Erg mooi hoor, ook wel leuk/praktisch dat je de hele case omtovert puur door het wisselen van de kleur van de vloeistof, omdat dat bijna alles vloeistof is
ziet er mooi uit, nu nog een systeem dat de vloeistoffen kan wisselen met 1 druk op een knop.l3p schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:29:
Nog een kleine aanvulling .. wat andere kleuren proberen
Couldn't resist
Verder met het volgende project!
ik denk dat het Mayhems Aurora is.rolandos582 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 06:06:
[...]
Vind die soort smog in de blauwe vloeistof er baas. Hoe krijg je zoiets voor elkaar?
Dat heb ik ooit getest met aquarium toevoegingen. Dit zijn stoffen die je 3x daags in druppelvorm toevoegd aan een zeeaquarium. Ik had maar 1 doseerpomp en 5 soorten druppels. Ik had een testopstelling waarin er na elke stof een luchtbel in ging.. waardoor een sensor af ging als de luchtbel daarlangs kwam en vervolgens een schakelaaromtrok die een andere stof aanvoer geeft. Uiteindelijk niet gebruikt maar je kan dit wel maken.sjettepetJR. schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 08:48:
[...]
ziet er mooi uit, nu nog een systeem dat de vloeistoffen kan wisselen met 1 druk op een knop.
[...]
ik denk dat het Mayhems Aurora is.
Als je op een knop druk word er een bel lucht in je systeem gespoten en daarachteraan meteen de andere kleur vloeistof. Ook word er meteen een klep opengezet aan het einde van je loop zodat je de huidigge vloeistof aftapt. Als aan het einde van je loop die bel lucht langs een sensor gaat dan gaat de klep weer dicht en heb je een nieuwe kleur vloeistof.
Maar cruciaal is dat de bel lucht NERGENS kan blijven hangen. Ik ken koelblokjes die dit voorkomen.
FreeReef.nl
Haha, dank je man!deguus schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 22:05:
dat was love live en heelf veel uren werk
mogen gaben je volgende builds helpen
Dat is Mayhems Aurora 2 .. maar niet aan beginnen hoor!rolandos582 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 06:06:
[...]
Vind die soort smog in de blauwe vloeistof er baas. Hoe krijg je zoiets voor elkaar?
Is puur alleen voor showbuilds, na een maand kan je je gehele loop schoonmaken en zijn de glitters verdwenen
Dank je Ferry, altijd leuk om een reply van je te zien!_ferry_ schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:00:
Erg mooi hoor, ook wel leuk/praktisch dat je de hele case omtovert puur door het wisselen van de kleur van de vloeistof, omdat dat bijna alles vloeistof is
Jouw Stacker was nog steeds 1 van de kickstarters om mij aan het modden te krijgen
sjettepetJR. schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 08:48:
[...]
ziet er mooi uit, nu nog een systeem dat de vloeistoffen kan wisselen met 1 druk op een knop.
[...]
Dat zou wel een leuk effect zijn, maar is in praktijk denk ik heel moeilijk te doen, Door de flinke flow van 2 pompen zal dat belletje zelfs met speciale blokken 'breken' en zullen de vloeistoffen toch langzaam gaan mengen bij iedere wisseling.World Citizen schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:39:
[...]
Dat heb ik ooit getest met aquarium toevoegingen. Dit zijn stoffen die je 3x daags in druppelvorm toevoegd aan een zeeaquarium. Ik had maar 1 doseerpomp en 5 soorten druppels. Ik had een testopstelling waarin er na elke stof een luchtbel in ging.. waardoor een sensor af ging als de luchtbel daarlangs kwam en vervolgens een schakelaaromtrok die een andere stof aanvoer geeft. Uiteindelijk niet gebruikt maar je kan dit wel maken.
