Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:18
Ik zoek een?
Nieuwe smartphone omdat mijn oude samsung galaxy naar drie jaar dienst zijn beste tijd wel gehad heeft. Schermgrootte mag maximaal circa 5,2 inch zijn, anders vind ik het te onhandig worden met meedragen, en in bedienen.

Wat is je budget?
Naar al wat te hebben rondgekeken/gezocht, heb ik mijn budget vastgesteld tussen de 250 en 350 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat internetten, whatsapp'en, video's kijken en muziek luisteren. Een smartphone die redelijk/goede foto's en video's maakt vind ik ook wel belangrijk, aangezien ik de telefoon wel af en toe als camera gebruik om snel even wat foto's te maken.

Ben een gemiddelde gebruiker denk ik, geen intensieve gebruiker in ieder geval en voor zware games, zal ik hem waarschijnlijk niet veel gebruiken.

Telefoon moet wel weer minimaal 2 jaar meegaan en het liefst 3 jaar, is met deze ook prima gelukt.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ben zelf tot nu toe op de: Lg g2, Nexus 5 en Samsung galaxy s4 uitgekomen.

Lg g2: (circa 320 euro)
+ goede accu
+ redelijke camera

- 16gb niet uitbreidbaar geheugen.
- plastic bouwkwaliteit

Nexus 5: (circa 330 euro)
+ kale android
+ nieuwste/snelle updates
+ beste bouwkwaliteit van de drie

- 16gb niet uitbreidbaar geheugen
- accu lees ik verschillende verhalen over
- camera iets minder als andere twee?

Samsung s4 (circa 325 euro)
+ uitbreidbaar geheugen/wisselbare accu
+ redelijke camera

- veel overbodige features
- plastic bouwkwaliteit

Ben benieuwd of jullie nog suggesties/tips hebben? :) Bij voorbaat dank. Budget is trouwens echt maximaal 350 euro en niet hoger.

[ Voor 5% gewijzigd door Matedeor op 24-11-2014 23:25 ]

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Oneplus one? Sony Xperia Z2 (2e hands)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-10-2024
Een Oneplus One? voor 300 euro en rete goeie smartphone. Super snel. en met het gebruik wat je opgeeft gaat de accu een paar dagen mee

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:06

DarkSide

theres no place like ::1

Oneplus One idd.
Goede specs. 64gb intern geheugen. En een accu waar je u tegen zegt.
Ben er zelf super blij mee. en invites zijn nu best goed te verkrijgen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Matedeor
Cyrus-The-Virus schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:09:
Een Oneplus One? voor 300 euro en rete goeie smartphone. Super snel. en met het gebruik wat je opgeeft gaat de accu een paar dagen mee
Oneplus one? Sony Xperia Z2 (2e hands)
Oneplus one is wel wat groot vind ik voor in gebruik en om mee te dragen, heb dus maar even de beginpost aangepast. Ga er nog wel even verder naar kijken want zeker interessante smarthpone voor de rest, maar denk dat ik die grootte te onhandig vind. Wil graag een nieuwe telefoon en geen 2e hands.

[ Voor 7% gewijzigd door Matedeor op 24-11-2014 14:16 ]

Verwijderd

Wil je ook 3 jaar lang software updates?

• DarkSide

DarkSide

ja dat is denk ik een van de weinige nadelen van de OPO.
Hij is idd aan de grote kant. Mijn HTC one die ik hier voor had was handbaarder.
Toch zou ik de telefoon niet willen ruilen.
De OPO is lekker snel, en CM draait heerlijk.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Matedeor
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:16:
Wil je ook 3 jaar lang software updates?
Nee dat is denk ik ook niet realistisch :P , weet bijvoorbeeld dat de nexus nu al op 5.0 zit en volgend nog een keer wordt geupdate, dat is wel een pluspunt als je wat langer met een telefoon wil doen. Maar volgens mijn krijgt de lg g2 ook wel een update naar in ieder geval 5.0.

[ Voor 3% gewijzigd door Matedeor op 24-11-2014 14:19 ]

• DarkSide

DarkSide

Ja en je kan altijd nog overstappen op CR's.
Dat verlengd de levensduur toch ook behoorlijk

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-10-2024
Matedeor schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:13:
[...]

[...]

Oneplus one is wel wat groot vind ik voor in gebruik en om mee te dragen, heb dus maar even de beginpost aangepast. Ga er nog wel even verder naar kijken want zeker interessante smarthpone voor de rest, maar denk dat ik die grootte te onhandig vind. Wil graag een nieuwe telefoon en geen 2e hands.
De size valt reuze mee vind ik zelf, vond hem de eerste dag best wel groot, maar door de ruwe achterkant kan ik hem nog steeds met 1 hand bedienen (hij glijdt niet weg)

En je hoeft niet met custom roms meer te pielen. CyogenMod staat er standaard op inclusief OTA updates

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:49
Matedeor schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:17:
[...]

