Moederbord 2e hands gekocht, verkoper bedenkt zich

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Topicstarter
want prijs is te laag...
want ik wil het moederbord reserve houden voor mijn ouders

Het moederbord waar het om gaat, was wel 9 dagen te koop aangeboden hier in VA
Nadat de betaling voldaan is, bedenkt de verkoper zich. :-(

Kan 1 van de modjes het laatste draadje lezen (in de PMs) en de verkoper er op wijzen, dat er daadwerkelijk een verkoopovereenkomst is?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij op mail hebt staan dat verkoper akkoord is het bord voor $bedrag te verkopen en zich daarna bedenkt, kan jij 'm dwingen tot levering via het gerecht.

https://www.juridischloke...foon/miskoop-marktplaats/
Gekocht via Marktplaats > Verkoper akkoord, maar annuleert verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:18

Perkouw

Moderator General Chat
Handig lijkt het me dat je eerst je TS wat aansterkt. Je hebt iets aangekocht via V&A. M.a.w. je hebt al betaald en wacht in feite op het product. De verkoper bedenkt zich nu en wil het moederbord toch maar houden, ondanks dat het geld door jou is overgemaakt? Wil hij dit terugstorten etc.?

Verder in je gelijk staan en het daadwerkelijk krijgen zijn twee grote verschillen. Afhankelijk van het bedrag zou ik het er bij laten zitten, mits dit wel wordt teruggestort natuurlijk. Goed een V&A rating zou de gebruiker wel van mij krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Perkouw op 24-11-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor V&A hebben we een apart forumdeel :)

SF >> VA

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 24-11-2014 14:17 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Topicstarter
Gelijk hebben en gelijk krijgen, zijn inderdaad 2 verschillende dingen. Ik vind het vooral erg kwalijk dat ik er best veel tijd in heb gestoken. En dat de verkoper nadat er een overeenkomst en betaald is, er maar vanaf ziet omdat het bij nader inzien toch te weinig oplevert.

Ik heb dit topic geopend om de verkoper te laten in zien, dat hij toch een leverplicht heeft. En dat zijn manier van zaken doen, niet de juiste is.
Mocht dat toch uiteindelijk niets worden ga ik wel opzoek naar een alternatief.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shier50
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-03-2021
Er veel tijd in gestoken, laat me niet lachen. Na 8 dagen nog moeilijk doen over de prijs, afbieden met €1,25 en van die toestanden. Gisterenavond leg je je er bij neer dat ik mijn prijs niet meer ga laten zakken en ga je akkoord. Ik realiseer mij daarna dat ik het voor het bedrag wat ik eraan over houd het bord alsnog liever bijhoud en laat dat de volgende morgen weten en heb meteen om een rekeningnummer gevraagd om het geld op terug te storten.

Ja, ik ben in fout, je hebt helemaal gelijk, en ik heb mij hier dan ook voor geëxcuseerd. Als je hier de heilige komt uithangen en je gelijk bevestigd wil zien door anderen in de vorm van een forumtopic is dat je goed recht, maar een beetje menselijkheid mag ook wel af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 20:02
@Floppus Ik zou het vooral interessant vinden om te zien wat een rechter denkt van het DM-beleid van tweakers en de rechtsgeldigheid van afspraken in deze DM's.

edit:Originele reactie van Floppus is weg :+

[ Voor 13% gewijzigd door TafkaT op 24-11-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Topicstarter
Het zou je sieren, om wat aan je communicatievaardigheden te doen. Kennelijk ben ik niet enige die in conclave is met afspraken die je maakt en vervolgens niet nakomt. Verder is het natuurlijk ook makkelijk dat wanneer je een advertentie maakt, dat je het desbetreffende artikel ook daadwerkelijk verkoopt en niet een verkapte animo check is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TafkaT schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:55:
@Floppus Ik zou het vooral interessant vinden om te zien wat een rechter denkt van het DM-beleid van tweakers en de rechtsgeldigheid van afspraken in deze DM's.

edit:Originele reactie van Floppus is weg :+
Ben wat dieper aan het graven; maar die discussie is zowel offtopic, als al vaker voorbijgekomen, en geen probleem ;)
Pagina: 1