Leuke sportauto, youngtimer kopen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Hi all,

Na dagen Marktplaats te struinen ben ik benieuwd naar jullie tips. Ik wil graag een leuke auto voor mijzelf kopen. Ik heb nu een Alfa 147 1.6 Twinspark. Fijne bak, maar distririem moet vervangen worden schokdempers eigenlijk ook. Verder is die in orde, net APK gekeurd. Maar ja, ik zoek gewoon een andere leuke auto en wil mijn Alfa inruilen voordat er nog teveel kosten bij gaan komen.

Even om jullie een idee te geven waar ik nu beetje naar kijk:
  • Mazda MX-5
  • Audi TT coupe (1.8T)
  • BMW E36 of E30 Touring (minmaal 6 cylinder bijv. 320i)
Zoals je merkt heel divers :) Ik heb een aantal dingen. Hij moet sportief zijn, en betaalbaar. Hij mag best wat ouder zijn. Liefste een beetje een iconische Duitse of Japanse sportauto.

Maar ik heb maar een budget van max 4000 euro.
Dus ik ben op zoek naar ideeen voor wat te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-05 01:06

Wom

Denk dat je met de Mazda direct een van de leukste betaalbare en leuke sportauto's te pakken hebt. Wat weinig vermogen misschien, maar dat compenseert hij met het rijgedrag. Als je kunt leven met de mindere praktische kanten van een dergelijke auto natuurlijk :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
Wom schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:31:
Denk dat je met de Mazda direct een van de leukste betaalbare en leuke sportauto's te pakken hebt. Wat weinig vermogen misschien, maar dat compenseert hij met het rijgedrag. Als je kunt leven met de mindere praktische kanten van een dergelijke auto natuurlijk :)
Ja daarom staat hij ook in mijn keuze lijstje. Ik vraag me alleen af of er eventueel nog wat meer vermogen uit de auto is te halen. Maar ja het blijft maar een 1.6/1.8 motortje natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 06-05 01:06

Wom

Meer vermogen kan altijd, maar dat is afhankelijk van wat je budget is natuurlijk ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
Wom schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:10:
Meer vermogen kan altijd, maar dat is afhankelijk van wat je budget is natuurlijk ;)
Tja als je deze koopt: MP linkje Dan blijft er nog wat budget over om wat leuks mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-11-2024
SamuraiP1zzaCat schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:37:
[...]

Ja daarom staat hij ook in mijn keuze lijstje. Ik vraag me alleen af of er eventueel nog wat meer vermogen uit de auto is te halen. Maar ja het blijft maar een 1.6/1.8 motortje natuurlijk.
Uit elke auto kan je meer vermogen halen maar het ligt aan je budget.
Maar gezien je een leuke sportauto wilt die betaalbaar is kom je al snel uit bij de MX-5. Zo uit me hoofd de best verkochte sport auto dus onderdelen genoeg/goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:06
Je kan de MX5 en E36 ook combineren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
Z3 is inderdaad ook nog een optie. Was ik al bijna vergeten. Enige nadeel is denk ik wel de onderhoudskosten. En je koopt een zwaardere auto die denk ik minder spannend is om in te rijden. Al is dit denk wel een leuke bak Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-05 15:55
Wellicht leuk om te kijken.

De laatste aflevering van "Wheelers Dealers" op Discovery ging over een Audi TT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
Noppesnada schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:43:
Wellicht leuk om te kijken.

De laatste aflevering van "Wheelers Dealers" op Discovery ging over een Audi TT.
Haha, ja die heb ik ook gezien, maar die hadden wel een extreem goede deal... En ik kan zelf geen versnellingsbak vervangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
SamuraiP1zzaCat schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:34:
[...]

Z3 is inderdaad ook nog een optie. Was ik al bijna vergeten. Enige nadeel is denk ik wel de onderhoudskosten. En je koopt een zwaardere auto die denk ik minder spannend is om in te rijden. Al is dit denk wel een leuke bak Link
Hoezo de onderhoudskosten? Als je een goede koopt dan zijn ze niet spannender dan een e36 of mx5 gok ik. Je moet alleen niet zo lang zijn, ik pas er met mijn 1.96 en relatief lange bovenlijf er niet lekker in standaard. Misschien met een kuipstoeltje wel beter.

Mijn 'schoonvader' heeft een 1.9 z3 en daar heb ik een paar keer in gereden, maar het rijdt echt leuk. Het is geen snelheidsmonster, maar het wel een Spassmachien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:50

NoFearCreations

3DPrint the world!

Misschien een Toyata MR2 ook nog een optie? Middemotor, rwd, volgens mij erg sportief?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:19

-tom-562

Oliesjeik

With stupid!
MX5 of een MR2!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 22:18

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Ik ben een mitsu fan dus ik laat mijn stem even horen, is een Eclipse geen goede keus?

http://www.autowereld.nl/...-gsi-8825882/details.html
of een oud model:
http://www.autowereld.nl/...auto-8765030/details.html

Met meer geld kan er natuurlijk meer :)

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-05 17:39

mark-k

AKA markkNL

Het jammere aan als die Z3's is dat de Nederlander te cheap is om het fatsoenlijke model te kopen, waardoor er nu bijna alleen maar van die dingen rondrijden met die veel te kleine blokjes. Als je een 1.8 wilt kun je beter voor een MX5 gaan (staat hier ook voor de deur). De ouders van een vriend van me hebben een 2.8L Z3, dat is tenminste fatsoenlijk rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:11
SamuraiP1zzaCat schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:37:
Een vriend van mij heeft een tijd een MX-5 gehad.
Op zich een probleemloze auto, want japanner, en inderdaad veel fun met rijden.

Meer vermogen valt niet mee, omdat het ding geen turbo heeft. Die kan overigens achteraf wel ingebouwd worden, maar dan praat je over een ander prijskaartje ;)
Wel kun je natuurlijk een open luchtfilter plaatsen en/of sportuitlaat eronder gooien voor iets meer power, maar als dat bij elkaar 10/15 pk oplevert is het veel. Voor het geluid is het wel leuk, zeker als je open rijdt.

Uit je lijstje lijkt zou het in ieder geval mijn keuze zijn, en qua kosten denk ik ook het voordeligst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Dezelfde 147 alleen dan GTA versie.

