Van CrossFire HD6950 naar GTX 970

Pagina: 1
Acties:

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bijna 4 jaar geleden heb ik 2 HD6950's in CrossFire in mijn PC gestopt. Nu wil ik upgraden naar een GTX 970. Mijn huidige setup:

Moederbord: MSI P67A-GD65 (B3)
CPU: Intel Core i7 2600K
Voeding: XFX TS Series 650W
RAM: Kingston ValueRAM 8GB DDR3 (2x 4GB) 1333 MHz

Inmiddels weet ik dat ik mijn BIOS moet flashen, want mijn 4 jaar oude BIOS gaat het niet standaard ondersteunen.

Huidige GPU: 2x Club 3D Radeon HD6950
Nieuwe GPU: MSI GEFORCE GTX 970 GAMING 4G

Nu wil ik dat vanaf mijn werk online bestellen, zodat vanavond mijn BIOS kan flashen en mijn CPU kan overclocken. Het zou mooi zijn als ik het morgen in huis heb :) Maar ik heb wel enkele vragen:
  1. Waar vind ik (online) welke power connectors mijn huidige kaarten gebruiken en welke deze GTX gebruikt?
  2. Kan ik met mijn 650W voeding deze kaart aan én mijn CPU overclocken?
  3. Kan deze upgrade? Mis ik iets? Wat wordt een mogelijke bottleneck? Mijn RAM? CPU?
  4. Ik upgrade van ATI Radeon naar Nvidia, moet ik deze drivers in Windows eerst verwijderen? Of gaat Windows heel veilig mijn nieuwe kaart herkennen?
Dat eerste is vooral belangrijk aangezien ik bijna niks thuis heb qua kabels. Ik zie op de review op Guru3d.com bijvoorbeeld dat de kaart een 6 en een 8-pin connector heeft. En ze zeggen:
Once the card is seated into the PC make sure you hook up the monitor and of course any external power connectors like 6 and/or 8-pin PEG power connectors.
Als relatieve leek die alles wilt weten komen hier heel veel vragen op me af: Wat is PEG? Waarom kan ik 6 en/of 8-pin connectors aansluiten? Kan dat allebei tegelijk? Waarom zou ik alleen maar een 6-pin aansluiten dan? En waarom 8? Waarom 6+8?

Een boel vragen, maar ik wil liever mijn ±400 Euro niet binnen 10 minuten zien wegbranden ;)

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01 09:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Even als achtergrond, je hoeft je mobo niet te flashen als je je videokaart gaat upgraden. Bios flashen zou ik alleen doen als je echt grote problemen hebt maar dat is zelden tot nooit het geval bij videokaarten.

Ten tweede, PEG connectors zijn niets anders dan PCI-e voedingsstekkers. Daar zijn maar 2 typen van, 6-pins en 8-pins.

1. Jouw videokaarten gebruiken 2x 6 pins en je voeding heeft 4x 6 pins. Dit komt dus precies goed uit, je gebruikt al je connectors.
2. Mak-ke-lijk!! Ik draai een GTX970 SLI en overgeclockte CPU op een Seasonic G550 (550w dus). Die 650w van jou is dikke overkill voor een enkele kaart. Zo'n GTX970 gebruikt ongeveer evenveel stroom als een HD6950 namelijk dus je verbruik gaat met pakweg 150w omlaag als je naar een enkele GTX970 gaat.
3. Je mist niks. Je CPU kan prima meekomen als je er een OC overheen gooit. Je geheugen is goed genoeg voor dit moment (hoewel je misschien er wel wat bij wilt prikken later).
4. Een veelgebruikte methode is drivercleaner gebruiken (google is your friend) maar ik gebruik nieuwe hardware als een goed excuus om een nieuwe install te doen. Meestal is gewoon de AMD drivers verwijderen en de nVidia drivers installeren geen probleem.

De kaart die je gaat kopen heeft 1x 8-pins en 1x 6-pins nodig als voeding. Je voeding heeft alleen enkel 6-pin PCI-e aansluitingen maar je hebt geluk, de MSI GTX970 die je hebt uitgekozen komt met een 6-pin naar 8-pin verloopje. Dat komt dus 100% goed!!

