Toon posts:

pc 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Hallo allemaal,
Ik vond het hoog nodig tijd voor een nieuwe pc. Omdat deze gewoon te oud is (7jaar van af 3dec, sata2 ddr2) ik game de eerst altijd op de ps2 en later op de ps3. Sinds dat ps4 is uit gekomen vond ik te duur worden en bedacht ik dat ik een game pc wil hebben dus van daar de topic. Dit is me eerste keer dat ik dit ga doen. Ik wil de pc in december kopen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil er mee gamen en vmware workstation 10 moet dan wel goed werken op dit systeem en natuurlijk gebruikelijk huis en tuin dingen als surfen en office

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Niet boven de 1000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Toetsenbord en muis en me tv gebruik ik als monitor in verband met gebrek aan ruimten en heb dit jaar voor een prikkie een videokaart en voeding gekocht

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Alles wat hier boven insta

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Asrock en seagate heb ik slechte ervaring mee gehad komt er nooit meer in huis
Ik heb eem kleur schema rood zwart en grijs mag net lig er aan wat

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Hoef niet de stilste te zijn maar ook geen herrie schopper

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Dat weetik niet zeker

Overclock
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 219,-€ 219,-
1MSI Z97 GAMING 5€ 125,50€ 125,50
1Corsair Hydro H100i€ 105,90€ 105,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 450,40

Of
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 165,50€ 165,50
1MSI H97 GAMING 3€ 95,95€ 95,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 261,45

Nu vraag ik me af hoeveel merk ik met overclock van me cpu? En ja ik weet met gamen haal ik max 10fps meer (ik heb het op gezocht) en ik weet bij non overclock niet welke koeler ik kan nemen van wegen me geheugen

Dit is de rest
#ProductPrijsSubtotaal
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,99€ 47,99
1Corsair Obsidian 450D€ 101,95€ 101,95
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 81,95€ 81,95
1G.Skill TridentX F3-2133C9D-16GTX€ 156,01€ 156,01
1Crucial MX100 256GB€ 93,50€ 93,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 481,40
Ik heb geheugen gekozen omdat ik ook vmware wil gebruiken en ramdisk dus wil het later uitbreiden Naar 32gb

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ENGTX560 DC/2DI/1GD5€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master B600€ 46,95€ 46,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 46,95

De asus gtx heb ik voor 20 euro gekocht van een vriend van me. en ik had ook nieuwe voeding nodig dus die heb ik ook geregeld voor paar 10tjes. ik weet dat hij matig is (de voeding) word later vervangen voor een ander. maar dat komt volgend jaar. dan vervang ik me gpu ook

Ik hoop dat ik genoeg info heb geven dit is me eerste build topic

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2014 20:06 . Reden: Wat spel foutjes gemaakt even verbeteren ]

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

hmm die 560 is geen krachtpatser, de latere games op full hd met alle tierenlantintjes aan kun je vergeten. Die voeding is volgens mij ook niet een van de beste.

Voor 1000 euro kun je wel een leuke PC bouwen, en mischien later nog een reepje ram toevoegen. mocht het te weinig zijn voor je VMs

Dan krijg ik bijelkaar gesprokkeld

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H97-Gaming 3€ 97,95€ 97,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 347,95€ 347,95
1Cooler Master N300 (KWN1, windowed)€ 39,99€ 39,99
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 75,-€ 75,-
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 54,05€ 54,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 944,88

Zelfde CPU
Een leuk moederbordje met M.2 slot waar je dadelijk ook een nieuwe type SSD later kan bij plaatsen
De MSI 970 tot 65 graden passief gekoeld daarna actief
Zelfde HD voor meuk
De Cooler master N300 met window
Een degelijke en vooral stille CPU koeling
RAM niet veel bijzonders te vermelden alleen dat het zwart is
Een degelijke voeding
En de Crucial

Dan heb je wel nog geen windows licentie, Maar als je de B600 en 560 te koop zet of student bent past dit ook nog in het budget.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zit er verschil tussen de msi bord en de gigabyte behalven dat msi in meer winkels te koop is?

En de Geheugen is best langzaam als je cl kijk de gskill met 1600 heeft cl7 en 8gb is echt te weinig

Ik wil volgend jaar kijken voor nieuwe kaart ik wacht even wat amd gaat doen..

Voeding wou ik net iets anders kopen volgend jaar toevalig een Seasonic M12II 620w (of minder omdat ik nu niet weet hoe en wat met amd of nvidia gaat gebeuren)

En zit er verschil tussen student win 8 en normaal?