Insert drooling :+.

Als dat geen optie is wat ik snap, dan zou inderdaad een Mazda zoals besproken wel goed zijn.
Maar dan zou ik weer eerder voor een BMW achtig iets gaan.

[ Voor 61% gewijzigd door Mektheb op 24-11-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mark-k schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:42:
[...]

Het jammere aan als die Z3's is dat de Nederlander te cheap is om het fatsoenlijke model te kopen, waardoor er nu bijna alleen maar van die dingen rondrijden met die veel te kleine blokjes. Als je een 1.8 wilt kun je beter voor een MX5 gaan (staat hier ook voor de deur). De ouders van een vriend van me hebben een 2.8L Z3, dat is tenminste fatsoenlijk rijden.
dat ligt er maar net aan wat je verwacht. Een 2.8 is een bommetje, een 1.9 een leuke cruiser die best prima vooruit komt en veel lol geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik heb een aantal maanden met hetzelfde "probleem" geleefd.

Bij mij moest het sowieso een RWD worden.

Het is bij mij uiteindelijk de MG TF geworden.

Want, niet zo vreselijk saai als de mx-5 nb/nc, de BMW en TT waren redelijk zwaar en moest je voor het lekkere meteen weer naar de 2.8 liter motoren toe, wat ook weer extra gewicht meesleuren betekend. Toyota MR2 simpelweg te duur in verhouding.

Ik heb mijn 2002 TF voor 5000 euro gekocht, dus je zal dan naar een F moeten gaan kijken voor 4000 euro.

Mijn eisen waren dan ook RWD, roadster, licht en weinig gezeur mee. En ondanks dat de MG een imago heeft, prikte ik er vrij gauw doorheen, ze hebben wat kleine dingetjes zoals alle andere auto's, maar de ergste "kwaal" is de koppakking en dat probleem is bij die van mij al verholpen.

En ik moet zeggen, het rijdt briljant, zuiniger dan de MX-5, en niemand heeft ook maar een clue wat voor een auto het is, zelfs als ze de (ietwat verweerde) badges zien moeten ze nog ff nadenken. :+

Ook al eens een 330Ci cabrio gehad en was ook een prima auto, maar het onderhoud gaat ook heel snel in de papieren lopen, en ruim 1600 kilo, dus qua mrb niet grappig. Dat was destijds als 2de auto dus dan valt het wel mee, maar de MG is de 3de auto (dat klinkt decadenter dan de bedoeling is :p) dus de vaste lasten moesten laag blijven (70 euro allrisk + mrb voor de MG :P)

Dit is bij mij de revue gepasseerd tot ik bij de MG kwam.
MR2, MX-5, westfield, Mercedes SLK230, sylva Striker, Corvette C3/C4, klassieke jaguar, alfa spider tot ik erachter kwam dat de roadster een fwd is (alfa begreep het even niet meer vermoed ik). 8)7

En dan uiteindelijk de MG geworden... veel plezier de komende weken, ws ga je hetzelfde traject in.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 620028

Bmw 328 cabrio van 1989. En dan lekker door de bergen vlammen. En de 6 cilinder weerkaatsend tussen de bergen horen. Ja zo breng ik mn tijd door als ik mn schoon familie in spanje bezoek haha.

Of is t een 325. Iig een 6 cilinder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

@Flagg, mag ik vragen waarom je niet bent gegaan voro een Sylva Striker of een Westfield? Dat lijken mij zo'n beetje de ultieme roadsters Of moest het ook nog enigszins praktisch zijn :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Collega van me rijdt MX-5jes op het circuit als hobby en heeft er ook eentje als daily drive. Redelijk bevooroordeeld, maar ben wel met hem eens:

Het gaat in eerste instantie om gewicht (zo laag mogelijk), dan om rijgedrag (makkelijker met lichte bak) en pas daarna om vermogen.

Meer gewicht vreet niet alleen vermogen, het levert ook traagheid op in de bochten. Daarom zweert hij bij de MX-5 (of als hij zin heeft in een go-cart een Lotus :P ).

Komt bij dat licht+eenvoudig ook een stuk goedkoper is in rijden en in onderhoud (minder wat kapot kan, als het kapot gaat is het makkelijker te fixen).

Moet zeggen dat als ik zelf ooit kans krijg (ruimte + budget voor 2e totaal niet practische auto), ik een Skoda RWD ga kopen. Maar goed, ik ben wat afwijkend en heb al een motor voor als ik snelheid wil beleven ;)

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 24-11-2014 22:04 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zou ook wel een mx5 willen rijden, maar daar ben ik te lang voor helaas... Wel een toffe, alom geroemde bak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:47

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

RX7 :p

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

418O2 schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:08:
Ik zou ook wel een mx5 willen rijden, maar daar ben ik te lang voor helaas... Wel een toffe, alom geroemde bak
Hoe lang ben je? Ik ben 1.96m, als ik iets meer achterover zit past het prima. Heb mn stoel nu vrij recht staan en moet die idd wat naar beneden gaan halen (bij de NA goed te doen door wat schuim weg te halen), maar heb hem nu wel niet meer volledig naar achteren staan. Met een beetje aanpassen past het allemaal prima in de mx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
MX5 by far!
Ga dan wel voor het eerste type, met de opklap-koplampen.

Die heeft een veel beter obnderstel dan de nieuwe en het is zo'n geweldige ervaring! En het geluid dat de 1.6 standaard produceert!

Mijn zwager heeft er toevallig één gekocht en het is zo lekker dat ding even door te trekken! Met slechts 120PK beleef je zo veel rijplezier in dat ding. Echt een aanrader!

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
214 Fifth Gear - New Mazda MX5 vs. Old MX5

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 10:42
De Mazda MX5 is je enige optie voor je budget, in mijn ogen. Voor € 4000,00 koop je bij een Audi TT, BMW E30 of E36 alleen maar andermans ellende.

