Internet verbinding op zolder

Pagina: 1
Acties:

• The Frys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-11 11:20
Hallo Tweakers.

Ik zit erg veel op zolder te gamen omdat dit de plek is waar mijn computer staat om deze hobby uitbundig uit te beoefenen. Nu heb ik het volgende frustrerende "luxe" probleem, ik lagg soms het het internet is niet erg snel.

Op dit moment maak ik nog gebruik van een prachtige US robotics Wireless 802.11g PCI Adapter uit 1980 heb ik het idee. De verbinding volgens Windows 7 betreft een 54Mbit verbinding waar ik volgens speedtest.net er maar 6 van mag ontvangen met een ping van 612. De sterkte van de verbinding schommelt tussen de 3/4 streepjes wat ik erg raar vind aangezien mijn pc stil staat.

Wij hebben een abonnement bij Ziggo die 90Mbit zou moeten leveren volgens papier maar met de helft ben ik meer dan blij.

Ik heb ook al een set homeplugs gebruikt die 300mbit door zouden geven maar met deze haalde ik de 20Kbps niet eens.. (slechte bedrading vanaf de meterkast naar zolder)

Deze router hebben wij aan de muur beneden: TL-WR1043ND
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
Welke netwerk adapter kunnen jullie mij aanbevelen voor een maximaal bedrag van 40-50 euro?

Of is de optie beter om 4 antennes te kopen die 8 dBI hebben inplaats van 3 dBI

[ Voor 29% gewijzigd door The Frys op 24-11-2014 04:51 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Trek een kabel, dat is de enige manier om een GOED internet signaal helemaal naar boven te krijgen!

Repeaters of homeplugs zullen weinig goed doen.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:41
Het probleem kan hem ook liggen in de wireless adapter die je voor je PC gebruikt. Heb je andere draadloze apparaten geprobeerd?

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:53
erwinbeback schreef op maandag 24 november 2014 @ 04:39:
Ik heb ook al een set homeplugs gebruikt die 300mbit door zouden geven maar met deze haalde ik de 20Kbps niet eens.. (slechte bedrading vanaf de meterkast naar zolder)
Zoals al gezegd hierboven is het trekken van een kabel dé oplossing voor al je problemen, al is dat achteraf zonder loze leidingen natuurlijk een lastig iets.

Om nog even te reageren op jouw ervaring hierboven, Ethernet over Power werkt prima zolang je maar op dezelfde groep zit. Ik vermoed dat dat bij jou niet het geval is..

Wat je kunt doen is zorgen dat je een stroompunt in de meterkast hebt op dezelfde groep als de zolder. Je zal dan een veel betere verbinding moeten krijgen, en niet veel werk aan het leggen van kabels..

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-11 13:27

Midas.e

Is handig met dinges

Mocht je wel kabel boven hebben(coax) kan je nog voor een moca set gaan. http://www.mocalliance.org/

Hacktheplanet / PVOutput

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:17
Wasp schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:27:
[...]

Om nog even te reageren op jouw ervaring hierboven, Ethernet over Power werkt prima zolang je maar op dezelfde groep zit. Ik vermoed dat dat bij jou niet het geval is..

Wat je kunt doen is zorgen dat je een stroompunt in de meterkast hebt op dezelfde groep als de zolder. Je zal dan een veel betere verbinding moeten krijgen, en niet veel werk aan het leggen van kabels..
Hoe kom je hierbij? Is dit op basis van je eigen ervaringen? Of staat dit vermeld in de specs van de desbetreffende fabrikant? In het geval van devolo wordt in iedergeval aangegeven dat het niet zou mogen uitmaken op welke groep je zit. De kwaliteit van je elektriciteits netwerk is uiteraard wel van invloed.

p.s. Verder ben ik een leek op in-home bekabeling qua stroom netwerk, maar is het niet een optie om te kijken of je van 1 stopcontact de bedrading opnieuw er in kan trekken? Kabel er uit trekken en nieuwe kabel aan de andere kant vast knuppen, of denk ik nu te simpel?

[ Voor 14% gewijzigd door Onoffon op 24-11-2014 12:06 ]

Just a simple thought....

Verwijderd

Kort door de bocht: Voor 40-50 euro een goede draadloze verbinding naar zolder te krijgen gaat je niet lukken. Hubs/repeaters en dergelijke zijn uit den boze gezien je lag alleen maar groter zal worden.
Een kabel trekken is de enige goede optie anders zal je naar een veel duurder wifi segment moeten kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2014 12:20 ]

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Onoffon schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:04:
[...]