Nee dat is denk ik ook niet realistisch :P , weet bijvoorbeeld dat de nexus nu al op 5.0 zit en volgend nog een keer wordt geupdate, dat is wel een pluspunt als je wat langer met een telefoon wil doen. Maar volgens mijn krijgt de lg g2 ook wel een update naar in ieder geval 5.0.
Op Android is 3 jaar misschien niet realistisch, maar op Windows bijvoorbeeld wel. 18 maanden per release support en updates, grote update betekent vanaf dan weer 18 maanden updates. Misschien is Windows (vanaf 10 geen Windows Phone, maar gewoon Windows) ook wel een prima alternatief. Als de camera belangrijk is zou ik bijvoorbeeld de Lumia 830 niet uitsluiten. Past ook prima binnen je budget.

Addicted to silent computing

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

http://tweakers.net/product/400706/nokia-lumia-830/ is idd een leuke keuze, goede camera, hardware is dan wel niet het nieuwste en het snelste, maar WP heeft dat ook echt niet nodig, waardoor je telefoon lekker snel aanvoelt. Leuke camera met cameraknop, prima bouwkwaliteit en idd nog jaren support. W10 komt er zeker op, en de opvolger daarvan 99% zeker ook.

Mijn 820, nu 2 jaar geleden uitgebracht, krijgt ook iig nog de update naar W10. Weinig android telefoons die zolang zulke grote updates krijgen.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Crahsystor schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:54:
[...]

Op Android is 3 jaar misschien niet realistisch, maar op Windows bijvoorbeeld wel. 18 maanden per release support en updates, grote update betekent vanaf dan weer 18 maanden updates. Misschien is Windows (vanaf 10 geen Windows Phone, maar gewoon Windows) ook wel een prima alternatief. Als de camera belangrijk is zou ik bijvoorbeeld de Lumia 830 niet uitsluiten. Past ook prima binnen je budget.
Er zijn positieve uitzonderingen ;) Xiaomi is in elk geval tot nu toe zeer netjes met updates. Hun oudste telefoon ( drie jaar oud) krijgt nog steeds updates. Met een Nexus heb je in elk geval 18 maanden updates.

Maar aan de andere kant: wie houdt zijn smartphone langer dan 18 maanden? Niet enorm veel mensen, denk ik. Je koopt het ding wel met het plan om dat te doen, maar of je je daar ook aan houdt? En is het wel een ramp als je geen updates meer krijgt? Zolang je telefoon maar goed werkt en geen risico loopt mbt veiligheid denk ik dat het allemaal niet zo erg is.

WP had toch een niet al te best track record mbt tot updates? Ik herinner me dat het nooit zo goed gesteld was daarmee, maar misschien dat het nu beter is. iOS heeft ook altijd lekker lang updates, maar de interessante iPhones liggen buiten budget.

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-11 14:29
Alleen om de grootte zou ik de OnePlus One niet laten liggen. Ik had zelf ook verwacht dat me dit tegen ging vallen, maar na een tijdje ben je er aan gewend en wil je niet anders meer. Meedragen en bedienen is geen enkel probleem.

Camera is top, accu is top (zeker 2 dagen mee). 64GB tot je beschikking, dus uitbreiden niet nodig. Lekker snel. Voor die prijs is het momenteel het beste wat je kunt krijgen.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

WP7 is idd relatief snel EOL gegaan, had te maken met de te beperkte opbouw van het OS, wat aan de kernel zou liggen.

Enfin, sinds WP8 is dat niet meer het geval, en zit er lange support op WP's. Zoals ik al zei, alle telefoons die nu 8.1 draaien, krijgen een update naar W10, van een L520 tot de L930.

Zelf denk ik dat vrij veel mensen toch wel langer dan 18 maanden met een smartphone doen, niet iedereen is een Tweaker die persé de meest nieuwe shit hoeft te hebben. En het is voor sommige mensen toch een flinke investering, die ze zo lang mogelijk willen gebruiken. En dan helpt het zeker als je telefoon lang updates krijgt, voor veiligheid, maar ook nieuwe features en bugfixes.

Zelf vind ik schermgrootte wél een prima reden om een telefoon niet te nemen. 5"+ is voor mij ook gewoon te groot, heb niet echt grote handen en een telefoon is dan ook echt te groot voor mij, als ik altijd 2 handen wil gebruiken, koop ik wel een tablet.

Verwijderd

VasZaitsev schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:10:

Zelf vind ik schermgrootte wél een prima reden om een telefoon niet te nemen. 5"+ is voor mij ook gewoon te groot, heb niet echt grote handen en een telefoon is dan ook echt te groot voor mij, als ik altijd 2 handen wil gebruiken, koop ik wel een tablet.
Inderdaad. Ik heb nog een Oppo Find 5 gehad, maar dat is eigenlijk gewoon net te groot. 4,7'' en kleiner zijn prima.

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-11 08:13
Voor 315 euro heb je de Lumia 830, net vers uit de fabriek met een update naar windows 10 erbij als belofte (alle w8 toestellen volgens mij) Voor mij was het de perfecte opvolger, ook een gemiddeld gebruiker met wat internetten, foto's filmpjes kijken en niet veel meer.