De Audi TT (1998 - 2006) heb ik enkele jaren geleden ook naar gekeken, er zijn er behoorlijk veel waar de kilometer stand niet van klopt, dit komt omdat deze serie enorm veel last had van uitvallende kilometertellers of zelfs dashboards. De huidige eigenaar bleef er in sommige gevallen t/m de volgende beurt mee rondrijden (of langer indien niet bij Audi in onderhoud), dit komt vaak later wel weer bovenwater, Audi maakt een aantekening, en als je met het Chassisnummer naar een Audi dealer gaat, kan je dit wel zien. Probleem is dat sommige andere onderdelen hierdoor ook achterstallig onderhoud kregen (wanneer onderhoud op km stand werd uitgevoerd door de vorige eigenaren) Ook zijn er modificaties geweest ESP en een achterspoilertje, gezien er in de eerste jaren wat nare ongelukken zijn gebeurd, door uitbreken van de auto (wanneer dit niet de bedoeling was).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

-tom-562 schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:48:
@Flagg, mag ik vragen waarom je niet bent gegaan voro een Sylva Striker of een Westfield? Dat lijken mij zo'n beetje de ultieme roadsters Of moest het ook nog enigszins praktisch zijn :P
Teveel "spanners with hammers" om maar britse wijsgeer te quoten, die er aangezeten hebben. En toch vrij prijzig nog als je een redelijke zoekt. Ik heb geen ruimte en geen zin om onderhoud zelf te kunnen doen. En zijn meer geschikt voor trackdays en minder imho om mee op vakantie te gaan.

Maar zijn wel de ultieme roadster ja. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:00

Epsilon

Budget gaat niet lukken, maar dacht meteen : S2000 :)

Of, wel voor dat budget: Lancer Evo 4 ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Epsilon op 25-11-2014 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:34
Fiat barchetta?

Is wel Italiaans dus ziet er leuk uit maar qua techniek zelfde als je 147 ;)

Heb er genoeg aan verspijkerd dus ik zou misschien toch de MX-5 adviseren op dat punt :P

[ Voor 32% gewijzigd door maarud op 25-11-2014 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 10:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Epsilon schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:54:
Budget gaat niet lukken, maar dacht meteen : S2000 :)
Honda inderdaad, of anders Mitsubishi (eclipse, GTO/3000GT, lancer) of Suburu :P

Enkel een oude >2000 impreza gaat dan lukken, de rest gaat daar verder boven. Weet niet wat je auto waard is, maar zou een 2001-2003 nog wel kunnen lukken.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 25-11-2014 15:58 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

SinergyX schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:57:
[...]

Honda inderdaad, of anders Mitsubishi (eclipse, GTO/3000GT, lancer) of Suburu :P

Enkel een oude >2000 impreza gaat dan lukken, de rest gaat daar verder boven. Weet niet wat je auto waard is, maar zou een 2001-2003 nog wel kunnen lukken.
Mitsubishi FTO? Die auto ziet er erg stijlvol uit imo, als je er een in goede staat kunt vinden zal het zeker een leuk (sportieve) auto zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
SinergyX schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:57:
[...]

Alfa 147 is weinig tot niks waard teminste ligt wel aan je KM en bouwjaar en wat er op en aan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 10:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

iPodKiller schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:28:

Mitsubishi FTO? Die auto ziet er erg stijlvol uit imo, als je er een in goede staat kunt vinden zal het zeker een leuk (sportieve) auto zijn,
Helemaal vergeten, maar die is toch nooit uitgebracht in EU? (enige die ik ooit gezien heb was een RHD).

Je hebt van Fiat dacht ik een model die daar best veel op lijkt, dacht de coupé? edit, nee dat was Hyundai.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

SinergyX schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:40:
[...]

Helemaal vergeten, maar die is toch nooit uitgebracht in EU? (enige die ik ooit gezien heb was een RHD).

Je hebt van Fiat dacht ik een model die daar best veel op lijkt, dacht de coupé? edit, nee dat was Hyundai.
Klopt, was niet bedoeld voor de EU markt maar voor de Japanse markt, vrijwel alle exemplaren zullen dus rechtsgestuurd zijn:
It was originally planned to be exclusively for the Japanese domestic market, although its popularity as a grey market import to the United Kingdom, Ireland, and New Zealand led to eventual limited distribution through Mitsubishi's official dealers in those countries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-05 13:37
MX-5 1.8 is ook wel voor dat geld te vinden. Dan leer je dat PK's niet alles zijn. ;) Wat een heerlijke auto om te rijden en als je echt wilt sleutelen dan kan je leuke dingen met het blokje doen. Als je wilt racen is er ook een MX-5 cup (bestaat die nog?) waar je voor relatief weinig geld mee kan doen. Ontzettend veel voor te krijgen als accessoire en zou met stip op één moeten staan. Het is dat er geen maxicosi op het bagagerek past... ;)

Audi TT: duur onderhoud, ik vond hem krap en als cabrio is ie erg zwaar. Ook vind ik het interieur meh.
BMW E36 touring? Wut? Hoewel leuk om te rijden (en driftcursussen mee te doen >:) ) vind ik het eerder een oude ragbak dan een youngtimer.
BMW Z3 interieur is niet mijn ding. Ook roest rond de spiegels als ik me goed kan herinneren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:34

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Jumpman schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:19:
De Mazda MX5 is je enige optie voor je budget, in mijn ogen. Voor € 4000,00 koop je bij een Audi TT, BMW E30 of E36 alleen maar andermans ellende.
Zeker in het geval van de BMW E30/E36 valt het wel mee voor dit budget. E36's zijn nog steeds aan het dalen in prijs. Voor 8k koop je een nagenoeg perfecte, voor 4k heb je tegenwoordig een goede tweedehands. Punt dat je alleen wel hebt, is dat de leeftijd een rol begint te spelen bij die BMW's. Ze lopen tegen de 20 jaar voor een E36 of ruim 20 jaar voor een E30. Dan zijn rubberen en kunststofdelen vaak niet zo geweldig meer en moet je er gewoon rekening mee houden dat deze vervangen moeten worden. Idem voor een 1e gen MX5.

Overigens kan ik het lijstje niet helemaal rijmen, een E36 touring is een compleet andere auto dan een MX5. De eerste is een praktische wagen die erg leuk rijdt, de tweede is een echte speelauto. Een TT zit daar een beetje tussenin. Dat is een echte coupé die vooral goed snelwegen doet, maar voor bochtige weggetjes toch eigenlijk te groot/zwaar is.