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2014 @ 21:09:
Wat zit er verschil tussen de msi bord en de gigabyte behalven dat msi in meer winkels te koop is?
Gigabyte = meer waar voor je geld. Meestal dan.
En de Geheugen is best langzaam als je cl kijk de gskill met 1600 heeft cl7 en 8gb is echt te weinig
Waarom is 8GB te weinig? Voor games is het zat, voor huis tuin en keuken dingen is het zat, voor VM Workstation is het ook zat. Of wil je soms 10 VM's naast elkaar gaan draaien?
AMD gaat een nieuwe serie uitbrengen. Die zal echter weer lekker duur zijn enzo dus dat ga je heel hoogstwaarschijnlijk niet halen met dit budget. Neem gewoon een GTX970. Draait alles wel op ultra en als het te weinig wordt kun je er nog 1 bij prikken.
Voeding wou ik net iets anders kopen volgend jaar toevalig een Seasonic M12II 620w (of minder omdat ik nu niet weet hoe en wat met amd of nvidia gaat gebeuren).
Wil je modulair? Neem sowieso de 520W. Dat is meer dan zat voor bijna alle setups.
Student = minder features en minder mogelijkheden, gewoon basis (doet wat 'ie moet doen) maar niet veel meer.

¯\_(ツ)_/¯

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

AMD en duur? Da's relatief zeldzaam.

Wachten kan wel, maar de vraag is: hoelang gaat het duren.

People as things, that’s where it starts.

• Pwuts

Pwuts

VasZaitsev schreef op zondag 23 november 2014 @ 21:24:
AMD en duur? Da's relatief zeldzaam.

Wachten kan wel, maar de vraag is: hoelang gaat het duren.
AMD en duur? Tja, de R9 290 kostte bij introductie "maar" zo'n €400. Dat is meer dan alle GTX 970's. En dat terwijl de GTX 970 beter presteert.

Die nieuwe generatie gaat echt niet goedkoop zijn hoor, en tegen de tijd dat de prijs gezakt is ben je al zoveel verder dat er nieuwe games met andere eisen uit zijn. Of dat de gulden weer is ingevoerd. Wie weet gaat dat nog eens gebeuren :+

Ik zou zeggen, koop nu een goed systeem. YOLO *O*

[ Voor 5% gewijzigd door Pwuts op 23-11-2014 21:29 ]

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
Als ik goed begreep van linus tech tip was dat jan feb
Ja dach okal iedreen zeg als je gtx 770 wil kopen dat je beter een r9 280x kan kopen van wegen prestatie/prijs verhouding

Maar kan iemamd vertellen of overclocken iets van nut heef?
Dan alleen als hobby en een paar fps exstra?

Volgens mij is gtx 970 nieuwe genratie en heeft amd die pas 2015 en moet die 970 met 380x concureren toch?

• Pwuts

Pwuts

Overclocken van je GPU heeft zeker FPS-voordeel. CPU overclocken niet, aangezien bijna alle games tegenwoordig GPU-limited zijn.

De GTX 770 zit nu in het vaarwater van de GTX 960 (die komt nog) en de GTX 970. Bovendien is 'ie inmiddels niet zo recent meer. Het is net zoiets als nu nog een iPhone 3GS kopen. Waarom zou je? De nieuwe iPhones zijn vele malen efficiënter en mooier en sneller.

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
Ja daarom en de videokaart is nu even niet nodig daar kan ik nog 3 maamden voor spaaren in tegen die tijd is amd met de nieuwe kaart uit die de prijs van r9 280 en presatie wat waarschijnlijk van een amd r9 290x is zo wat nvidia nou ook heeft
En nvidia zou deze maand zijn gtx 960 uit brengen maar omdat hun concurent nix heb laten horen wachten ze even af want ze willen wel snel en beter zijn dan amd

Ik vind dat je nu oneerlijk iets laat zien de 290x vs 780ti
290 vs 780
280x vs 770
280 vs 760
De 900 serie heeft nog geen concurrentie namelijk en daarom wacht ik even

Daar bij heb ik al eerder gepost dat ik weet dat cpu overclock niets of vrij weinig uit maak met gamen dus is me vraag wat heb het nut omdat te doen behalven benchmarken?

