Welke nieuwe 5.1 setup? (kleiner - nu Canton Chrono)

Pagina: 1
Acties:

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-11 22:13
Ik heb momenteel een héél goede Canton Chrono 5.1 setup, maar jammer genoeg moet deze weg omdat we na plaatsing van gashaard en inwerken van de televisie geen plaats meer hebben om deze goed op te stellen (renders opstelling : http://imgur.com/a/QquaF). Ben dus op zoek naar een nieuwe 5.1 setup die toch min of meer even goed zal klinken als mijn Canton-setup maar die tegelijk ook niet té groot is zodat het esthetisch nog verantwoord is (op voorbeeldtekening heb ik de KEF305 gezet).

Anyway, welke set zouden jullie aanraden voor deze opstelling? Weet dat boven in plafond ook projectiedoek zit ingewerkt welke naar beneden komt tot nét aan onderkant van tv zoals op tekening (die op 20cm hoogte hangt gemeten vanaf sokkel, 60cm van de grond). De centerspeaker mag dus maximaal 20cm hoog zijn. De satellietspeakers kunnen in principe groter, maar toch best ook niet al te veel meer omdat anders projectiedoek er over zou gaan hangen.

Budget is niet onbeperkt natuurlijk, zoek iets tussen pakweg 1.000 euro en 2.000 euro (als even goed goedkoper kan, dan mag dat ook). Worden aangesloten op een Marantz SR6007 versterker.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je gaat dus een volwaardige speakerset met vloerstaanders als fronts vervangen door een satelliet-systeem. Om dan een redelijke geluidskwaliteit te behouden zal een (lastige) uitdaging worden aangezien je door de beperkingen van dergelijke systemen meer zal leunen op de subwoofer.

Dali heeft met de Fazon een 5.1 set in het assortiment, B&W heeft de MT50 mini ook een 5.1 set. En zo zullen er nog wel enkele zijn die niet in de budgetcategorie vallen.

Aangezien het aankoopadvies betreft nog een schopje naar CEA.

• lapino
Tja ideaal is het niet maar er is nu eenmaal geen plaats (meer) voor de vloerstaanders. Pijnlijk maar tis dat buitengooien of de madam buitengooien ;)

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 10:51
Teufel heeft ook wel leuke setjes

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik die render zo zie red je het toch wel om een speaker voor het raam ingedraaid te zetten en een andere waar je nu de sub in de render hebt staan? Evt bank een stukje naar achteren.
Of begint je vrouw dan ook te piepen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 22:06

FeaR

In GoT we trust

>:)

Monitor Audio Radius HD was ik wel van onder de indruk voor relatief kleine speakers.Vallen nog onder de 20 centimeter max ook :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• lapino
The Eagle schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:56:
Als ik die render zo zie red je het toch wel om een speaker voor het raam ingedraaid te zetten en een andere waar je nu de sub in de render hebt staan? Evt bank een stukje naar achteren.
Of begint je vrouw dan ook te piepen?
valt te proberen maar vrees dat dit niet echt mooi zal zijn. vrouwen he.... Center wordt ook moeilijk want die nis is 26cm diep en center die ik nu heb is 29cm diep

[ Voor 9% gewijzigd door lapino op 25-11-2014 21:26 ]

Pagina: 1