Een Z3 1.9 is natuurlijk ook leuk, met een 2.8 nog veel leuker (maar ook duurder in gebruik en onderhoud).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Señor Sjon schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 17:23:
MX-5 1.8 is ook wel voor dat geld te vinden. Dan leer je dat PK's niet alles zijn. ;) Wat een heerlijke auto om te rijden en als je echt wilt sleutelen dan kan je leuke dingen met het blokje doen. Als je wilt racen is er ook een MX-5 cup (bestaat die nog?) waar je voor relatief weinig geld mee kan doen. Ontzettend veel voor te krijgen als accessoire en zou met stip op één moeten staan. Het is dat er geen maxicosi op het bagagerek past... ;)

Audi TT: duur onderhoud, ik vond hem krap en als cabrio is ie erg zwaar. Ook vind ik het interieur meh.
BMW E36 touring? Wut? Hoewel leuk om te rijden (en driftcursussen mee te doen >:) ) vind ik het eerder een oude ragbak dan een youngtimer.
BMW Z3 interieur is niet mijn ding. Ook roest rond de spiegels als ik me goed kan herinneren.
Cup moet je een 1.6 hebben, had er ook over gedacht maar heb een 1.8 dus het blijft gewoon op de straat crossen voor mij haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-05 17:24
Puur rijplezier: Lotus Elise, Opel Speedster
Rijplezier voor weinig geld: Mazda MX-5
Meer vermogen en dagelijks inzetbaar: BMW Z4 Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Laatst online: 11-09-2024
Een cabrio is sowieso erg leuk om te rijden in de zomer :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
SToRM666 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 19:16:
Een cabrio is sowieso erg leuk om te rijden in de zomer :)
Een goede cabrio is altijd leuk, als t maar droog is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Laatst online: 30-04 00:52

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

een cabrio is nooit leuk want dan heb je een slap chassis en geen handling

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Nee daarvoor moet je een tot coupé omgebouwde cabrio hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Laatst online: 30-04 00:52

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

GoldenSample schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 19:47:
Nee daarvoor moet je een tot coupé omgebouwde cabrio hebben..
kan je nagaan hoe stijf dat chassis is :D

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAJ
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-05 11:08
Even iets heel anders, even gek doen. Een Daihatsu Copen?
87 hele paarden, maar wel maar 850 kg zwaar!
Zijn knap rap, ik hield 'm niet bij in een Mini Cooper (2002) _/-\o_

Oh laat maar, dat valt iets buiten het budget. Eerst goed lezen voordat je wat post 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door JustAJ op 25-11-2014 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

BruceLee schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 19:23:
Idd, de MX5 staat bekend als 1 van de meest beroerd sturende carbrio's :F :z
Moet jij niet stabilisatorstangen gaan afzagen o.i.d. ;w

[ Voor 9% gewijzigd door -tom-562 op 25-11-2014 20:56 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

BruceLee schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 19:23:
Ja want dat is vreselijk zinnig buiten het circuit. 8)7

Of heb je moeite met begrijpend lezen en heb je echt geen idee waar het topic over gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:50

NoFearCreations

3DPrint the world!

Wat je ook kan doen, is voor een Porsche 944 S2 kijken. Met het ook op de toekomst, kan een nette nog wel is in waarde stijgen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

BruceLee schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 20:07:
[...]

kan je nagaan hoe stijf dat chassis is :D
Maar 't blijft een kappers auto voor als je bang bent dat je haar door de war gaat. :Y)

Wel achter smallere banden en je stabilisator gemod hoop ik?

Hint: dit gezwets van je voegt hier weinig toe, daar gaat het topic niet over namelijk

[ Voor 30% gewijzigd door GoldenSample op 26-11-2014 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-05 23:05
Rij zelf in een Hyundai coupe uit 2002. Ook wel gk model genoemd of Hyundai tiburon/tuscani.

Heerlijke auto niet extreem snel maar lekker sportief en supermooi uiterlijk (subjectief ik weet het).

Binnen je budget zijn deze wel te vinden. Zeker de 2.0 liter.
Ik rij zelf in de 2.7 v6 met handbak. En deze rijdt ook heel fijn! Wel wat zwaar aan de neuskant maar lekker genoeg!

Is voor jou budget goed te doen.

Ik heb enkele jaren geleden ook de 2.0 gehad van dit model en het bleef maar kriebelen om er weer een te nemen.

Budgettechnisch gezien niet de meest zuinige auto's, maar leuk uiterlijk, sportief weggedrag en in onderhoud niet al te duur.

Let bij de 2.0 op tikken bij een koude start en koud rijden. Dit kan een scheurtje in het spruitstuk zijn. Is een dure grap, aangezien spruitstuk en kat in 1 zijn.
Mocht je hier ooit mee geconfronteerd worden, kun je beter op zoek naar een rvs spaghetti spruitstuk met sportcat. Dan ben je een stuk goeskoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:32
Ik ben enorm bevooroordeeld gezien ik er zelf een heb maar ik zou een MX-5 nemen. Ik heb voor dezelfde keuze gestaan, ik wou een RWD Japanner voor max 4k. Het enige wat overbleef was een MR2 of een MX-5. 200SX was te duur. Een vriend van me heeft er ook een gehad en heeft nu een 2.8L Z3 maar hij mist de MX-5 soms toch wel.

Voordelen van de MX-5:
  • Rijd geweldig
  • Open dak
  • Licht (weinig wegenbelasting)
  • Onderhoud is goedkoop, als je het zelf doet helemaal.
  • Als je zelf wil sleutelen kun je overal informatie vinden.
  • Er is een grote community.
  • Het is een Japanner dus behoorlijk betrouwbaar hoewel het natuurlijk wel een wat oudere auto is.
Nadelen:
  • Je rijd rond de 1:11
  • In de zomer met 30/35 graden is het wel een beetje afzien zonder airco.
  • Kwa onderhoud zijn er met de shortnose (1989-1992) wel eens problemen en de dorpels willen wel eens roesten.
Mocht je er eentje willen zou ik een eerste generatie 1.6 nemen van 1989-1993 of een 1.8 vanaf 1994. De 1.6jes van 1994+ hebben wat minder vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
Dat lijkt me eerder een voordeel dan een nadeel. De meeste fun-auto's (die vanwege het budget al een beetje op leeftijd zijn), zullen meer verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
Ja dat denk ik ook. 1.11 is erg netjes.
Mijn vorige Hyundai coupe 2.0 deed meet veel moeite 1.10, meestal 1.9.
De 2.7 v6 doet ongeveer 1.8 a 1.9 in stadsomgeving. Maar snelweg valt wel mee zo rond 1.12 mits ik me heel netjes aan de snelheid hou. Maar deze heeft dan ook 6 versnellingen. En ik ben wat ouder en wijzer geworden en rijd een stuk rustiger!