TLDR; Kopen! Past zonder problemen in je systeem.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Blue-eagle
  • Niet online
De BIOS flash heb ik van de fora van MSI zelf, deze persoon heeft hetzelfde moederbord als die van mijzelf: https://forum-en.msi.com/index.php?topic=184286.0

Voor de rest: Super bedankt voor heldere antwoorden, Wolf! Ik maakte me echt druk om die connectors :) Nu niet meer.

Mijn plan of attack:
  1. Vandaag kaart kopen;
  2. Vanavond BIOS flashen;
  3. Morgen software uninstallen;
  4. Twee Radeon kaarten eruit halen;
  5. Nieuwe GTX erin stoppen;
  6. Met de meegeleverde verloop-connector aansluiten;
  7. Drivers installeren;
  8. Gamen.
Maar na wat jij zegt twijfel ik wel óf ik mijn BIOS moet flashen, of niet.

• Blue-eagle
  • Niet online
De hele wereld zegt dat het optioneel is, maar de laatste BIOS update zegt wel: "Enhanced PCI-E display card performance". Mogelijk interessant... en volgens een MSI forum administrator is het zelfs nodig om het te flashen allemaal.

Alleen werken alle tutorials niet, en het enige wat wel gaat werken (denk ik) is een MSI-executable vanaf een USB-disk in Windows uitvoeren, met alle gevolgen van dien (in ieder geval vele negatieve resultaten op Google).

Ik ga gewoon die kaart kopen en in mijn computer stoppen, denk ik. Wil niet mijn mobo stuk maken, want mijn enige legale Windows is een OEM-versie die daar aan gebonden zit. Lastig, lastig...

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 21:20

Audione0

Strijdt der titanen

Probeer eerst je kaart werkend te krijgen en daarna wat benchmarks te doen en deze vergelijken met resultaten die op het internet te vinden te zijn? Als je dan echt giga verschillen ziet dan overwegen je bios up te daten. Ik ga er eigenlijk vanuit dat je huidige bios geen problemen gaat geven.

Zit er geen handige bios update tool in het bios gebakken?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Dukeh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2025

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Hi Blue-eagle,

Ik ben ook van een I7 2600K + HD6950 Crossfire naar een GTX970 setup gegaan.
In eerste instantie wilde ik de i7 2600K blijven gebruiken, samen met de MSI P67A-GD65 B3.
Hier moest ik inderdaad de bios voor updaten omdat de kaart niet werkte met het bord.
Hiervoor de guide gevolgd op het MSI forum, opgestart in DOS en flash succesful.. echter kwam het bord in een reboot loop terrecht.. WIl niet zeggen dat het bij jou ook gebeurt.. Maar dacht deel mijn ervaring even ;)

GTX970 is overigens een hele verbetering. Geen crossfire problemen meer :)

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

Verwijderd

Wolf schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:52:
Even als achtergrond, je hoeft je mobo niet te flashen als je je videokaart gaat upgraden.
Normaal gesproken niet, inderdaad.
Wolf schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:52:
Bios flashen zou ik alleen doen als je echt grote problemen hebt maar dat is zelden tot nooit het geval bij videokaarten.
Hier ben ik het niet mee eens (het is hier wel tweakers.net natuurlijk).
Ik raad aan om altijd de laatste officiele release van het BIOS te flashen.
Over het algemeen heb je dan de meeste features, en de minste bugs.
Alleen beta-versies van BIOS zou ik afraden, behalve als je een specifiek probleem hebt, en het beta-BIOS biedt een mogelijke oplossing.

Verwijderd

Bios update is zoals gezegd meestal wel nodig. Moderne videokaarten hebben namelijk extra functies voor UEFI maar oudere moederborden hebben hier vaak moeite mee en willen niet werken zonder bios update.

