Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie

Pagina: 1
Acties:

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
We hebben wat hulp nodig met het vinden van een laptop die bij ons past.

De laptop gaat gebruikt worden voor het volgen van een studie. Mijn vriendin en ik volgen een studie en hebben op het moment een Macbook pro Retina en een hele oude Windows laptop. We delen beide laptops aan de hand van het soort werk dat we erop moeten doen. Toch zijn we op een punt gekomen dat de oude Windows laptop vervangen moet gaan worden, want de traagheid van het apparaat gaat ten koste van de productiviteit.

Het liefste zouden we er een Macbook pro Retina bij kopen, maar dat kost ook weer meteen een hele hoop geld. We willen daarom kijken naar een Windows laptop, waar we evenveel plezier van gaan hebben als van de Macbook.

Qua software gaan er de standaard pakketten gebruikt worden:
- MS Office
- Adobe Photoshop
- Adobe Premiere
- pdf viewer voor digitale studieboeken
- browser

Dit zijn de meest gebruikte programma's. We volgen geen designer studie, dus de Adobe programma's zijn af en toe maar nodig.

Wat een belang punt is, is dat we graag meerdere schermen naast elkaar kunnen zetten, zoals 2x MS Word of MS Word en een digitaal studieboek. Dit gaat met gemak op de Macbook, omdat daar natuurlijk een Retina scherm op zit.

Het toetsenbord moet fijn typen. Ook is het touchpad een heel belangrijk onderdeel van het geheel. De besturing moet gewoon vloeiend gaan.

Accuduur, hoe langer hoe beter, maar overal zijn stopcontacten.

Graag willen we 8gb intern geheugen en een SSD van 256gb.

Het maximale formaat zal 15,6" mogen zijn.

We zaten te denken aan 600 tot 900 euro. Komt het daarboven, dan kunnen we net zo goed een Macbook aanschaffen.

De laptop zal zo'n 1 x per week worden meegenomen.

Zelf had ik deze al gevonden: pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1VM
Maar de reviews spreken over een minder gebruiksvriendelijke touchpad.

Voorkeursmerken:
- Lenovo
- Toshiba
- Dell (? Weet niet hoe hun laptops nu zijn)

Maar ik sta ook open voor alternatieven. We hoeven geen 1000 features voor een euro, liever minder features maar hogere kwaliteit en degelijkheid.

• GainedLotus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-11 10:12
Koop voor een paar honderd euro meer meteen een 2e macbook retina zou ik zeggen, deze heeft ook weer een stuk hogere verkoopwaarde over 4 jaar, haal je het verschil eruit. Daarnaast is het vaak onhandig om met twee besturingssystemen door elkaar te werken. Tip: komende vrijdag is het black friday, apple geeft dan (hoogst waarschijnlijk) net zoals vorig jaar 100 euro korting op haar macbooks.

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
GainedLotus schreef op zondag 23 november 2014 @ 23:33:
Koop voor een paar honderd euro meer meteen een 2e macbook retina zou ik zeggen, deze heeft ook weer een stuk hogere verkoopwaarde over 4 jaar, haal je het verschil eruit. Daarnaast is het vaak onhandig om met twee besturingssystemen door elkaar te werken. Tip: komende vrijdag is het black friday, apple geeft dan (hoogst waarschijnlijk) net zoals vorig jaar 100 euro korting op haar macbooks.
Geldt die actie ook als ik hem via Apple Edu aanschaf?