Als je op een knop druk word er een bel lucht in je systeem gespoten en daarachteraan meteen de andere kleur vloeistof. Ook word er meteen een klep opengezet aan het einde van je loop zodat je de huidigge vloeistof aftapt. Als aan het einde van je loop die bel lucht langs een sensor gaat dan gaat de klep weer dicht en heb je een nieuwe kleur vloeistof.
Maar cruciaal is dat de bel lucht NERGENS kan blijven hangen. Ik ken koelblokjes die dit voorkomen.
Uiteraard .. niets is onmogelijk .. maar dat gaat zelfs mij iets te ver
Met verlichting kan je wel veel doen qua 'looks' van de loop.
En daarbij heb je ook nog vloeistof die aan de wanden van de leiding blijft hangen, als de luchtbel voorbij komt. Het is niet veel, maar alles bij elkaar heb je een hoop obstakels die je moet overwinnen. Het zou wel super tof zijn. Misschien een eenvoudige loop die je bovenaan in een reservoir vult, door het systeem pompt, en vervolgens loopt het systeem zeg maar leeg. Vervolgens vul je het reservoir weer met de volgende kleur. En dan weer opnieuw. Onderaan de loop dus een kleppen stelsel die het circuit in opvang 1,2 of 3 laat lopen.
Je zult niet zoveel flow hebben, maar voor een normaal systeem.zonder dikke SLI heb je dat ook niet nodig. (Mijn HTPC heeft alleen maar flow door warm water wat omhoog gaat, en daardoor weer koud water aanvoert.)
Je zult niet zoveel flow hebben, maar voor een normaal systeem.zonder dikke SLI heb je dat ook niet nodig. (Mijn HTPC heeft alleen maar flow door warm water wat omhoog gaat, en daardoor weer koud water aanvoert.)
Mayhems Chameleon kan hopelijk ooit gebruikt worden, dat verandert van kleur bij een bepaalde temperatuur.
Het is inderdaad lastig om helemaal vlekkeloos te krijgen. Uiteindelijk zal er wel wat mengen. Maar een paar druppels op een hele loop is wel te overzien.
Laten we zeggen dat je 10x op de knop kan drukken en nog steeds het verschil in kleur ziet, daarna zou je de boel moeten hervullen om de gemengde vloeistof eruit te halen.
Ik zou het zo beginnen, alleen heb ik kwa hardware geen budget op mijn casemod. De hardware en luchtkoeler die ik heb voldoen prima voor de eisen van mijn system in de nieuwe mod. Het is maar een 775 systeempje, en om daar nu een hele loop voor aan te schaffen.... . Bah... keuzes.
BTW, volgens mij had ik het nog niet gezegd... Damn, nice mod!
Laten we zeggen dat je 10x op de knop kan drukken en nog steeds het verschil in kleur ziet, daarna zou je de boel moeten hervullen om de gemengde vloeistof eruit te halen.
Ik zou het zo beginnen, alleen heb ik kwa hardware geen budget op mijn casemod. De hardware en luchtkoeler die ik heb voldoen prima voor de eisen van mijn system in de nieuwe mod. Het is maar een 775 systeempje, en om daar nu een hele loop voor aan te schaffen.... . Bah... keuzes.
[ Voor 13% gewijzigd door World Citizen op 16-09-2015 08:49 ]
FreeReef.nl
Mijn ervaringen met Mayhems door de jaren heen ... eerst 3 jaar en daarmee 3 revisies wachten voordat je het in je systeem doet. Ook zijn Chameleon werkt nog niet.sjettepetJR. schreef op woensdag 16 september 2015 @ 08:07:
Mayhems Chameleon kan hopelijk ooit gebruikt worden, dat verandert van kleur bij een bepaalde temperatuur.
Dank je World CitizenWorld Citizen schreef op woensdag 16 september 2015 @ 08:48:
Toffe foto's Peter, erg tof om met enkel de vloeistof je hele case een andere look te gegen 
Mayhems Aurora is inderdaad alleen even mooi voor de foto's, verder moet je het zoveel mogelijk uit je systeen houden, want damn wat geeft dat spul een troep in je blokken.