Wat betreft de aansluitingen, ik zou eerst gewoon twee maal 6 pins gebruiken als de voeding geen 6+2 pins PEG connectors heeft. Mocht dit dan niet werken en heeft de voeding alleen maar 6 pins PEG connectors, gebruik dan pas het verloopje van 6 naar 8 pins PEG.

Zonder verloopjes is namelijk altijd beter, minder weerstand namelijk.

• Blue-eagle
  • Niet online
Nou, dat BIOS updaten valt alleszins tegen zeg:
  • BIOS software ZIP-file en boot-generator gedownload van MSI, dat werkt allemaal prima;
  • Vervolgens boot ik via die USB-stick (in een USB2.0 poort);
  • En zie ik een interface met 3 keuzeopties. Alleen mijn toetsenbord lijkt het niet te doen;
  • Tenzij ik op F5 ram, dan krijg ik een DOS-achtige interface. Waar vervolgens mijn toetsenbord weer niks lijkt te doen;
  • Rebooten en op de USB-stick booten en gewoon wachten dan maar? 5 Minuten wachten, niks gebeurt.
Dan zijn er nog de volgende opties:
  • De executable downloaden van MSI en gewoon in Windows (7) openen. De computer gaat automatisch restarten, etc. Probleem: Google staat vol met problemen (zoals de aangegeven reboot loop die Dukeh aangeeft.)
  • Sowieso: Bij flashen van MSI gaat het vaak mis, lees ik. Als het misgaat heb ik een nieuw moederbord nodig, maar tegelijk ook een nieuwe versie van Windows...
  • De BIOS update ZIP en executable in de root van mijn USB-stick plaatsen, en binnen het BIOS zelf kiezen voor de update. Probleem: Hij blijft maar zeggen dat er niks op mijn USB-stick staat.
Hoe gruwelijk irritant allemaal. Ik wil consument zijn. Ik wil gamen. Nu heb ik schijnbaar kans dat ik mijn mobo verkloot terwijl ik nu een fantastisch werkende PC heb... welke alleen een 4-jaar oude GPU heeft.

* Blue-eagle slaakt een diepe zucht.

Iemand tips? ;)

Verwijderd

USB stick formatteren in FAT32 of NTFS, ipv van het huidige.

• Blue-eagle
  • Niet online
Gedaan, is FAT32. Heb in het topic op MSI ook de vraag geplaatst :) https://forum-en.msi.com/index.php?topic=184286.0

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-01 12:09
Ik weet niet hoe het met oudere borden zit, maar mijn Mpower Z87 kan een bios update doen vanuit de bios.

nieuwe firmware op een usb stick, booten naar de bios toe en vandaar de bios update uitvoeren met het bestand op de stick.

Verwijderd

Ik zie nu dat je het bios nog ingepakt in een zip op de USB stick hebt staan, moet natuurlijk wel uitgepakt worden. :p Dan werkt het zoals hierboven al gezegd wordt, vanuit het bios naar de file op de USB stick wijzen en flashen maar.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2014 11:29 ]

• Blue-eagle
  • Niet online
DCG909 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:22:
Ik weet niet hoe het met oudere borden zit, maar mijn Mpower Z87 kan een bios update doen vanuit de bios.

nieuwe firmware op een usb stick, booten naar de bios toe en vandaar de bios update uitvoeren met het bestand op de stick.
Tried, ingepakt en/of uitgepakt, hij weigert de content van de USB-stick te erkennen als een geldige update.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:27:
Ik zie nu dat je het bios nog ingepakt in een zip op de USB stick hebt staan, moet natuurlijk wel uitgepakt worden. :p
Ik heb alle varianten geprobeerd inmiddels ;) Ingepakt, uitgepakt, allebei. Niks werkt...

Verwijderd

Begin dan eens vanaf het begin. Ten eerste kijk je of je wel precies het moederbord hebt wat je beweerd. :p Is het ook de B3 versie? Kijk gewoon op het moederbord zelf naar het precieze typenr.

Download opnieuw het juiste bios: http://www.msi.com/search/P67A-GD65/product/1

Formatteer de USB stick opnieuw naar FAT32.

Plaats de bios file uitgepakt in de root van de USB stick.

Ga naar het bios en flash vanuit het bios de nieuwe versie en dan werkt het! :p

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Moet eerlijk zeggen dat in heeeel specifieke gevalleen een USB->Dos bootstick nog nodig is (industriele bordjes) maar tegenwoordig waar een windows flash tool is werkt het eigenlijk altijd, alle borden die ik geflashed heb, zo'n beetje alle merken van Asus,Asrock,Gigabyte,Epox,MSI,Biostar,Intel,Zotac,Jetway etc is er nog niet 1 mis gegaan. Oudere borden doe ik inderdaad via een USB->Dos stick en dit is ook nog nooit fout gegaan. Met oudere borden bedoel ik b.v. Supermicro/Intel bordjes uit de S771 series.

Wat een hoop mensen soms vergeten is dat je na de flash meestal een CMOS reset moet doen, of als je de bios in komt 'load default settings'

Kan het zijn dat je misschien een andere revisie hebt van het bord dan waar de update voor bedoeld is? Ben dat 1 of 2 keer tegengekomen, ik had de bios voor een Rev2.x bord terwijl mijn borden 1.0 waren en moest ik een specifieke bios hebben, dit was of met MSI of Epox.

Wat gebruik je om de stik te maken? De tool van MSI of een eigen tool? Ik maak bij stikjes zelf met een ander programma (ben naam ff kwijt staat op werk pc), zo kan ik tot 32GB gaan (makkelijk om images te trekken op locatie).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Blue-eagle
  • Niet online
@-The_Mask-: Ga ik vanavond eens checken, ik heb in het BIOS wel staan: "BIOS Version: E7681IMS V1.9", build datum: "03/02/2011", CPUID/MicroCode: "206a7/12". Ik ga daar ook eens mee Googlen. Misschien heb ik toentertijd inderdaad een ander bord geleverd gekregen.

@prutser001: Andere revisie? Waaraan kan ik dat herkennen? Ik ga vanavond als ik thuis ben het bord in ieder geval nader inspecteren. Zeggen bovenstaande BIOS versienummers jou iets?

Ik gebruik de tool van MSI om de stick te maken. En de stick is binnen Windows 7 geformatteerd als FAT32 (géén quick-format).

De CMOS reset heb ik op mijn lijst staan :) Het moederbord heeft daar gelukkig een knopje voor achterop. Hoef als het goed is niet met jumpertjes te spelen.

Verwijderd

Blue-eagle schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:52:

Ik gebruik de tool van MSI om de stick te maken. En de stick is binnen Windows 7 geformatteerd als FAT32 (géén quick-format).
Dit klinkt niet als gewoon formatteren en de bios file op de USB stick plaatsen. Quick format is trouwens prima.

• Blue-eagle
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:55:
[...]

Dit klinkt niet als gewoon formatteren en de bios file op de USB stick plaatsen. Quick format is trouwens prima.
Ik heb alle varianten geprobeerd:

1. ZIP-file op FAT32 stick;
2. Uitgepakte ZIP-file op FAT32-stick;
3. Tool van MSI op een lege FAT32-stick loslaten (maakt het bootable);
4. Tool van MSI + ZIP-file + uitgepakte ZIP-file op FAT32-stick.

Ik check vanavond in ieder geval of ik wel het bord voor mijn neus heb wat ik denk dat het is. Maargoed, die check doet de tool van MSI zelf ook al volgens mij. De retailer waar ik het moederbord heb gekocht geeft in ieder geval aan wat zij denken aan mij te hebben verkocht ;)

Feit blijft dat mijn toetsenbord in dat menu van ze niets doet.
Met foutmeldingen kan ik leven, maar ik krijg niks ;(

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Misschien kun je het uitlezen met CPUID anders staat het meestal wel ergens op je bord.

Type AMI BIOS Taal English
Datum uitgifte 2011-03-02 Versie 1.9
Bestandsgrootte 4.22 MB Bestand Downloads
Omschrijving - Improved memory compatibility.

Die bios die jij hebt staat wel bij het moederbord dat je hebt, dus je zit wel op de goede weg. Heel misschien moet je een tussenstap nemen door b.v. eerst 1.19 ofzo te flashen en dan door naar 4.3.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Blue-eagle
  • Niet online
CPUID zegt dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7fkbgVf.png

Wel de B3 revisie in ieder geval. Dus qua BIOS update downloaden zat ik goed. Ik heb zojuist nog een oudere versie van het BIOS geprobeerd (1.19) en ook daar kan ik mijn toetsenbord niet gebruiken.

Wat een bizar gedoe dit, zeg :( Ik wil een simpele GPU upgrade doen en nu heb ik hier zoveel gezeur mee. Moet ik nu serieus een nieuw moederbord aanschaffen en alle hardware overzetten en een nieuw OS aanschaffen? ;(

Edit: What the...? Hij is van mening dat ik nu 1.19 heb als BIOS?

Zonder CMOS te resetten per ongeluk zomaar toch weten te flashen?

[ Voor 56% gewijzigd door Blue-eagle op 25-11-2014 18:18 ]

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:36
Wat je zegt over de oem win 7 doen ze bij Microsoft niet moeilijk over als je die op een andere mobo(Pc)zet.
Je zult hem alleen via de telefoon opnieuw moeten registreren,ik heb zelf al een keer of 4 een upgrade gedaan met de zelfde oem licentie.
Maar zo i zo als je geen nieuwe mobo nodig hebt is dat altijd beter.
Mischien als tip voor andere licentie houders.

• Blue-eagle
  • Niet online
Nou, genoeg geprobeerd weer. Het BIOS leek geupdated te zijn, maar daarna wilde Windows helemaal niet meer booten. De SSD werd wel gevonden, maar blijkbaar was daar geen bootable Windows op te vinden... leuk, na zo'n 4 uur patches installeren en alles instellen.

Enfin, veel geprobeerd weer.

Rufus gebruikt om MS-DOS of FreeDOS te installeren. Want dan kon ik de BIOS-files vanuit een DOS-omgeving uitvoeren, dacht ik. Zelfs daar krijgt mijn toetsenbord het niet voor elkaar om iets te kunnen typen. Alle invoer mislukt, met als bij het BIOS-update programma van MSI zelf.

Leuk om te weten dus: Mijn toetsenbord doet het niet goed buiten Windows.

Het is me 1 keer gelukt wel een BIOS update te verkrijgen, waarna dus alles weg was. Daarna deed ik een CMOS reset en bleek het BIOS weer terug te zijn gegaan naar zijn allereerste 2011 versie.

Kortom: weer 4 uur verder, en ik heb een verse Windows 7 waar ik weer alles opnieuw kan instellen.

Zijn hier experts op dit gebied woonachtig in Amsterdam? Ik heb er inmiddels geld voor over...

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Yep, ik vermoed een usb tobo. Altijd handig om een ps2 tobo achter de hand te hebben in dit soort gevallen.

Tip: tik een ps2 tobo op de kop, kost niets denk ik. Kan je gewoon lekker flashen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Madrox op 25-11-2014 23:41 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Blue-eagle
  • Niet online
Mijn oude PS/2 borden liggen op 100 km. afstand :+ Een convertor is nergens te koop lijkt het. En in de buurt heb ik geen winkels die PS/2 toetsenborden verkopen. Alleen die Steelseries dingen voor 80 Euro per stuk...

Ach ja. This too shall pass.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:45
Blue-eagle schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:55:
Mijn oude PS/2 borden liggen op 100 km. afstand :+
Ik weet niet waar je zit, (volgens profiel a'dam) maar je kan er bij mij wel een kosteloos komen halen anders (z'dam/westzaan) direct na de coentunnel er af en dan nog ~3 km rechtdoor..

