Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

stereoversterker/receiver i.s.m. Monitor Audio gx50

Pagina: 1
Acties:

• japiesa
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-11 09:53
Ik heb onlangs een set Monitor Audio gx50 aangeschaft. Maar nu moet ik uiteraard nog een receiver of stereoversterker hebben. Voor mij persoonlijk is Spotify connect echt een must have functie dus dit moet er echt op zitten. Dit beperkt echter wel de keuze maar als het op een andere, goedkope manier toe te voegen is mag dit ook. Ik heb al het een en ander gelezen over ROCKI play maar als het ingebouwd zit lijkt mij makkelijker.

Ik heb gekeken naar de Yamaha r-n500 en dit lijkt mij ook een degelijk apparaat, daarnaast heb ik gekeken naar Denon avr-1100w deze is qua functies zeer uitgebreid maar ik heb geen idee of er veel verschil zit tussen de sound van een stereoversterker en een receiver.

Mijn budget is ergens rond de 400 euro. Ik ben niet van plan om in de nabije toekomst de set uit te breiden, misschien nog een subwoofer. Als iemand goede suggesties heeft hoor ik ze graag!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
japiesa schreef op zondag 23 november 2014 @ 17:37:
... ik heb geen idee of er veel verschil zit tussen de sound van een stereoversterker en een receiver.
Hier lopen de meningen over uiteen. In een surround receiver heb je inderdaad meer onderdelen nodig dan in een stereoversterker dus wat dat betreft kan er verschil in zitten. Persoonlijk denk ik niet dat het al te veel uit zal maken bij instap consumenten modellen. Maar dat is slechts een mening. En daar zijn er veel van in audio-land. ;)

• japiesa
Dus dan zou je zeggen kies gewoon een receiver met alle functies en qua geluid zou het niet veel uit maken. Bijkomend voordeel is wel als je voor een receiver gaat dat je in de toekomst de set wel kan uitbreiden, maar ik denk niet dat mijn bankrekening dit zo leuk gaat vinden. Zijn hier nog ervaringen met een bepaald merk die goed bij monitor audio speakers 'passen'. Ik weet dat geluid subjectief is maar soms schijnt een bepaald merk een goede match te geven. Ik heb ook naar de Sony dn850 gekeken ook een super uitgebreide receiver qua functies maar wel iets minder hifi dan Denon qua instelmogelijkheden volgens mij?

• motil
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
Ik gebruik zelf ook monitor audio speakers. een set die ik langzaam uitbreid (begonnen met RX6, nu een RX center en een br10 sub erbij). Begin dit jaar heb ik een Marantz SR5008 aangeschaft. De Denon die ik ervoor had was niet krachtig genoeg voor de RX + deze gaf muziek niet zo mooi weer. De Marantz had voor mij meer bedieningsgemak en heeft spotify ingebouwd.
Mocht het interessant voor je zijn: hij werkt ook prima samen met een NAS waar ik muziek en films mee stream.

• japiesa
Maar de marantz ondersteund geen Spotify connect als ik mij niet vergis? Maar de luidsprekers hebben dus wel een iets krachtige receiver nodig? Ik denk dat de aangehaalde yamaha de beste keuze is wat betreft vermogen en functies

• motil
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
Beide versterkers leveren meer dan genoeg vermogen. De Marantz doet het met die "grote" zuilen erg goed. Marantz heeft een ingebouwde spotify. Hoe dan ook zou ik eerst gaan luisteren wat je beter vind klinken. Geluid is zo persoonlijk. Ik heb de RX6-en op meerdere versterkers gehoord voor ik ze kocht en zo heb ik ook de versterker geluisterd voor ik 'm kocht.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 12:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica