Game HTPC

Pagina: 1
Acties:

• Lentje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 14:00
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC om vanaf de bank te gamen op mijn TV. Wil de nieuwste PC games kunnen spelen maar ook een aantal Wii / Gamecube games kunnen doen. Soort van alles in 1 kastje.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De videokaart die ik in het lijstje heb meegenomen kan ik voor een zacht prijsje overnemen. Windows licentie is aanwezig. Daarnaast heb ik nog een HD die ik erin plaats. De SSD moet vooral het booten sneller maken en de meest gebruikte games herbergen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede videokaart, snelle processor.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De Fractal design node 605 is een mooie kast die ik in mijn TV setup kwijt kan. Daarom wat compromissen qua CPU cooler en moederbord. Daarnaast zou het mooi zijn als de PC niet teveel loopt te blazen of herrie te maken in de woonkamer.

Ga je overklokken?
Ja, ik wil de 4670 overclocken boven de 4 Ghz om zo de Dolphin emulator beter te laten lopen. Daarom ook de Hydro H80i. Een towercooler zoals de Noctua NH-D14 gaat niet in deze kast pakken, dan is de H80i een mooi compromis denk ik.

Onderstaande is waar ik aan zit te denken. Het Mini ITX board is een compromis om de Corsair Hydro H80i achter in de kast kwijt te kunnen. Zien jullie hier (naast de beperkte upgrade mogelijkheden) nog nadelen aan? Zouden jullie dit anders aanpakken qua samenstelling?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 219,-€ 219,-
1Gigabyte GA-Z97N-Gaming 5€ 135,95€ 135,95
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Node 605€ 115,-€ 115,-
1Corsair Hydro H80i€ 84,95€ 84,95
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10€ 143,18€ 143,18
1be quiet! Pure Power L8 530W CM€ 52,99€ 52,99
1Crucial MX100 256GB€ 93,50€ 93,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 844,57

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:21
je videokaart heeft geen prijs. verder ziet het er wel goed uit. zelf zou ik een andere mobo nemen. namelijk een van asus.

The Reality LAN, 18 tm 20 September 2026

• Lentje
De videokaart neem ik tweedehands over. Vandaar.

Heb je nog suggesties voor het moederbord? Ik heb deze gekozen omdat hij wordt aangeraden voor het overclocken. Zou pricewatch: Asus Z97I-PLUS een betere keuze zijn?

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:09
Een reference desing 290 lijkt mij geen goed idee in een zo'n kast. Uberhaupt lijkt het mij geen goed idee om een reference 290 te pakken met de volgende eis : "Daarnaast zou het mooi zijn als de PC niet teveel loopt te blazen of herrie te maken in de woonkamer."

Ik zou dus een andere kaart nemen. Volgens mij zag ik dat er ook een Sapphire Tri-OC 290 wordt verkocht voor 190 euro.
Deze dus

[ Voor 13% gewijzigd door Zeara op 24-11-2014 12:57 ]

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:21
Lentje schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:47:
De videokaart neem ik tweedehands over. Vandaar.

Heb je nog suggesties voor het moederbord? Ik heb deze gekozen omdat hij wordt aangeraden voor het overclocken. Zou pricewatch: Asus Z97I-PLUS een betere keuze zijn?
dat lijkt mij wel een goede. ook al is het jammer dat er geen reviews van zijn.

The Reality LAN, 18 tm 20 September 2026

• Lentje
Zeara schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:56:
Een reference desing 290 lijkt mij geen goed idee in een zo'n kast. Uberhaupt lijkt het mij geen goed idee om een reference 290 te pakken met de volgende eis : "Daarnaast zou het mooi zijn als de PC niet teveel loopt te blazen of herrie te maken in de woonkamer."

Ik zou dus een andere kaart nemen. Volgens mij zag ik dat er ook een Sapphire Tri-OC 290 wordt verkocht voor 190 euro.
Deze dus
Goed punt. Ik zie nu alleen dat de Tri-X versie 305mm is vergeleken met de 277mm van de reference versie. Die laatste past wel in de Node 605 maar de Tri-X versie gaat zeker niet lukken.

Eens zoeken of ik de hard drive brackets weg kan laten en de harde schijven op een andere manier kan bevestigen. Misschien past het dan.

edit: Ik zie dat het niet perse de hard drive bracket zal zijn maar de controller voor de firewire en microfoon aansluiting aan de voorkant. Wat denken jullie, met wat dremelen op te lossen? Die aansluitingen maken mij niet zoveel uit. Je kan de binnenkant hier zien. Kaart moet in eerste twee PCI brackets ivm mini itx.

