Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Lieve adjes,

ik weet niet waar ik deze vraag kwijt kan, dus maar hier.

Als hoofd ICT van een zorg-organisatie ben ik op zoek naar data over welke smartphones betrouwbaar zijn:

er zijn veel mensen in de zorg afhankelijk van bereikbaarheid: dus gaat de smartphone over als je gebeld wordt en komt een sms binnen kort nadat hij is verstuurd.

Ik weet natuurlijk dat dit van allerlei zaken afhangt, maar het is toch raar dat je hier niks over kunt vinden in de verschillende tests. En in mijn ervaring en gesprekken met andere hoofden/managers ICT is er wel degelijk veel verschil tussen smartphones.
Bij ons hebben sommige mensen nu twee phones en nummers, een smartphone en een "oude"nokia. Om maar bereikbaar te zijn: de Nokia is dan veel betrouwbaarder dan de smartphone (gaat altijd over als er gebeld wordt).

Mocht het mogelijk zijn hier toch iets over te zeggen zou ik dat in ieder geval erg graag horen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

T.net gaat die "bereikbaarheid" nooit op een fatsoenlijke manier kunnen testen. Dat zou namelijk betekenen dat ze iedere telefoon op willekeurige locaties in Nederland met sims van alle providers zouden moeten testen. En dat alleen maar om te testen of het ding het overal goed doet. En dan nog is het een momentopname die van vele factoren (weer, beschikbaarheid palen, drukte op netwerk, etc) afhankelijk is.
Wilde gok: That aint gonna happen ;)
Als je zekert wilt weten dat je smartphone overal goed bereikbaar is, moet je bij je provider zijn. Afgezien van het weer controleren zij het hele netwerk namelijk, inclusief dekkingsparameters.

Vwb betrouwbaarheid: T.net test telefoons als ze net op de markt zijn. Op dat moment zijn er niet of nauwelijks betrouwbaarheidcijfers bekend. Als er al tests zijn gedaan op dat gebied dan zijn die meestal van de fabrikant, en heb je altijd een beperkte testset. Dus dat zegt nog niks.

Ik snap je problemen, maar ik denk niet dat je van T.net kunt verwachten dat ze er iets bij tests over kunnen zeggen :)

Dat gezegd hebbend: als je een betrouwbaar toestel wilt, pak er een met zo weinig mogelijk poespas. Wat er niet op zit kan er ook niet aan stuk, en dat komt de betrouwbaarheid ten goede. :)

Just my 2cts :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-11 08:58

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Adjes gaan geen telefoons voor je uitzoeken. ;)
Lieve Adjes => Mobile Aankoopadviesforum

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.