Hoe kom je hierbij? Is dit op basis van je eigen ervaringen? Of staat dit vermeld in de specs van de desbetreffende fabrikant? In het geval van devolo wordt in iedergeval aangegeven dat het niet zou mogen uitmaken op welke groep je zit. De kwaliteit van je elektriciteits netwerk is uiteraard wel van invloed.

p.s. Verder ben ik een leek op in-home bekabeling qua stroom netwerk, maar is het niet een optie om te kijken of je van 1 stopcontact de bedrading opnieuw er in kan trekken? Kabel er uit trekken en nieuwe kabel aan de andere kant vast knuppen, of denk ik nu te simpel?
Elektriciteitskabel gaat volgensmij niet zomaar. Coax en Telefoonkabel wel.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
MarcoC schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:31:
Het probleem kan hem ook liggen in de wireless adapter die je voor je PC gebruikt. Heb je andere draadloze apparaten geprobeerd?
Dat ding vervangen door een 802.11n-model lijkt me een aardig begin. Of je daar ook 45 Mbit/s mee haalt is een andere kwestie.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Bij een traditionele installatie maakt het weinig uit op welke groep je zit, het gaat om totale demping (door afstand) over de stroomkabels van adapter 1 naar 2. Over verschillende groepen moet je dus via stroomnet van en naar meterkast rekenen maar meer niet.

Waar het mis gaat is:
- groepen op verschillende fases. In dat geval ga je alleen verbinding krijgen als je antenna diversity (1x2 MiMo, 'ClearPath' genoemd in Powerline wereld) of volle MiMo (2x2, meestal "1200Mbps") doet over de aardedraad *EN* je aarding op orde is. Dat laatste is lang niet altijd het geval met huizen van voor 1990.
- filters tussen groepen, of verbindigen die als filter fungeren op hoge frequenties.

Daarnaast is het zo dat hoe meer apparaten er tussen de twee adapters ingeplugged zijn, des te meer storing kan optreden. Bijv een PC in zelfde stekkerblok halveert in de regel de behaalde snelheid als het aan staat...
8)7

Als je toch bekabeling opnieuw gaat doen kun je VEEL beter gelijk een UTP-kabel trekken. Al dit soort lapmiddels zijn juist bedoeld om niet met kabels te moeten kloten. Als je dat toch gaat doen, doe het dan gelijk goed :o

Oslik blyat! Oslik!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:17
dion_b schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:47:
[...]

8)7

Als je toch bekabeling opnieuw gaat doen kun je VEEL beter gelijk een UTP-kabel trekken. Al dit soort lapmiddels zijn juist bedoeld om niet met kabels te moeten kloten. Als je dat toch gaat doen, doe het dan gelijk goed :o
Ha, wat hij zegt!

Als je dan toch kabels gaat trekken, trek dan idd gelijk een UTP kabel.

Just a simple thought....

• The Frys
Het huis is inderdaad van voor 1990. Nu is de vraag zal het erg veel verschil maken met een cat5 of cat6 kabel? Cat7 is niet flexibel en dik dus dat lijkt me niet echt een optie

• SeaFish
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-12-2022
cat5e of cat6 is prima voor gigabit netwerk.. Heb het in mijn ouderlijk huis ook gedaan. Het is 1x even wat werk om te zoeken waar het mooist te boren is (tip, achter de gordijnen, dan zie je het toch niet).
Als je geluk hebt gaan er vanuit de meterkast nog lege pvc buizen naar boven..

[ Voor 3% gewijzigd door SeaFish op 24-11-2014 16:56 ]

• The Frys
Dat is wel het mooiste maar de router hangt in de kamer, dus moet ik even een mooie strip voor zoeken die er overheen kan. Zo'n kabel is toch niet duur dus dat kan er ook wel vanaf

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:53
[...]

Op basis van eigen ervaringen.... Het kan achteraf gezien ook aan de reden liggen die dion_b noemt, maar ik haalde ongeveer 10 Mbit met de pluggen op aparte groepen, en dik 100 Mbit+ zodra de pluggen op dezelfde groep zaten.

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wasp schreef op donderdag 27 november 2014 @ 14:28:
[...]

Op basis van eigen ervaringen.... Het kan achteraf gezien ook aan de reden liggen die dion_b noemt, maar ik haalde ongeveer 10 Mbit met de pluggen op aparte groepen, en dik 100 Mbit+ zodra de pluggen op dezelfde groep zaten.
Zaten die groepen op dezelfde fase of niet?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1