windows 8.1 netwerk mappen niet openen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 20:30
Hallo,

Ik heb net op mijn pc windows 8.1 opnieuw geinstalleerd.
Nu heb ik de mappen van mijn nas toegevoegd in deze computer en aangevinkt (aanmelden bij mappen bij starten windows)

maar de mappen staan er wel maar met een rode X eronder als ik windows opnieuw heb opgestart. pas als ik de mappen benader pakt hij ze wel. ik heb wat programma's draaien, als ik die opstart staat er in de log file dat ze de map niet kunnen benaderen.

Voor deze installatie had ik ook op deze manier ingesteld zonder enige problemen.

Edit: Ben nog een keer alle opties langs gegaan, en qua bestandsdelen in eigen netwerk geactiveerd wat alsnog niet werkt. Ik moet fysiek de mappen benaderen bij het opstarten van de computer anders blijft er een kruis staan bij de mappen.

[ Voor 31% gewijzigd door Zaratrass op 23-11-2014 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 22:20
Is je computer via Wifi verbonden of via de kabel?

Zelf heb ik het ook, maar mijn laptop is gewoon via Wifi verbonden en daardoor wordt dit probleem veroorzaakt.

• Zaratrass
Kabel netwerk gebruik ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:18
Wat is het probleem nou precies?
Want ik lees dat zodra je de netwerklokaties benaderd dat de kruizen verdwijnen - probeert de software niet gewoon al de connectie te maken voordat je netwerkdrivers etc geladen zijn?
Wat als je na het opstarten deze applicaties start, kun je dan wel normaal verbinden?

[ Voor 38% gewijzigd door Killah_Priest op 28-11-2014 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Ik wil de mappen niet handmatig iedere keer te hoeven benaderen, om ze te activeren voor mn programma's

Als ik windows opstart, ik start de programma's op, dan geeft deze fouten aan omdat de netwerk mappen niet zijn (aangemeld??) of te benaderen? totdat ik dus ze aanmatig 1 voor 1 aanklik (4 mappen totaal)

[ Voor 7% gewijzigd door Zaratrass op 28-11-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:28

AzzKickah

06-CENSORED

Klopt ja, ook zo'n standaard ergernis in Windows die nergens op slaat. Bij het maken van een netwerk-mapping is ten eerste altijd at random geen vinkje, of 1 van de twee aangevinkt.
1 van die opties is dat de netwerkverbinding permanent moet zijn, dus na een herstart er nog steeds moet zijn.

Dat werkt vervolgens (bijna) nooit. 8)7

De/een oplossing is om een batch-bestandje uit te laten voeren nadat je inlogt. Een login-script zeg maar, waarin je die mappings aanmaakt met 'net use X: \\huhuhuhu\bliebla'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat o.a. hier wat uitvoeriger beschreven staat als oplossing: hardware-lover in "XBMC Mediaspeler met Intel NUC DN2820FYKH"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
heb het volgende gemaakt

timeout /t 10
net use /delete w: /y
net use /delete X: /y
net use /delete y: /y
net use /delete z: /y
net use w: \\diskstation\music
net use x: \\diskstation\tv
net use y: \\diskstation\movies
net use z: \\diskstation\files

opgeslaag als een .bat bestand

ik ga zo even kijken hoe ik het bestand kan instellen zodat windows hem automatisch gebruikt bij opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:28

AzzKickah

06-CENSORED

In de startup-folder zetten :)

C:\Users\%USERNAME%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup
Pagina: 1