In de winter naar Luxemburg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:37

SomerenV

It's something!

Topicstarter
De afgelopen drie jaar ga ik telkens in de herfst een dagje naar Luxemburg om te genieten van dat heerlijke land en foto's te maken van allerhande plekjes. Afgelopen zaterdag ook weer geweest maar nu zit ik er over na te denken in de winter terug te gaan. Luxemburg in de winter lijkt me namelijk erg mooi.

Echter, omdat het een land is met nogal wat hoogteverschillen vroeg ik me af of er hier mensen zijn die kunnen zeggen hoe Luxemburg is in de winter. Ik weet dat winterbanden verplicht zijn, maar hoe goed zijn de hoofdwegen bijvoorbeeld onderhouden qua strooien en dergelijke? Zelf heb ik regelmatig in de sneeuw gereden en ik heb een slipcursus gehad, maar ik heb nog nooit in winterse omstandigheden in een land als Luxemburg gereden en heb dus ook geen flauw idee wat ik daar kan verwachten.

Dus, heeft iemand antwoord op de vragen en eventueel tips? :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Ben in Luxemburg nooit geweest in de winter, wel FR, DE en AT, en daar zijn de wegen of helemaal schoongeveegd, of bestrooid met (meestal) gravel, en in alle gevallen prima te berijden..

De wegen in Luxemburg zijn in de zomer erg goed onderhouden, dus ik ga dr vanuit dat er in de winter hetzelfde geld. :)

Je kan voor de zekerheid een setje sneeuwkettingen kopen, maar denk dat 't niet heel nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

5 jaar in .lu gewoond. Maak je geen zorgen, wegen zijn echt prima begaanbaar.

Wel sowieso winterbanden onder je auto gooien, want als t gesneeuwd heeft ga je die zeker nodig hebben. Op je zomerbandjes wordt t m niet als er sneeuw ligt en je moet een helling van >5% op. Vaak zat gezien met eigenwijze forensen die hopeloos vast kwamen te staan onderaan de heuvel >:)

Sneeuwkettingen ga je niet nodig hebben.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

zouden deze niet toegestaan zijn?
Afbeeldingslocatie: http://www.sava-tires.com/sava/nl/Images/Eskimo-Stud_tcm2182-112322.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:23

-tom-562

Oliesjeik

Ja, vet handig, ter plekke in Luxemburg in een sneeuwstorm je wielen wisselen.
Zoiets is handig als je ergens in Zweden o.i.d. woont, niet hier in onze delen van Europa (volgens mij mag je er niet eens mee rijden...)

[ Voor 47% gewijzigd door -tom-562 op 24-11-2014 14:26 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Niet naar toe gaan, levens gevaarlijk tussen oktober en maart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
GoldenSample schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:42:
Sterke argumenten, dank daarvoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 12:07
Aan de plantjes langs de weg te zien ook in mei tot augustus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yup, seizoen van loslopende accountants met belastingconstructies die je leegzuigen >:)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:07

weebl

YARR!

Luxemburg is toch vet rijk? Hebben vast genoeg geld voor wat sneeuwschuivers/strooiwagens, zoveel weg hebben ze toch niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:55
Net zoals in de ardennen zal het in luxemburg wel meevallen.

Wel belangrijk ... ga niet zomaar af op je gps, want die durft je wel eens op baantjes te sturen die niet gestrooid zijn (waar enkel sneeuw wordt afgeschoven bvb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hoofdwegen zijn schoon, kleine landwegen natuurlijk niet. Verder zijn winterbanden verplicht omdat de fransozen daar met hun kale zomerbanden het land hebben lamgelegd bij een vlokje sneeuw.

Maar als je naar Luxemburg rijdt: niet over de N4 maar gewoon de E25 E411 of over Duitsland bij winterweer.
En een dekentje als je toch onverhoopt vast staat door de sneeuw.
weebl schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:08:
Luxemburg is toch vet rijk? Hebben vast genoeg geld voor wat sneeuwschuivers/strooiwagens, zoveel weg hebben ze toch niet :P
Luxemburg is de arme / zieke man van Europa binnenkort.
kamstra schreef op maandag 24 november 2014 @ 08:14:
Vaak zat gezien met eigenwijze forensen die hopeloos vast kwamen te staan onderaan de heuvel >:)
Daarom dus nu ook de plicht tot winterbanden.

[ Voor 50% gewijzigd door Chevy454 op 25-11-2014 18:42 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Chevy454 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 18:36:
Hoofdwegen zijn schoon, kleine landwegen natuurlijk niet. Verder zijn winterbanden verplicht omdat de fransozen daar met hun kale zomerbanden het land hebben lamgelegd bij een vlokje sneeuw.

Maar als je naar Luxemburg rijdt: niet over de N4 maar gewoon de E25 E411 of over Duitsland bij winterweer.
En een dekentje als je toch onverhoopt vast staat door de sneeuw.
Thanks voor de duidelijke uitleg. Ook de rest bedankt voor de reacties! Via de N4 rij ik sowieso niet aangezien ik in de buurt van Eindhoven woon. Meestal rij ik via Maastricht (A2), dan de E25 en E42. Afhankelijk waar ik naar toe wil stukje door Duitsland of rechtstreeks Luxemburg (richting Clervaux). Winterbanden liggen er al op, dus dat zit ook wel goed. Ook een telefoonoplader in de auto, want zonder telefoon vast zitten in het buitenland is niet heel relaxed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-06 20:18

Bommes

Capo del formaggio

De E25 kan ook nog wel een uitdaging zo'n als je een beetje pech hebt..
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/test/images/IMAG0013.JPG

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Bommes schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:33:
De E25 kan ook nog wel een uitdaging zo'n als je een beetje pech hebt..
[afbeelding]
Vind je dat een uitdaging?

Ik heb één keer met 20cm sneeuw op de A27 in Belgie gereden!

Ik was blij met mijn winterbanden en Volvo, die ik toen had!

Mijn bumper fungeerde als sneeuwschuiver, ik heb dat echt nog nooit eerder zo erg meegemaakt.

Op de A27 stonden overal auto's stil, die niet verder kwamen, of die sneeuwkettingen om aan het leggen waren. Aan gezien ik ze niet mij me had, was het slalommen om de gestrande auto's.

Dat was echt bizar.

Jaar of 4/5 geleden dacht ik...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-06 20:18

Bommes

Capo del formaggio

Zonder winterbanden en met een aanhanger van dik 2,5 ton er achter vond ik het niet mijn meest ontspannende ritje.. :9

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Anoniem: 620028

Spikes heb ik paar jaar terug uit mn banden getrokken bij terugkomst uit Zweden, na een tijdje daar verblijft te hebben. Die dingen hebben daar zoveel nut omdat je op sneeuw zit en vaak wordt er een laag zand overheen gesmeten en als dat zich vermengt heb je beter grip dan op gemiddeld asfalt weg, zeker bij slecht weer.

Maar hier echt een no go. Je achterganger vervloekt je haha. Je spint gewoon t asfalt uit de weg. Gelukkig is t maar verboden, niet voor niks dat het in Stockholm en andere grote steden verboden is om op spikebanden te rijden. Beter is een setje goeie sneeuwkettingen van RUD in je auto te smijten.

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Enige wat ik me kan herinneren van Luxemburg, zijn de broodjes speklap :9~ en horzels op de camping in la rochette.
Pagina: 1