Maar voor je budget nogmaals valt dit model er goed in en kun je genieten van een vrij bijzondere auto. Die sportief rijdt en er erg mooi uitziet (subjectief idd.)
Oh ja en niet te vergeten vrij ruim! Ik ben zelf 2.02 m en dat gaat goed, wel iets achterover zitten. Kinderstoel achter de passagiersstoel gaat prima en de dochter is gek op papa's auto!

[ Voor 21% gewijzigd door TooTall_NL op 26-11-2014 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
1:11 is voor een lichte 1.6 auto met 110 pk natuurlijk niet al te best. Het funkarakter helpt ook niet mee. ;) Het zijn natuurlijk redelijk hoogtoerige blokken. Wil je wat gunstiger uitkomen qua verbruik, ga dan voor het NB type (vanaf 1998). Die hebben niet twee voordeuren als koplamp waar ook nog eens weinig licht uit komt.

Hardtops (ook met achterruitverwarming verkrijgbaar) passen op beiden en zijn in de winter ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
Die "voordeuren" zijn karakter, dat hoort er bij :p . Kwa licht heb ik nooit problemen gehad eigenlijk. Het groot licht doet het in ieder geval sowieso een stuk beter als de Astra van mijn ouders.

Een NB heb je dan weer niet voor 4k geloof ik. Dan zit je eerder op 5k / 6k. Daarnaast heb ik vaker gehoord dat een NA iets puurder / rauwer rijd. Ik heb zelf nooit in een NB gezeten tho.

Ik weet wel dat als ik de mijne weg zou moeten doen omdat hij op is ik weer een nieuwe NA koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:18
Bij voorkeur een MR2. Laatste type is erg licht (950 kilo!) en potent genoeg met 140pk, met nog aardig wat opties om hem sneller te maken.

Heb zelf een MR2 van 1e gen, en die zijn nogal roestgevoelig (jaren 80). Maar verder: superbetrouwbaar, leuke pk/gewichtsverhouding (125pk/1000kilo), net iets sneller dan de standaard mx-5jes (tenminste, de NA-tjes blijf ik meestal iets voor bij uitacceleren uit de bocht). Genoeg spul voor te vinden om te modden.

Als RHD geen probleem voor je is, dan kun je echt veel goedkoper shoppen. Ook bij de Elises, maar zie bijvoorbeeld dit betaalbare MR2-tje: http://link.marktplaats.nl/m873431205 Leuke circuit tool.

Voor 4 a 5K zijn er ook leuke jaren 90 MR2's te koop met turbo, vaak 250 a 300pk. Bijvoorbeeld: http://link.marktplaats.nl/m866538129 Maar die zullen op lange termijn toch duurder zijn in onderhoud en reparatie, waar een simpele ongeblazen MR2 of MX5 weinig onderhoud nodig heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door !null op 26-11-2014 11:34 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
Thanks voor al jullie reacties. Bijna iedereen positief over de MX5 :D Ik ga eens rondkijken op MP, ik denk dat het in de winter voordeliger is o meen carbio te kopen.

En qua prijs is de MX5 denk ik wel de beste optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Pff jammer hoor, wil iemand een volledig niet praktisch fun auto, komen al die saaie zakken weer met de net zo saaie gedoodverfde MX-5 aanzetten. :p

Ja ws is de MX-5 de meest verstandige optie iig qua inruil over een paar jaar, qua roest iets minder verstandig als je een beetje pech hebt . ;)

Zelfs met een auto voor de lol gaan al die hollanders weer voor de meest veilige optie. Stelletje huisvaders!! :+

Ik stem op de MG TF O-) of de MR2 die mag ook. :) Maar die laatste moet je kopen vanaf 2003 anders heb je een serieuse kans dat je motor in de soep draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
300ZX al genoemd?

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

SamuraiP1zzaCat schreef op woensdag 26 november 2014 @ 18:46:
Thanks voor al jullie reacties. Bijna iedereen positief over de MX5 :D Ik ga eens rondkijken op MP, ik denk dat het in de winter voordeliger is o meen carbio te kopen.

En qua prijs is de MX5 denk ik wel de beste optie :)
Er staat sinds gisteren een mooie zwarte te koop voor geen verkeerde prijs op t owners forum, misschien een idee?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nee, en met een reden :P Niet echt een lichtgewicht kleine funauto :P Zo'n ding weegt +1500 kg 8)7 (plus ik denk dat je voor een fatsoenlijke nog behoorlijk wat knaken betaald, anders koop je andermans ellende)

Vaak bu'j te bang!

• Jurgen
  • Laatst online: 05-05 08:16
Flagg schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:08:
Ik stem op de MG TF O-) of de MR2 die mag ook. :) Maar die laatste moet je kopen vanaf 2003 anders heb je een serieuse kans dat je motor in de soep draait.
Bij de MG sluit ik me aan, eventueel een rechtsgestuurde. Hier wen je zo aan. Heel veel plezier van gehad in een paar maandjes. De achterbandjes slijten wel snel als je een beetje sportief rijdt. >:)

• !null
of de MR2 die mag ook. :) Maar die laatste moet je kopen vanaf 2003 anders heb je een serieuse kans dat je motor in de soep draait.
Nou, dan kun je ook wel vanaf 2001 kopen, en sommige 2000 en 1999 modellen zijn gereviseerd door Toyota zelf onder coulance.

Enige goeie reden om vanaf 2003 te nemen is dat je dan een 6 bak kan hebben, eventueel met sperdiff :)
(en vaak iets meer opties zoals climate control die gemeengoed zijn geloof ik)

• Señor Sjon
Pff jammer hoor, wil iemand een volledig niet praktisch fun auto, komen al die saaie zakken weer met de net zo saaie gedoodverfde MX-5 aanzetten. :p

Ja ws is de MX-5 de meest verstandige optie iig qua inruil over een paar jaar, qua roest iets minder verstandig als je een beetje pech hebt . ;)

Zelfs met een auto voor de lol gaan al die hollanders weer voor de meest veilige optie. Stelletje huisvaders!! :+

Roest kan bij de dorpels optreden als de vorige eigenaar de ontwateringsgaatjes vanuit de kap niet geregeld doorgestoken heeft. Die verstoppen door troep en dan hoopt zich daar water en uiteindelijk roest op.

