Toon posts:

Nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee, ik ben op zoek naar een nieuwe video kaart maar kan niet kiezen tussen de gtx 780 ti van gigabyte en de nieuwere gtx 970. Nu weet ik dat de 970 goedkoper is, maar hoe zit het als we op RAW performance kijken. Graag hoor ik wat jullie ervan denken en wat jullie ervaringen zijn.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En wat heb je zelf al gevonden? Wat ga je ermee doen op welke resolutie met welke refreshrate?

People as things, that’s where it starts.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dit topic zou eigenlijk thuishoren in het aankoopadvies forum, ware het niet dat je vraag zeer eenvoudig zelf uit te zoeken valt.

Er zijn miljoenen benchmarks en reviews voor zowel de 780 TI als de 970 GTX.

Bekijk welk systeem je hebt, wat je budget is en op welke resolutie je games + de games die je speelt of wilt gaan spelen. Je kan vrij eenvoudig zelf een oordeel vellen.

Desondanks mijn advies: 970 GTX. Nieuwer, veel zuiniger, stiller en goedkoper.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

Topicstarter
I 7 4790 k
500 GB ssd
Gigabyte z 97x u3h
Resolutie : 1080p 60 Hz
Buget 400 euro
Qua games vooral assasins creed unity , F 1 2014 , battlefield 4.

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Ik zou ook voor de 970 gaan zelfde reden als stin00 en hij heeft 1gb vram meer wat bij de laatste games (zoals unity) nodig blijkt te zijn zelfs op 1080p.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor zulk soort vragen heb je meer aan benchmarks dan aan onze ervaringen. Benchmarks in combinatie met prijs zegt alles.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste Ennio,
Welkom op het forum. Graag wijs ik je op de Het algemeen beleid #quickstart. Als je dit doorleest, zie je dat we eigen onderzoek verwachten, vóór je een topic opent. Uit dit topic blijkt niet duidelijk of je dat gedaan hebt. Ook hebben we een apart subforum voor aankoopadvies, te vinden onder Componenten Aankoopadvies. Daar geldt CAA beleid, wat er in het kort op neer komt dat we meer informatie willen dan dat je tot nu toe gegeven hebt om tot een fatsoenlijk advies te komen.

Let hier op de volgende keer.

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-02 22:51
Zoals hierboven gezegd is: even googlen op GTX 970 benchmarks en je kunt het verschil gelijk zien. Of zelfs hier op Tweakers staat er een GTX 970 review met benchmarks. Ik zou voor de GTX 970 gaan.

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

Pagina: 1