• Pwuts

Pwuts

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2014 @ 21:52:
Ja daarom en de videokaart is nu even niet nodig daar kan ik nog 3 maamden voor spaaren in tegen die tijd is amd met de nieuwe kaart uit die de prijs van r9 280 en presatie wat waarschijnlijk van een amd r9 290x is zo wat nvidia nou ook heeft
En nvidia zou deze maand zijn gtx 960 uit brengen maar omdat hun concurent nix heb laten horen wachten ze even af want ze willen wel snel en beter zijn dan amd
Dus je wil op de iGPU gaan gamen? Dat zou ik niet doen als ik jou was. 8)7
Ik vind dat je nu oneerlijk iets laat zien de 290x vs 780ti
290 vs 780
280x vs 770
280 vs 760
De 900 serie heeft nog geen concurrentie namelijk en daarom wacht ik even
Als die geen concurrentie heeft dan is dat toch leuk, dat betekent gewoon dat de vroegere concurrent nog niks beters heeft. Koop gewoon nu het beste, want als die nieuwe AMD serie er is dan komt Nvidia wel weer met iets anders en dan kun je daar ook wel weer op gaan wachten. Zo ga je oneindig lang wachten en wachten en heb je nog niks als de wereld dan eindelijk vergaat.
Daar bij heb ik al eerder gepost dat ik weet dat cpu overclock niets of vrij weinig uit maak met gamen dus is me vraag wat heb het nut omdat te doen behalven benchmarken?
Voor de lol, voor de kick, voor die paar extra FPS, en voor de Benchmarks natuurlijk. Staat toch leuk :+

¯\_(ツ)_/¯

• ColonelPhantom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-03 15:15
MasterPrutser schreef op zondag 23 november 2014 @ 21:28:
[...]

AMD en duur? Tja, de R9 290 kostte bij introductie "maar" zo'n €400. Dat is meer dan alle GTX 970's. En dat terwijl de GTX 970 beter presteert.

Die nieuwe generatie gaat echt niet goedkoop zijn hoor, en tegen de tijd dat de prijs gezakt is ben je al zoveel verder dat er nieuwe games met andere eisen uit zijn. Of dat de gulden weer is ingevoerd. Wie weet gaat dat nog eens gebeuren :+

Ik zou zeggen, koop nu een goed systeem. YOLO *O*
Tja, maar de introductie van de R9 290 was ook een jaar geleden ofzo. En goedkoper dan de 780! En verder, de 290(X) presteert vergelijkbaar met de GTX 970.
Splitinfinitive schreef op zondag 23 november 2014 @ 20:10:
hmm die 560 is geen krachtpatser, de latere games op full hd met alle tierenlantintjes aan kun je vergeten. Die voeding is volgens mij ook niet een van de beste.

Voor 1000 euro kun je wel een leuke PC bouwen, en mischien later nog een reepje ram toevoegen. mocht het te weinig zijn voor je VMs

Dan krijg ik bijelkaar gesprokkeld

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H97-Gaming 3€ 97,95€ 97,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 347,95€ 347,95
1Cooler Master N300 (KWN1, windowed)€ 39,99€ 39,99
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 75,-€ 75,-
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 54,05€ 54,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 944,88

Zelfde CPU
Een leuk moederbordje met M.2 slot waar je dadelijk ook een nieuwe type SSD later kan bij plaatsen
De MSI 970 tot 65 graden passief gekoeld daarna actief
Zelfde HD voor meuk
De Cooler master N300 met window
Een degelijke en vooral stille CPU koeling
RAM niet veel bijzonders te vermelden alleen dat het zwart is
Een degelijke voeding
En de Crucial

Dan heb je wel nog geen windows licentie, Maar als je de B600 en 560 te koop zet of student bent past dit ook nog in het budget.
Hmm, duur RAM, N300 kan windowless.
MasterPrutser schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:02:
[...]

Dus je wil op de iGPU gaan gamen? Dat zou ik niet doen als ik jou was. 8)7

[...]

Als die geen concurrentie heeft dan is dat toch leuk, dat betekent gewoon dat de vroegere concurrent nog niks beters heeft. Koop gewoon nu het beste, want als die nieuwe AMD serie er is dan komt Nvidia wel weer met iets anders en dan kun je daar ook wel weer op gaan wachten. Zo ga je oneindig lang wachten en wachten en heb je nog niks als de wereld dan eindelijk vergaat.

[...]

Voor de lol, voor de kick, voor die paar extra FPS, en voor de Benchmarks natuurlijk. Staat toch leuk :+
Als de nieuwe AMDs uit zijn, zal nVidia waarschijnlijk niet iets nieuws hebben hoor.

Bedankt! - Gamer - Tweaker - Retrogaming - Een dag niet getweakt is een dag niet geleefd

• Pwuts

Pwuts

ColonelPhantom schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:07:
[...]

