Bijna 4 jaar geleden heb ik 2 HD6950's in CrossFire in mijn PC gestopt. Nu wil ik upgraden naar een GTX 970. Mijn huidige setup:
Moederbord: MSI P67A-GD65 (B3)
CPU: Intel Core i7 2600K
Voeding: XFX TS Series 650W
RAM: Kingston ValueRAM 8GB DDR3 (2x 4GB) 1333 MHz
Inmiddels weet ik dat ik mijn BIOS moet flashen, want mijn 4 jaar oude BIOS gaat het niet standaard ondersteunen.
Huidige GPU: 2x Club 3D Radeon HD6950
Nieuwe GPU: MSI GEFORCE GTX 970 GAMING 4G
Nu wil ik dat vanaf mijn werk online bestellen, zodat vanavond mijn BIOS kan flashen en mijn CPU kan overclocken. Het zou mooi zijn als ik het morgen in huis heb
Maar ik heb wel enkele vragen:
Een boel vragen, maar ik wil liever mijn ±400 Euro niet binnen 10 minuten zien wegbranden
Moederbord: MSI P67A-GD65 (B3)
CPU: Intel Core i7 2600K
Voeding: XFX TS Series 650W
RAM: Kingston ValueRAM 8GB DDR3 (2x 4GB) 1333 MHz
Inmiddels weet ik dat ik mijn BIOS moet flashen, want mijn 4 jaar oude BIOS gaat het niet standaard ondersteunen.
Huidige GPU: 2x Club 3D Radeon HD6950
Nieuwe GPU: MSI GEFORCE GTX 970 GAMING 4G
Nu wil ik dat vanaf mijn werk online bestellen, zodat vanavond mijn BIOS kan flashen en mijn CPU kan overclocken. Het zou mooi zijn als ik het morgen in huis heb
- Waar vind ik (online) welke power connectors mijn huidige kaarten gebruiken en welke deze GTX gebruikt?
- Kan ik met mijn 650W voeding deze kaart aan én mijn CPU overclocken?
- Kan deze upgrade? Mis ik iets? Wat wordt een mogelijke bottleneck? Mijn RAM? CPU?
- Ik upgrade van ATI Radeon naar Nvidia, moet ik deze drivers in Windows eerst verwijderen? Of gaat Windows heel veilig mijn nieuwe kaart herkennen?
Als relatieve leek die alles wilt weten komen hier heel veel vragen op me af: Wat is PEG? Waarom kan ik 6 en/of 8-pin connectors aansluiten? Kan dat allebei tegelijk? Waarom zou ik alleen maar een 6-pin aansluiten dan? En waarom 8? Waarom 6+8?Once the card is seated into the PC make sure you hook up the monitor and of course any external power connectors like 6 and/or 8-pin PEG power connectors.
Een boel vragen, maar ik wil liever mijn ±400 Euro niet binnen 10 minuten zien wegbranden