RGB naar composiet ( IC Level)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
hi, voor mijn werk ben ik opzoek naar een IC die rgb non interlaced kan omzetten naar composiet of rgb interlaced. een AD725 was geen oplossing aangezien die alleen interlaced RGB aan input ondersteund.

iemand enig id, hoe ik dit kan oplossen,
het moet een soldeerbaar IC wezen, mag smd zijn

Ben niet slim, maar wel dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 16:32

SA007

Moderator Tweaking
Hmm, hier vraag je wel vrij veel van een simpel ic, denk niet dat je die gaat vinden.

Ik zou dan zo'n vga compositiet converterkast 's opentrekken, maar daar zit heel wat meer in dan alleen een converterchipje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik las dat er ook nog een AD722 was:
http://www.eecg.toronto.edu/~tm3/ad722.pdf

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
die ondersteund ook geen non interlaced als input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
SA007 schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:30:
Hmm, hier vraag je wel vrij veel van een simpel ic, denk niet dat je die gaat vinden.

Ik zou dan zo'n vga compositiet converterkast 's opentrekken, maar daar zit heel wat meer in dan alleen een converterchipje.
het mag ook een embedded module zijn, zolang het maar onder de prijsrange van 35 euro blijft.
ik begrijp dat er een buffer en dergelijke nodig is, maar je zou zeggen dat voor een veelvoorkomende toepassing veel te vinden valt op het internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Een MC1377 dan?
Die had ik ooit voor mijn Atari ST gekocht maar nooit wat mee gedaan.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 16:32

SA007

Moderator Tweaking
@memphis, wil ook interlaced

@ts:
Ik denk dat je dan het beste een vga naar composite in je budget kan vinden en die als module gebruiken.

Ik schaar dit ook niet onder veelvoorkomende toepassingen, meestal is de bron genoeg te bedienen om er interlaced uit te krijgen of is er geen composiet uit nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
Misschien kan dit redelijk eenvoudig met een FPGA. Ik weet niet wat het input signaal is. Laten we even aannemen dat het 480p is. Dan zou je steeds een lijn moeten opslaan en deze twee keer zo traag uitzenden (interlaced stuurt maar de helft van de lijnen in een field vergeleken met progressive). Terwijl je een opgeslagen lijn uitzendt laadt je de volgende lijn in. Je hebt dan dus twee geheugens nodig die een lijn kunnen opslaan. Dit past makkelijk in een goedkope FPGA.

Het enige probleem dat er dan nog is, is dat interlaced aan het eind van een field een halve lijn uitzendt. Dat is in feite een truukje om te zorgen dat de lijnen in het odd field tussen die van het even field worden geplaatst. Qua timing is het dan lastig om te zorgen dat je uitgezonden signaal gesynchroniseerd loopt met het progressive input signaal. Volgens mij zijn er wel mensen die het voor elkaar gekregen hebben om 480i op soortgelijke wijze om te zetten naar 480p, dus het moet mogelijk zijn om het synchroon te laten lopen. Ik weet niet zeker of beide fields een halve lijn uitzenden. Je zou dan sowieso de timing van beide videosignalen goed moeten checken.

Een iets duurdere optie die qua timing makkelijker is, is de frames opslaan naar een extern geheugen en die dan interlaced uitzenden. Helaas wel lastiger, omdat extern geheugen aansturen niet altijd vanzelfsprekend is.

Ik ben zelf bezig met een FPGA project dat 240p inleest in een extern geheugen en het output via VGA in 480p. In theorie zou dit makkelijk aan te passen moeten zijn naar wat jij wilt.

Edit: en zoiets?
Pagina: 1