Tja, maar de introductie van de R9 290 was ook een jaar geleden ofzo. En goedkoper dan de 780! En verder, de 290(X) presteert vergelijkbaar met de GTX 970.
Lees: slechter. Alleen de 290X is nog vergelijkbaar (maar minder goed), de 290 loopt echt te ver achter.
[...]

Zonder raampje? Schande! :+
Sommige mensen (zoals ik) hebben behoefte aan een raampje, en een kast blijft een persoonlijke keus.
[...]

Als de nieuwe AMDs uit zijn, zal nVidia waarschijnlijk niet iets nieuws hebben hoor.
Nee, maar ze zullen wel aan het broeden zijn. Dan kun je daar ook wel weer op gaan wachten, want die nieuwe Nvidia serie zal dan de Radeon-serie weer overtreffen. Enzovoorts et cetera. Koop dus wat je op het moment kunt krijgen, en wacht niet tot morgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Pwuts op 23-11-2014 22:29 ]

¯\_(ツ)_/¯

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

MasterPrutser schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:26:
[...]
Lees: slechter. Alleen de 290X is nog vergelijkbaar (maar minder goed), de 290 loopt echt te ver achter.
Dat verklaart misschien waarom hij €70 goedkoper is...
[...]
Nee, maar ze zullen wel aan het broeden zijn. Dan kun je daar ook wel weer op gaan wachten, want die nieuwe Nvidia serie zal dan de Radeon-serie weer overtreffen. Enzovoorts et cetera. Koop dus wat je op het moment kunt krijgen, en wacht niet tot morgen.
En jij was nog wel degene die zo hard riep dat mensen moesten wachten op een GTX970 i.p.v een R9 290 7(8)7 Maar je kan inderdaad het beste gewoon kopen waar je op dat moment behoeft aan hebt.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik eerder zei wacht even tot maart dan kan ik een keuze maken wat ik wil

Igpu? Heb toch een gtx 560

Owke dus cpu overclocken is dus tottaal nutteloos als het voor die paar fpsjes als je pc er niet sneller van op start enzo dan is die exstra 100 euros niet te verwaarlozen

Veder de kast is heel erg persoonlijk ja
ik vind de 450d de mooiste van alle
De n300 is opzich ook wel leuk maar een beetje te vergelijken met de 200r van corsair

• Pwuts

Pwuts

MK1998NL schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:36:
[...]

En jij was nog wel degene die zo hard riep dat mensen moesten wachten op een GTX970 i.p.v een R9 290 7(8)7 Maar je kan inderdaad het beste gewoon kopen waar je op dat moment behoeft aan hebt.
Dat klopt, maar de GTX970 was een enorme stap vooruit qua efficiëntie en zuinigheid. Dit zal voorlopig echter niet meer gebeuren.

¯\_(ツ)_/¯

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dat weet je niet, de R9 290 was ook bijzonder overdonderend qua performance, de GTX780 was een week later al 100 euro goedkoper om nog een beetje concurrentie te hebben. AMD doet het met de videokaarten bijzonder goed, ik ben erg benieuwd naar de 300 serie.

Prijs/prestatie is er niks mis met de R9 290 trouwens. Ja, langzamer op 1080p, maar ook veel goedkoper. Alsof je de R9 280 met de GTX770 gaat vergelijken...

Een GTX560ti is een leuke midrange kaart, als je de komende maandjes even op medium/high kan spelen, kun je dat ding prima gebruiken tot AMD haar nieuweste generatie kaartjes heeft. Overklokken van dat ding heeft trouwens zeker nut, volgens mij klokt ie ook vrij goed over.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Het is de non ti ;p
En ik had over cpu niet de gpu te overclocken
Gpu word zowizo overgeclockt
Maar cpu
Vind zonde om voor een paar 100 euro alleen voor de lol en 8fps een k cpu en een z bordje te kopen en oja een h100i aan te schaffen

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
Er word hier wel slecht gelezen hiero op deze topic
Hij vraag wat verschil is met overclock aan prestaties
Daar word amper een goeie reactie op geven

Dan staat er op dat hij vmware en ramdisk wil gebruiken zo ver ik weet is hoe meer geheugen hoe beter voor ramdisk gaat moeilijk als je 8gb in stop en 6gb ramdisk wil dan hou je maar 2 over voor games dus is zeker afrader...

Daarbij zijn dit wel snelste geheugen modulels.. Cl is laag en snel dus zelfs sneller dan Crucial.. Daarbij ook weer iets duurder.

Maar om terug te kommen over het overclocken van je cpu.
Ik denk dat niet alleen benchmarks en max 10fps extra krijg. maar ook sneller rekenkracht met andere programma's en ect. Het is misschien niet super veel maar nutteloos is wel te groot word volgens mij.