Ze lopen achter de deuren naar beneden, van onderaf kan je de opening dacht ik voelen (is ook alweer 6 jaar geleden dat ik een MX-5 had).

• Jumpman
  • Laatst online: 10:42
De MG:TF is een auto met een middenmotor, waar je slechter bij kan. Onderhoud kost vaak meer tijd (ook als je het zelf doet), doordat je er minder goed bij kan. Hou hier rekening mee. Ook vraagt een MG meer motorisch onderhoud dan een Mazda MX-5 bijvoorbeeld.

Met een budget van € 4000,00, zeg ik nog steeds de Maxda MX-5.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Wiebeltje schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:39:
Ik ben enorm bevooroordeeld gezien ik er zelf een heb maar ik zou een MX-5 nemen. Ik heb voor dezelfde keuze gestaan, ik wou een RWD Japanner voor max 4k. Het enige wat overbleef was een MR2 of een MX-5. 200SX was te duur. Een vriend van me heeft er ook een gehad en heeft nu een 2.8L Z3 maar hij mist de MX-5 soms toch wel.

Voordelen van de MX-5:
  • Rijd geweldig
  • Open dak
  • Licht (weinig wegenbelasting)
  • Onderhoud is goedkoop, als je het zelf doet helemaal.
  • Als je zelf wil sleutelen kun je overal informatie vinden.
  • Er is een grote community.
  • Het is een Japanner dus behoorlijk betrouwbaar hoewel het natuurlijk wel een wat oudere auto is.
Nadelen:
  • Je rijd rond de 1:11
  • In de zomer met 30/35 graden is het wel een beetje afzien zonder airco.
  • Kwa onderhoud zijn er met de shortnose (1989-1992) wel eens problemen en de dorpels willen wel eens roesten.
Mocht je er eentje willen zou ik een eerste generatie 1.6 nemen van 1989-1993 of een 1.8 vanaf 1994. De 1.6jes van 1994+ hebben wat minder vermogen.
toon volledige bericht
Toch rijdt een 1.6 uit 1995 nog steeds prima hoor.
Het blijft een geweldige beleving en het geluid wordt er niet minder om!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Jumpman schreef op donderdag 27 november 2014 @ 14:26:
De MG:TF is een auto met een middenmotor, waar je slechter bij kan. Onderhoud kost vaak meer tijd (ook als je het zelf doet), doordat je er minder goed bij kan. Hou hier rekening mee. Ook vraagt een MG meer motorisch onderhoud dan een Mazda MX-5 bijvoorbeeld.

Met een budget van € 4000,00, zeg ik nog steeds de Maxda MX-5.
Nope, de garage die (voor het eerst een MG TF een beurt gaf) vond het juist erg goed gedaan, je kan het achterste gedeelte van de kap terugklappen en een plaat weghalen en je kan eigenlijk overal bij, dus dat is redelijke onzin, niet alle middenmotors zijn hetzelfde.

En waarom vergt die meer onderhoud als ik vragen mag? Het is een redelijk veel gebruikt 1.8 rover blok en eigenlijk een heel degelijk blok, is niets bijzonders aan enige minpunt dat er zou kunnen voorkomen (maar is vaak al opgelost met een Freelander pakking) is de koppakking die vervangen moet worden ooit, maar dat kost je de kop ook niet.

Maar idd met een max budget van 4000 is misschien een Mazda beter, maar of ze daadwerkelijk technisch beter zijn durf ik niet zo stellig te zeggen. MG TF blijft een erg onderschatte auto.

[ Voor 27% gewijzigd door Flagg op 28-11-2014 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Laatst online: 05-05 08:16
Flagg schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:33:
[...]

Nope, de garage die (voor het eerst een MG TF een beurt gaf) vond het juist erg goed gedaan, je kan het achterste gedeelte van de kap terugklappen en een plaat weghalen en je kan eigenlijk overal bij, dus dat is redelijke onzin, niet alle middenmotors zijn hetzelfde.
Ik heb het zelf gedaan, van beurt tot distributie. je kan er best wel bij, maar ideaal is anders. Maar dat maakt wel deel uit van de 'beleving' natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Jep garage heeft ook distributie + spanrollen gedaan en hij vond het opvallend hoe goed hij erbij kon, had een hoop gedoe verwacht en rekening werd uiteindelijk ook lager dan de eerste offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:33

Bommes

Capo del formaggio

Flagg schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:33:
[...]
is de koppakking

maar dat kost je de kop ook niet.
Afbeeldingslocatie: http://m.quickmeme.com/img/09/09df5cbbbcc216e8981e293ab921e30a13d7d45a85a942b311cfc46bb40dece3.jpg

Als alternatief voor een MX5:
Ga ook eens rijden met een Fiat barchetta. Nee geen RWD maar het rijd echt heel erg leuk.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja rijdt heel leuk totdat je de bocht uit wil accelereren en het vies tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

!null schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:12:
Ja rijdt heel leuk totdat je de bocht uit wil accelereren en het vies tegenvalt.
Dat is wel een beetje inherent aan een voorwiel aandrijver zonder sper natuurlijk en zul je dus bij elke "sportieve" versie van een FWD auto wel tegen komen.
Toch rijd een barchetta compleet anders dan dat je uitgaande van zijn uiterlijk zou verwachten en voor een FWD opvallend goed.

Ik weet ook wel dat het een compleet andere auto is dan een MX5 maar juist dat vind ik nou ook niet echt een spannende "sportauto" of youngtimer maar omdat die hier zo als "de keuze" wordt aangewezen is een barchetta of een MG ook een echt serieus alternatief.
Want een nette escort RS turbo of een renault 5 GT turbo of zelfs een Golf GTI (2de generatie, de 1ste versies koop je niet voor dit budget) vind ik heel wat 'leuker" om als yountimer te kopen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 22:18

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Laat die barachetta maar dan...

http://www.autowereld.nl/...plus-9545358/details.html

Fiat coupé, 2l 20v turbo met 194pk :)

Je rijdt dan echt een unieke bak met flink wat vermogen, het uiterlijk vind je mooi, of vind je oerlelijk dat laat ik in het midden.

