• Shickm
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-10-2025
Hey mede tweakers,

Ik heb dit weekend na jaren weer eens een pc in onderdelen aangeschaft nu ging alles aardig goed.

Nu ik windows 8 heb geinstalleerd op de SSD, werkt alles nog zoals het moet en geen problemen.
Ati drivers (meest recente van de MSI website
Nog steeds geen problemen. Alles werkt nog zoals het hoort. Maar zodra ik nu bijv een game OF op youtube een filmpje ge kijken krijg ik een Freeze. Wit blauwig scherm(zie foto), Het geluid blijft nog even door spelen maar kort daarna valt hij dan toch uit.

nu starte ik direct mijn bios op en zag ik dit in het scherm(foto)
kan ik er nu gewoon vanuit gaan dat de videokaart die ik heb gewoon niet werkt? Deze kaart in een andere pc gedaan drivers geinstalleerd en hetzelfde probleem. Wat denken jullie meteen terug sturen of nog dingen gaan proberen?

Tevens de rest van de Setup:
VGA: MSI R9 270x
CPU: AMD FX8350
MOBO: MSI 970
Geheugen: 2x 4GB Corais Vengeance 1600
SSD: Crucial m 256gb

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen met de juiste keuze,
Bedankt alvast Groetjes Brendo

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Hoewel ik niet direct denk dat daar de bron van het probleem ligt, welke voeding heb je? Zowel het merk als type en vermogen. Als je dat niet weet, schroef dan even de pc open.

• Shickm
Dat is de : SeaSonic M12II EVO 520 Bronze.
Heb de kaart ook in een ander systeem gehad met een Coolermaster gold 1000watt.
Hierbij hetzelfde probleem zodra youtube gebruikt werd duurde het max 5 min tot hij een freeze krijgt.
Bedankt voor je reactie tevens

Heb in de tussentijd deze link gevonden, en dit lijkt sterkt op wat ik heb. De kaart is vrijdag bij mij binnen gekomen. En ga sowieso morgen even de leverancier contacten. Maar voordat die mij allemaal dingen wil laten proberen wil ik zelf van alles al gedaan hebben. Hopelijk heb jij nog andere ideeën?

[ Voor 45% gewijzigd door Shickm op 23-11-2014 19:50 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Probeer ook eens de laatste AMD drivers > downloads: AMD Catalyst 14.11.2 bèta. De fabrikant drivers zijn vaak verouderd.

Maar als de kaart in twee verschillende systemen dezelfde problemen geeft, zou het inderdaad aan de kaart kunnen liggen. In dat geval contact opnemen met de verkoper.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:12

Nemesizz

Untouchable

Als je in je BIOS al strepen/verkleuringen (artefacts) krijgt, kun je wel stellen dat de kaart zeer waarschijnlijk niet goed is. Drivers kun je dan wel uitsluiten, want die zijn immers niet geladen.

• Shickm
Bedankt voor jullie reacties, ik ga het vandaag weer proberen. zal nu de beta drivers installeren. en kijken wat er gebuerd, als het weer mis gaat dan stuur ik hem onder doa terug.

EDIT: Kaart is vandaag terug gestuurd naar Azerty.
Hopelijk gaan ze dit netjes afhandelen en snel (dat zou helemaal fijn zijn)

[ Voor 26% gewijzigd door Shickm op 24-11-2014 16:48 ]

• chim0
  • Nu online
Shickm schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:34:

EDIT: Kaart is vandaag terug gestuurd naar Azerty.
Daarmee mogen we aannemen dat de drivers niet hebben gewerkt?

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:56

Esumontere

Floep, banaan.

chim0 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 04:54:
[...]

Daarmee mogen we aannemen dat de drivers niet hebben gewerkt?
Gezien hij in de bios al artifacts en strepen krijgt lijkt het me dat de drivers niet het probleem zijn.

• chim0
  • Nu online
Esumontere schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:37:
[...]

Gezien hij in de bios al artifacts en strepen krijgt lijkt het me dat de drivers niet het probleem zijn.
Excuses, dat stukje had ik over het hoofd gezien. Dat ziet er inderdaad uit als een hardwarematig probleem.
Pagina: 1