+ De camera blaast concurrentie weg (in de prijsklasse) met optische beeldstabilisatie en een mooie 10 MP resolutie (meer is toch niet nodig voor een mooie foto, liever een goede lens)
+ De accuduur is goed, gaat meer dan een dag mee bij bijna alle gebruikers
+ Glance scherm (alle info op het scherm zonder de telefoon te ontwaken)
+ Uitbreidbaar geheugen (128 GB) en losse accu
+ Nokia apps

- Kleine community
- App aanbod WP8.1
- processor

• Matedeor
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:23:
[...]

Inderdaad. Ik heb nog een Oppo Find 5 gehad, maar dat is eigenlijk gewoon net te groot. 4,7'' en kleiner zijn prima.
Heb de nexus 5 in mijn handen gehad, die vond ik precies groot genoeg, maar had wel het idee dat veel groter onpraktisch ging worden om makkelijk te besturen en mee te nemen. Dus daarom dat ik in eerste instantie naar maximaal 5,2 kijk.
Voor 315 euro heb je de Lumia 830, net vers uit de fabriek met een update naar windows 10 erbij als belofte (alle w8 toestellen volgens mij) Voor mij was het de perfecte opvolger, ook een gemiddeld gebruiker met wat internetten, foto's filmpjes kijken en niet veel meer.

+ De camera blaast concurrentie weg (in de prijsklasse) met optische beeldstabilisatie en een mooie 10 MP resolutie (meer is toch niet nodig voor een mooie foto, liever een goede lens)
+ De accuduur is goed, gaat meer dan een dag mee bij bijna alle gebruikers
+ Glance scherm (alle info op het scherm zonder de telefoon te ontwaken)
+ Uitbreidbaar geheugen (128 GB) en losse accu
+ Nokia apps

- Kleine community
- App aanbod WP8.1
- processor
Altijd zeer gecharmeerd van de lumia's geweest. Goede camera inderdaad, stevige en mooie telefoons naar mijn mening, en het besturingssysteem voelt licht aan. De 830 lijkt ook een mooie complete telefoon op het eerste gezicht voor die prijs met flink wat uitbreidbaar geheugen, alleen is die qua snelheid en scherm misschien iets minder.

Wat mij dan weer tegenhoud bij de windows smartphones, is inderdaad toch het iets wat beperkte app aanbod, en ondersteuning van die apps. Ken iemand die een paar jaar terug een lumia had, was op zich een hele goede telefoon maar die heeft uiteindelijk ook maar de overstap naar android gemaakt, vanwege het beperktere aanbod/ondersteuning.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ja, dat was paar jaar geleden, nu is nu, en ik vind zelf het aanbod in een jaar tijd al flink verbeterd. Er missen idd nog wel apps, vooral wat Nederlandse 1st party apps, maar, gelukkig zijn er vaak erg goede 3th party apps te vinden.

CPU vind ik bij WP geen probleem, gezien de kracht erg goed benut wordt, veel beter dan bij Android.

• mathelicious
Ik denk dan maar dat juist het kaf van het koren al wat gescheiden is, de junk-apps van android staan niet op windows phone. Wat moet je nou met Candy Crush Saga? :P

Maar seriously, de 830 wordt goed gereviewed en als je Windows Phone wil proberen zal dit je beste keuze zijn voor het geld. Windows Phone draait soepel op het apparaat, behalve wat langere laadtijd dan bij een 930 merk je er eigenlijk niks van.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Motorola G 4G?

Bevalt mij prima.
Kwam ook van een Galaxy en had daar al diverse custom roms op gehad.
Nu weer lekker clean Android.

Abort, Retry, Quake ???

• Matedeor
Ga denk ik toch voor een lg g2, de moto g is een mooie telefoon voor dat geld maar toch iets minder als de lg g2, en verkies uiteindelijk toch android boven windows. Heb bij android toch een beter gevoel op het moment. Bedankt voor het meedenken.

Verwijderd

Ik adviseer toch echt de one plus one invites zijn genoeg te vinden op het internet en voor het geld wat je betaald heb je een zeer goede telefoon

• mathelicious
LG G2 ga je geen spijt van hebben, mijn vriendin heeft die een jaartje gehad tot volle tevredenheid (behalve het ontbreken van waterbestendigheid :X )

• Matedeor
mathelicious schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:50:
LG G2 ga je geen spijt van hebben, mijn vriendin heeft die een jaartje gehad tot volle tevredenheid (behalve het ontbreken van waterbestendigheid :X )
Gisteren ontvangen, eerste indruk is bij mij ook heel goed :), vooral het scherm springt er direct uit. Die cashback actie gaf uiteindelijk ook wel mede de doorslag, koste nu 'maar' 270 euro daardoor.

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ik gebruik de OPO alweer een tijdje, ik kom van een HTC desire af 3,7''(!) naar 5,5'', maar ik ben inmiddels de grootte helemaal gewend, verder TOP toestel!

Dit is ook een hele handige tool om smartphones op ware grootte te meten:
http://www.phonearena.com/phones/size
Zo heb ik dus telefoons vooraf gemeten, dus ik wist waar ik mee bezig was toen ik de OPO kocht. Succes!
Pagina: 1