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bommes schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:11:
[...]

Dat is wel een beetje inherent aan een voorwiel aandrijver zonder sper natuurlijk en zul je dus bij elke "sportieve" versie van een FWD auto wel tegen komen.
Toch rijd een barchetta compleet anders dan dat je uitgaande van zijn uiterlijk zou verwachten en voor een FWD opvallend goed.

Ik weet ook wel dat het een compleet andere auto is dan een MX5 maar juist dat vind ik nou ook niet echt een spannende "sportauto" of youngtimer maar omdat die hier zo als "de keuze" wordt aangewezen is een barchetta of een MG ook een echt serieus alternatief.
Want een nette escort RS turbo of een renault 5 GT turbo of zelfs een Golf GTI (2de generatie, de 1ste versies koop je niet voor dit budget) vind ik heel wat 'leuker" om als yountimer te kopen.
Golf 2 GTI is totaal niet spannend, dan kan je net zo goed een Toyota Corolla kopen, die is in alle opzichten beter :+
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vrU9xI8d8DI]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Je kunt een MX5 wel niet zo sportief vinden, maar dat doet weinig af aan zijn prestaties. Dat ding stuurt scherp, ligt zeer goed op de weg, en doet het dan ook erg leuk als betaalbaar racertje op het circuit. Het bochtenwerk gaat een stuk beter als je kunt sturen met je achterwielen :)
Ik heb zelf ook een FWD-er gehad met vermogen en een sperdiff, en je kunt het dan nog verrassend ver rekken, je hebt meer mogelijkheden in een bocht. Maar het is nog steeds geen vervanging voor het gevoel dat een achterwiel aandrijver je geeft in de bochten.

Wel is het doorgaans wat praktischer, een FWD, ivm met zitplaatsen en ruimte. Ik had zelf een Celica 2.0 GT, 175 pk, dubbele draagarmen en sperdiff. Toch wel 1 van de beter sturende voorwielaandrijvers dankzij de opties, en eenmaal op de snelweg kon je een Golf V gti (met toch meer vermogen) wel bijhouden. En toch genoeg ruimte om veel mee te nemen en gewoon een achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Minder geschikt als daily, maar er komen best leuke auto's uit de jaren '80 hot hatch tijdperk. 205 T16. Sierra en Escort Cosworth. Uit dezelfde periode is een 944 ook het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Of een Honda Prelude 2.2 V-tec? Standaard 185 pk geloof ik, maar uiteraard op te schroeven. Heerlijk hoogtoerige motor, en leuk als de V-tec erin knalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

!null schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 15:11:
Je kunt een MX5 wel niet zo sportief vinden, maar dat doet weinig af aan zijn prestaties. Dat ding stuurt scherp, ligt zeer goed op de weg, en doet het dan ook erg leuk als betaalbaar racertje op het circuit. Het bochtenwerk gaat een stuk beter als je kunt sturen met je achterwielen :)
Ik heb zelf ook een FWD-er gehad met vermogen en een sperdiff, en je kunt het dan nog verrassend ver rekken, je hebt meer mogelijkheden in een bocht. Maar het is nog steeds geen vervanging voor het gevoel dat een achterwiel aandrijver je geeft in de bochten.
Ik geloof je meteen over het rijgedrag van de MX5 maar toch vind ik het en beetje en saaie keuze.. :$
Het is het laatste model waaraan ik zou denken bij de term youngtimer, ik zal wel een uitzondering zijn vermoed ik.
t_captain schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 16:22:
Minder geschikt als daily, maar er komen best leuke auto's uit de jaren '80 hot hatch tijdperk. 205 T16. Sierra en Escort Cosworth. Uit dezelfde periode is een 944 ook het overwegen waard.
Kijk dat zijn youngtimers .. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Bommes schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:48:
[...]

[afbeelding]

Als alternatief voor een MX5:
Ga ook eens rijden met een Fiat barchetta. Nee geen RWD maar het rijd echt heel erg leuk.
LOL had het zelf niet eens door. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Een echte 205T16 is onbetaalbaar, de oude GTi's zijn vaak gewoon te oud en afgetrapt. Over oude Fords begin ik maar niet. Het is niet voor niets: "Fords don't leak oil, they mark their territory". De jaren 80 modellen zijn vaak al 30 jaar oud. Dat hoekige tijdperk doet me niet zoveel.

Een Toyota Celica GTi heb ik ook nog eens gehad (ST182), ontzettend fijne auto geweest. Wel wat olieverbruik en helaas helemaal versjonnied tegenwoordig.

Edit:
Er staat zelfs een 2.0T 4x4 te koop nu. :P
http://www.autotrack.nl/tweedehands/toyota/celica/10501311

[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 28-11-2014 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik dacht nog even aan een Clio V6, maar die kosten inmiddels bijna hun nieuwprijs van 10 jaar geleden lijkt het.. :)

205 T16: http://www.rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=1068244

Geveild voor 156.000 pond. Oops :)

[ Voor 31% gewijzigd door t_captain op 28-11-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Clio williams als je die nog eentje kunt vinden die origineel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Bommes schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 17:52:
[...]

Ik geloof je meteen over het rijgedrag van de MX5 maar toch vind ik het en beetje en saaie keuze.. :$
Het is het laatste model waaraan ik zou denken bij de term youngtimer, ik zal wel een uitzondering zijn vermoed ik.

[...]

Kijk dat zijn youngtimers .. :Y
En bijvoorbeeld een Celica of een MR2, zijn zeker ook geen youngtimers? Er zijn ook mensen die buiten Europa kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 21:25:
De jaren 80 modellen zijn vaak al 30 jaar oud.
:D
You dont say!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

!null schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 09:48:
[...]

