Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Hoi,

Ik heb geen verstand van verwarming, maar ben wel van plan om een smart-thermostaat te kopen.
Zowel de Nest als de EcoBee staan nog op 't lijstje.

De CV is een Intergas Kombi Kompakt HRE 24/18 en de huidige thermostaat is een Honeywell Chronotherm III. Op de thermostaat zijn alleen de R (blauw) en W (rood) aangesloten.

Als ik de wire compatibility check van de Nest doe, geeft deze aan dat alles prima is.
Als ik de wire compatibility check van de EcoBee doe, geeft deze aan dat op basis van deze wiring sommige functies misschien niet beschikbaar zijn.

Volgens mij kan je maar een bepaalde hoeveelheid dingen doen met twee wires.

Kan iemand aangeven of ik met de EcoBee dezelfde functionaliteit heb als met de Nest?
Of ga ik dan iets missen?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:56
Waar koop je die Canadese ecobee in Nederland eigenlijk?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Ik koop em in de US, hij ligt daar in de applestore op de plank.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:56
Ik vraag me dan alleen af waarom koop je een dergelijk product (EcoBee) dat waarschijnlijk minder geschikt is voor onze markt. De Nest moest eerst voorzien worden van een heatlink omdat zij zoals ik begreep direct op de thermostaat 110V~ schakelen en dat doen wij in principe niet. Onze bedrading is geschikt gemaakt voor laagspanning meestal 24V.
Maar ik kan me vergissen. Ik zal verder dit draadje niet verpesten maar ik wilde dit even opgemerkt hebben. Succes met het nemen van de juiste beslissing