemand kijkt naar zijn buitenbundel bedrag of zo?
Het is een Android EN Vodafone probleem, namelijk Android verstuurd de SMS naar het buitenland en daarom valt dat buiten je bundel, dat probleem ligt vooral bij Android (een stomme fout van Google) en bij Vodafone (waarschijnlijk door afwijkende standarden).

De oplossing is voorlopig om al je sms-jes te verzenden zonder +31 aan het begin, dus meteen 06 dan komen ze aan en vallen ze niet buiten jouw bundel.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:13
wat (als ik het goed heb begrepen) weer niet werkt via hangouts en google messenger (die plaatsen er weer +31 voor).
Je moet dan echt een third party sms app installeren en 06 nummers gebruiken ipv +31 6

Strava

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:12
Zie ook de ticket bij google. Geef alsjeblieft geen commentaar van "Ik heb hier ook last van!". Daar heeft niemand wat aan en iedereen die de issue followed krijgt een mailtje ervan. Als je hier last van hebt en het wilt volgen klik het sterretje linksbovenin aan. Dan weet google de impact ongeveer en krijg je zelf updates binnen als er wat nieuws te melden is.

Overgens zat de bug blijkbaar ook in de developer preview. Beetje jammer weer dat dit niet gefixed is want het lijkt niet tot vodafone nederland te zijn gelimiteerd...

Oh en, ook nog nieuwsgeving van eigen bodem: nieuws: Google stelt Nexus 6 en Android 5.0 Lollipop in Nederland uit wegens sms-bug

[ Voor 14% gewijzigd door Sleepkever op 24-11-2014 16:51 ]

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Android 5.0.1 zou nu uitgerold worden , hierin is in ieder geval de bug opgelost dat Verizon / Vodafone klanten niet kunnen SMS'en. Dit bleek inderdaad een fout in Android te zijn . Op Androidguys is de oorzaak terug te lezen.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Pagina: 1