En bijvoorbeeld een Celica of een MR2, zijn zeker ook geen youngtimers? Er zijn ook mensen die buiten Europa kijken.
Ja hoor zeker of een gave sunny gtr of gti zo iets is wel echt vet. O+
Een celica...op een of andere manier moet ik dan altijd aan antillianen denken, beetje fout imago heeft die auto helaas.
Net als een audi TT kappers auto wordt genoemd dus zeg maar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Laatst online: 11-09-2024
Bommes schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 21:55:
Clio williams als je die nog eentje kunt vinden die origineel is.
Heb ik 7 jaar gehad, was echt een leuke auto. Maar nu heb ik een cabrio (S2000), wat wel nog leuker is in de zomer.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:21
Bommes schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 10:52:
[...]

Ja hoor zeker of een gave sunny gtr of gti zo iets is wel echt vet. O+
Een celica...op een of andere manier moet ik dan altijd aan antillianen denken, beetje fout imago heeft die auto helaas.
Net als een audi TT kappers auto wordt genoemd dus zeg maar :9
Bij een Sunny denk ik aan een truttenschudder, al dan niet omgebouwd tot sjonniewagentje.
Veel fouter dan een Celica/TT imo.

[ Voor 3% gewijzigd door Het Fantoom op 29-11-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:00

Epsilon

Sunny GTR mag je niet onder fout rekenen, bazending :D.

Als je toch voor kleine hatchbacks gaat: Clio RS van jaar maaktnietuit en model maaktnietuit :p zolang je maar een goeie hebt. Heel veel plezier aan te beleven :). En prima dagelijks te rijden met 1:13 verbruik, heb ik met plezier 6 jaar gedaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik benadruk het maar even. ;) Voor de wet zijn dat toch geen youngtimers meer, maar oldtimers.

Honda S2000 kan ook erg leuk zijn. Of een Type-R Civic/Prelude. Wellicht een Ibiza/Leon Cupra?

[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 29-11-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Fractie boven budget, maar wel super: Celica GT4 http://www.sw-performance.nl/aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 16:29
maarud schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:56:
Fiat barchetta?

Is wel Italiaans dus ziet er leuk uit maar qua techniek zelfde als je 147 ;)

Heb er genoeg aan verspijkerd dus ik zou misschien toch de MX-5 adviseren op dat punt :P
Heb een Barchetta gehad. Heeft last van alle vooroordelen die je er over een Italiaan kan hebben, en design boven functie. Heb nu een MX-5; dat had ik meteen moeten doen. Maar toegegeven, het reed niet verkeerd.
glnk schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 18:47:
Puur rijplezier: Lotus Elise, Opel Speedster
Rijplezier voor weinig geld: Mazda MX-5
Meer vermogen en dagelijks inzetbaar: BMW Z4 Coupe
Hoe is de Z4 meer dagelijks inzetbaar dan een MX5?

Smaken verschillen. Ik wordt compleet niet warm van een MG-TF. Mr2 dan weer wel. :P
--

Als je voor een cabrio gaat: check of de kap makkelijk open en dicht kan. Voor sommige auto's moet je daarvoor de auto uit (Barchetta, onder andere). Als je de kap makkelijk vanuit de bestuurdersstoel kan openen (handmatig of automatisch, bij die laatste liefst snel) zul je vaker open rijden. De MX5 doet dat erg goed.

Bij een cabrio: overweeg een hardtop voor de winter. Is vaak ook het behoud van je auto.

(Qua verbruik: ik doe ongeveer 1:12 met een 1.8 MX5-NBFL met 6-bak. Met de vorige (1.6) 1:13. )

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Laatst online: 08:47

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Mazda 323 GTR :) ook leuk maar prijzig ow wacht geen cabrio.

Met een mx5 kan je gaan winkelen en krijg je een bak bier in de koffer, terwijl je dak neerligt :p

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Nou die krat bier lukt mij toch niet, moest een kistje van 30*40*50cm meenemen, kofferbak wilde niet meer dicht. Heb je zachte spullen krijg je nog aardig wat meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:58

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik zeg een Ford Mustang uit 2001 of 2002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
Van de celica bestaat maar 1 leuke serie naar mijn mening. En dat is uit de jaren 70. De ta 22, 23 & 28 heten ze geloof k.
Prachtige auto,s maar helaas zijn dit inmiddels wel echte oldtimers, met vrij moeilijk te verkrijgen onderdelen.

Afbeeldingslocatie: http://upic.me/show.php?id=34a3dc39814dd6d8f3953a5c2cb60275

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

En die koop je niet voor 4k :P
Valt me op dat het nu ineens van leuke roadsters naar eckte petjes auto's gaan (Ibiza cupra :P).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
mark-k schreef op zondag 30 november 2014 @ 00:28:
Nou die krat bier lukt mij toch niet, moest een kistje van 30*40*50cm meenemen, kofferbak wilde niet meer dicht. Heb je zachte spullen krijg je nog aardig wat meegenomen.
In een MX-5? In Mijn NA past er met gemak een bierkrat in en als ik het reservewiel er uit haal zelfs 2. Je hebt best wat ruimte in die auto. Ik ben al vaker met 2 man een week op vakantie geweest en zo. Kofferrekje heb je niet nodig. Het is wel creatief inpakken maar het past allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
-tom-562 schreef op zondag 30 november 2014 @ 11:17:
En die koop je niet voor 4k :P
Valt me op dat het nu ineens van leuke roadsters naar eckte petjes auto's gaan (Ibiza cupra :P).
TS begon met een beemer touring. :p Dan kan een beetje GTi achtige best leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

http://link.marktplaats.nl/m874789593

Lijkt mij kat in het bakje? :) Duits, Iconisch en sportief. Veel onderdelen te krijgen dus als je er nog wat leuks mee zou willen kun je dat ook.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Wiebeltje schreef op zondag 30 november 2014 @ 11:17:
[...]

In een MX-5? In Mijn NA past er met gemak een bierkrat in en als ik het reservewiel er uit haal zelfs 2. Je hebt best wat ruimte in die auto. Ik ben al vaker met 2 man een week op vakantie geweest en zo. Kofferrekje heb je niet nodig. Het is wel creatief inpakken maar het past allemaal.
De handcirkelzaag in doos moest toch echt door mijn passagier vastgehouden worden :P (wel gewoon thuiskomertje erin)

Wij hebben hier ook alleen maar volledige kratten he (halve liters), niet van die sissy bavaria halve kratjes ;)

Boodschappen gaan verder prima met de mx, maar mijn kadettje had toch beduidend meer kofferbak (daar past de MX5 bijna in haha).
Pagina: 1 2 Laatste