• Blue-eagle
  • Niet online
Dat is een erg welkome aanbieding, maar ik kijk eerst even of een collega me kan helpen met een PS/2 oplossing :) Maar na morgen ben ik ook lekker op vakantie, dus het hele idee van mijn upgrade gaat sowieso uitgesteld worden. Zonde om een dure investering te doen als kerst-verplichtingen tussendoor komen ;)

Maar thanks voor het aanbod!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
als windows niet wil opstarten na een bios flash is dat dikwijls omdat de controller in ahci stond en na het flashen op ide staat

• Blue-eagle
  • Niet online
Huh. Interessant. That makes sense. Mijn BIOS manual laat die optie zien inderdaad. Windows staat bij mij op een SSD. Als dat fout is gegaan zou het dus een kwestie kunnen zijn van gewoon switchen van IDE naar AHCI?

Leerzaam!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
een ssd staat bij voorkeur op ahci, veel kans dus :)

Verwijderd

catfish schreef op woensdag 26 november 2014 @ 22:53:
als windows niet wil opstarten na een bios flash is dat dikwijls omdat de controller in ahci stond en na het flashen op ide staat
Ja, de grap is... als je dan opnieuw installeert met IDE... en je komt er later achter: "Hee, de controller stond niet op AHCI, dat zet ik ff aan, want meer performance etc"... dan start ie WEER niet op :)

Verwijderd

Met een kleine aanpassing in het register is dat op te lossen.

• Blue-eagle
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:01:
[...]

Ja, de grap is... als je dan opnieuw installeert met IDE... en je komt er later achter: "Hee, de controller stond niet op AHCI, dat zet ik ff aan, want meer performance etc"... dan start ie WEER niet op :)
Mijn SSD staat nu inderdaad op IDE, ging er al vanuit dat het switchen weer ging betekenen dat ik de boel opnieuw moest installeren ;) Maar...
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:47:
Met een kleine aanpassing in het register is dat op te lossen.
... dit ga ik ook eens onderzoeken. Hoe dan? Ik kom niet in de Windows registry als Windows niet kan booten, is mijn eerste ingeving. Misschien eerst register aanpassen, dan rebooten, BIOS in, SSD op AHCI zetten, en vervolgens werkt alles?

Edit: Dat klopt dus.

1 Positief gevolg van dit alles: Ik leer veel, het is naast de frustratie nog best leuk ook 8) En misschien een 2e positief puntje: Ik ben nog geen vele honderden Euro's kwijt. Op zich ook wel prettig, de dag voordat ik op vakantie ga :7

[ Voor 6% gewijzigd door Blue-eagle op 27-11-2014 11:01 ]

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-01 09:28

Xtinction

el cheapo gamer

Al succes geboekt?

• Blue-eagle
  • Niet online
Helaas niet, jouw USB->PS/2 plugje doet niet wat ik had gehoopt ;( Schijnbaar vertaalt dat het signaal van een USB toetsenbord niet 100% betrouwbaar door naar PS/2 signalen. Daar heb je een actieve convertor voor nodig, of simpelweg een PS/2 toetsenbord.

Volgende stappen in volgorde van prioriteit:
  1. Eerst op een lang weekend weg;
  2. Dan een PS/2 toetsenbord regelen ergens en opnieuw proberen;
  3. Anders MSI support (niet het forum) vragen en kijken wat zij kunnen betekenen;
  4. Goedkope moederbord upgrade + GPU upgrade toepassen...
  5. ... of anders gewoon diep in de buidel tasten en er 1000 Euro tegenaan gooien. Dan ben ik de komende 4 jaar weer in staat te kunnen gamen. Dan is mijn volgende upgrade over 4 jaar gewoon een 2e GTX erbij in SLi :7 Dat vertaalt zich naar 20 Euro per maand. Alsnog best betaalbaar voor een hobby, lijkt me :D
Alternatief: Gewoon een PS4 aanschaffen en voor de rest van het geld lekker in Stockholm luxe leven de komende 4 dagen ;)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:45
USB->PS2 plugjes zitten vaak bij muizen, de intelligentie om PS2 te communiceren zit dan ook in de muis verwerkt.
Pagina: 1