[ Voor 17% gewijzigd door Lentje op 24-11-2014 14:01 ]

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Nu je over de herrie begint, als we de reviews van onze mede-tweakers mogen geloven is je CPU-koeler (De fans) nogal luidruchtig bij een hogere RPM.

Een oplossing hiervoor zou zijn andere fans erop te zetten, aangezien het uitzoeken van een andere CPU-koeler die wel stil is nogal lastig word (Maximale hoogte ivm behuizing) :)

Je kan natuurlijk wel andere fans op de CPU-koeler monteren.Noctua's zien er niet uit, maar zijn wel stil volgens de reviews :)

[ Voor 20% gewijzigd door JST94 op 24-11-2014 14:07 . Reden: Typfout ]

• Lentje
JST94 schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:05:
Nu je over de herrie begint, als we de reviews van onze mede-tweakers mogen geloven is je CPU-koeler (De fans) nogal luidruchtig bij een hogere RPM.

Een oplossing hiervoor zou zijn andere fans erop te zetten, aangezien het uitzoeken van een andere CPU-koeler die wel stil is nogal lastig word (Maximale hoogte ivm behuizing) :)

Je kan natuurlijk wel andere fans op de CPU-koeler monteren.Noctua's zien er niet uit, maar zijn wel stil volgens de reviews :)
Je hebt gelijk. Maar ik zag in verschillende reviews wel dat de fans ook op lagere snelheden konden worden ingesteld als de temperatuur lager komt. Ik kijk dat denk ik even aan en zou er daarna alsnog een stillere fan op kunnen zetten. Geluid is trouwens niet de hoogste prioriteit voor mij, maar wel mooi meegenomen. Ik zet de pc denk ik gewoon uit als er niks mee wordt gedaan.

Ik had eerst naar de Noctua NH-L12 gekeken, maar met de H80i kan ik hem waarschijnlijk verder overclocken.

Zit nu meer te puzzelen of ik op één of andere manier die Tri-X videokaart erin kan krijgen.

• Lentje
Ondertussen heb ik Fractal Design een mail gestuurd of ik de videokaart op de één of andere manier kan laten passen.

Ik wil de PC via Optical audio out aansluiten op mijn stereo. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of de pricewatch: Gigabyte GA-Z97N-Gaming 5 DTS output naar mijn stereo. In de realtek ALC 1150 beschrijving wordt het wel genoemd, maar verder niet. Kan ik dan beter een ander moederbord nemen?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:03
als geluid een probleem is. kan je misschien ook voor een nvidia kaart gaan. deze zijn zuiniger is gebruik en zijn een stuk stiller.

http://www.tomshardware.c...ew-benchmark,3659-18.html

of je gaat voor een aftermarket cooler en neemt het garantie verlies voor lief. zoals bv
V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 met ICY vision koeler!

of zet er zelf een op. tevens is misschien een optie om ong 4 weken te wachten dan verwacht de eigenaar van de tri-x gpus een nieuwe lading refurbished r9 290 kaarten binnen.

• Lentje
Bedankt voor je tips Loki. Heb inmiddels toch besloten om toch voor een nieuwe Tri-X videokaart te gaan die hopelijk wat stiller is dan de reference versie. Nu alleen hopen dat ik hem in de kast kwijt kan.

Verder ben ik dus nog aan het zoeken naar meer informatie over de DTS output van de Gigabyte kaart. Er is veel verschillende informatie te vinden over de ALC 1150 codec. Tot aan het unlocken van drivers toe.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:03
http://www.anandtech.com/...first-custom-cooled-290/4

stiller is hij zeker. met geluidskaarten kan ik je helaas niet helpen(gebruik hdmi>receiver. en laat mijn reveiver het geluid regelen. misschien ook een optie als je een receiver heb staan?

• TomB89
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-03-2025
of zet er zelf een op. tevens is misschien een optie om ong 4 weken te wachten dan verwacht de eigenaar van de tri-x gpus een nieuwe lading refurbished r9 290 kaarten binnen.
Weet je toevallig of die oude inmiddels verkocht zijn dan? En hoe weet je over de nieuwe lading??
Pagina: 1