Mayhems Aurora is inderdaad alleen even mooi voor de foto's, verder moet je het zoveel mogelijk uit je systeen houden, want damn wat geeft dat spul een troep in je blokken.
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Alle nieuwe woorden zijn op na prachtig. Met al die leuke build die je maakt.l3p schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:29:
Nog een kleine aanvulling .. wat andere kleuren proberen
[afbeelding]
[video]
Couldn't resist
[afbeelding]
Verder met het volgende project!
[afbeelding]
Ik weet niet of het gemist heb maar waar haal je jouw aluminium/acrylic vandaan? Ze zullen wel blij met je zijn (omdat ze niet als sponsor tussen staan)
[ Voor 26% gewijzigd door Stefanto op 29-10-2015 14:04 ]
dat zou inderdaad mooi zijn
its the Guus
WAUW echt die kwaliteit en orginaliteit die hierin zitten. Net alle update's bekeken en het is gewoonweg geweldig! Ik wauw dat ik zoiets kon maken. Ben nu al benieuwd jaar uw volgende project!
i5 6600k @ 4.6 GHz // WF 980 ti G1 // Asus Z170-A // Enthoo Evolv atx
Ik ben benieuwd wat je met dat D-frame gaat doen 
Ik heb alleen een vraagje zou u mij hiermee willen helpen? of iemand anders, ik weet het het is offtopic. Maar ik heb laatst een pc gebouwd in de Phanteks Enthoo Evolv atx, ziet er zeer strak uit alleen is het window iets teveel getint naar mijn zin. Nu dacht ik laten we er dan RGB Led's in doen maar mijn god wat zijn er veel keuzes in controllers voor die dingen. Ik zou het graag via software willen besturen, maar enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Ik heb alleen een vraagje zou u mij hiermee willen helpen? of iemand anders, ik weet het het is offtopic. Maar ik heb laatst een pc gebouwd in de Phanteks Enthoo Evolv atx, ziet er zeer strak uit alleen is het window iets teveel getint naar mijn zin. Nu dacht ik laten we er dan RGB Led's in doen maar mijn god wat zijn er veel keuzes in controllers voor die dingen. Ik zou het graag via software willen besturen, maar enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Ja die heb ik ook bekeken probleem is dat ik die van NZXT in mijn case mag gaan modden
niet dat ik dat een heel groot probleem vind. ik gebruik liever niet die 3.5'' brackets die mee geleverd om die controler hierop te monteren en geen 2.5'' plaast is hoog genoeg. Corsair Link was daarna mijn gedachte maar heb nog geen winkel gevonden die ze verkoopt
Yes, maar de Commander mini is meer dan alleen een LED controller, zelf gebruik ik hem ism de Link Lighting Node
Hier is hij iets goedkoper
Hier is hij iets goedkoper
Anoniem: 593074
Erg netjes!
waar heb jij de Corsair Link Lighting Node vandaan?
Ik kan hem nl nergens vinden, en aan de Corsair Commander Mini heb ik niks aangezien ik al een H100I GTX heb en dit niet goed schijnt samen te werken.
waar heb jij de Corsair Link Lighting Node vandaan?
Ik kan hem nl nergens vinden, en aan de Corsair Commander Mini heb ik niks aangezien ik al een H100I GTX heb en dit niet goed schijnt samen te werken.
Wat doet de Corsair Link Lighting Node precies dan? En wat kun je ermee?l3p schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:46:
Dank je!
Deze heb ik rechtstreeks van Corsair gekregen. Misschien dat je hem aan kan vragen via Alternate omdat hun wel de Commander mini aanbieden.
Waarom heb je overigens voor 64GB DDR4 gekozen? Is er nog een speciale reden voor, of is het sponsor?