Als dat niet zo is ver beter me...

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

MasterPrutser schreef op zondag 23 november 2014 @ 21:14:

Student = minder features en minder mogelijkheden, gewoon basis (doet wat 'ie moet doen) maar niet veel meer.
nope gewoon de pro versie als ik mij niet vergis.

http://tweakers.net/price.../385042;395446/categorie/ zie zo waar een linkje, verder heeft ie een dual bios, hoogstwaarschijnlijk ga je er niets van merken, 8 ipv 6 usb 2.0 voor de rest eigenlijk krak het zelfde bord, alleen heeft de ene MSI en de ander Gigabyte,
oh de netwerk chip is ook nog anders.

Ik heb zelf ook een MSI en ben eerlijk gezegd niet zo gescharmeerd van de killer. deze komt met een 'driver' in een suite die zogenaamd je internet optimalizeerd, alleen maar ellende meegehad omdat toen ik overstapte naar een 9/90mbit lijntje hij mijn oude snelheid aanbleef houden desondanks ik het 100 keer had aangepast plus zo nu en dan problemen met het internet. Via een omweg alleen de driver zonder suite kunnen krijgen problemen opgelost maar ja just so you know

Vraag mij af of je dit verschil gaat merken, verder koelvinnen *anecdote over opel astra met spoiler*

Zoals al gezegd een nieuwe serie uitbrengen ;) Maar afhankelijk van je games is een 970 echt geen verkeerde kaart hoor

Voeding wou ik net iets anders kopen volgend jaar toevalig een Seasonic M12II 620w (of minder omdat ik nu niet weet hoe en wat met amd of nvidia gaat gebeuren)
Die B600 (afhankelijk van zijn leeftijd) zal niet meteen het begeven je kan het wel beter voor zijn. Ook een leuke voeding is de Coolermaster V550s een zeer degelijke voeding semi modderlair wel ietsje duurdar

[/quote]

nope je krijgt zelfs pro met encription tools of zoiets, altijd de porno veilig. http://www.microsoftstore...dents/productID.288769600
MasterPrutser schreef op zondag 23 november 2014 @ 21:38:
Het is net zoiets als nu nog een iPhone 3GS kopen. Waarom zou je? De nieuwe iPhones zijn vele malen efficiënter en mooier en sneller.
Afbeeldingslocatie: http://dev.stephensons.com/7973-thickbox/black-bendy-straw-8-20cm.jpg
The new iphone :P
ColonelPhantom schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:07:

[...]

TS gaf een kleur stelling aan vandaar, de window. RAM geselecteerd ook op kleur :+
TerrorDanny94 schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:31:
Er word hier wel slecht gelezen hiero op deze topic
Hij vraag wat verschil is met overclock aan prestaties
Daar word amper een goeie reactie op geven

Dan staat er op dat hij vmware en ramdisk wil gebruiken zo ver ik weet is hoe meer geheugen hoe beter voor ramdisk gaat moeilijk als je 8gb in stop en 6gb ramdisk wil dan hou je maar 2 over voor games dus is zeker afrader...

Daarbij zijn dit wel snelste geheugen modulels.. Cl is laag en snel dus zelfs sneller dan Crucial.. Daarbij ook weer iets duurder.

Maar om terug te kommen over het overclocken van je cpu.
Ik denk dat niet alleen benchmarks en max 10fps extra krijg. maar ook sneller rekenkracht met andere programma's en ect. Het is misschien niet super veel maar nutteloos is wel te groot word volgens mij.

Als dat niet zo is ver beter me...
Oei dat RAMdisk had ik overheen gelezen, dan vraag ik mij af wat hij erin wil gaan stoppen. Als het nieuwere games zijn, dan moeten we hoogstwaarschijnlijk uitwijken naar 64gb ram

oh en overclocken, games meh.

Renderen oh ja (zolang het stabiel is en niet naar een paar uur eruit knalt) Verder is een hoge clock ook leuk als hij met CAD werkt,

• Pwuts

Pwuts

Splitinfinitive schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:55:

http://tweakers.net/price.../385042;395446/categorie/ zie zo waar een linkje, verder heeft ie een dual bios, hoogstwaarschijnlijk ga je er niets van merken, 8 ipv 6 usb 2.0 voor de rest eigenlijk krak het zelfde bord, alleen heeft de ene MSI en de ander Gigabyte,
oh de netwerk chip is ook nog anders.
En, niet te vergeten, de Gigabyte heeft een SATA Express-aansluiting.

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1