Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

GTA op PS4 veranderen in GTA op Nextgen oid

Pagina: 1
Acties:

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11 13:53
Ik lees vaak reviews op tweakers en zie eigenlijk nooit dat het platform in de titel komt te staan (enkele uitzonderingen zijn er wel, maar dat zijn altijd exclusives). Met de review van Grand Theft Auto 5 voor de PS4 zie je het voor het eerst en dat werkt enigszins misleidend.

Een betere titel zou zijn "Grand Theft Auto V op Next-gen - Mooier en spannender". of "Grand Theft Auto V op PS4 en X1 - Mooier en spannender. Dit geeft namelijk prima aan voor welke platformen het is, zonder meteen partijdig te zijn op welk platform jullie prefereren.

Vaker worden titels getest voor een enkel platform, die vervolgens voor meerdere platformen in de winkel liggen. Far Cry 4 is volgens mij de laatste. Daar staat ook geen specifiek platform benoemd.

In de review verder wordt ook eigenlijk alleen het PS4 platform benoemd, waarbij een kopje tussen de verschillen wel fijn zou zijn (of eigenlijk het gebrek aan verschillen). Net als dat ik mis hoe GTA Online is verbeterd sinds hij uitkwam vorig jaar. In de review wordt gemeld dat dit expres is weggelaten, maar gezien de erbarmelijke start van GTA Online en de hoeveelheid content die is toegevoegd (of het nog steeds ontbreken van de beloofde Heists), zou een waardevolle toevoeging zijn voor de review.

Hoe staan jullie hier tegenover en snappen jullie wat ik bedoel? Ik heb Paul wel vaker wat partijdig zien overkomen over de Playstation 4 en vind het niet echt netjes om hier meteen de PS4 versie zo voor te trekken, noch om de Xbox One volledig te negeren. Nou heb ik zelf GTA niet op de PS4 (heb wel de console, maar deze game op X360 en X1 nu), maar vind het een prima versie. En als ik her en der de comparisons mag geloven, doet hij ook weinig onder voor de PS4 versie.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 23-11-2014 16:31 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-11 12:04

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Martinspire schreef op zondag 23 november 2014 @ 16:30:
Ik lees vaak reviews op tweakers en zie eigenlijk nooit dat het platform in de titel komt te staan (enkele uitzonderingen zijn er wel, maar dat zijn altijd exclusives). Met de review van Grand Theft Auto 5 voor de PS4 zie je het voor het eerst en dat werkt enigszins misleidend.

Een betere titel zou zijn "Grand Theft Auto V op Next-gen - Mooier en spannender". of "Grand Theft Auto V op PS4 en X1 - Mooier en spannender. Dit geeft namelijk prima aan voor welke platformen het is, zonder meteen partijdig te zijn op welk platform jullie prefereren.
Hoezo is tweakers hier meteen partijdig? 8)7 Er staat in de titel op welke platform de game gereviewed is (wat imo altijd gedaan mag worden), dat betekent niet meteen dat dat ook meteen het 'beste' platform is volgens tweakers.
In de review verder wordt ook eigenlijk alleen het PS4 platform benoemd, waarbij een kopje tussen de verschillen wel fijn zou zijn (of eigenlijk het gebrek aan verschillen). Net als dat ik mis hoe GTA Online is verbeterd sinds hij uitkwam vorig jaar. In de review wordt gemeld dat dit expres is weggelaten, maar gezien de erbarmelijke start van GTA Online en de hoeveelheid content die is toegevoegd (of het nog steeds ontbreken van de beloofde Heists), zou een waardevolle toevoeging zijn voor de review.
Er staat ook een duidelijke reden bij waarom dat is weggelaten:
We hebben daarbij overigens niet gekeken naar Grand Theft Auto Online, dat sinds een paar dagen ook beschikbaar is voor deze nieuwe editie van de game. Er waren op het moment van schrijven nog te weinig spelers online om daar een goed oordeel over te kunnen vellen
Hoe staan jullie hier tegenover en snappen jullie wat ik bedoel? Ik heb Paul wel vaker wat partijdig zien overkomen over de Playstation 4 en vind het niet echt netjes om hier meteen de PS4 versie zo voor te trekken, noch om de Xbox One volledig te negeren. Nou heb ik zelf GTA niet op de PS4 (heb wel de console, maar deze game op X360 en X1 nu), maar vind het een prima versie. En als ik her en der de comparisons mag geloven, doet hij ook weinig onder voor de PS4 versie.
Again, hoezo meteen partijdig en voortrekken? Waarschijnlijk heeft tweakers gewoon de PS4 versie gekregen voor review, en nergens in de review staat er dat de ps4 versie beter is dan de Xbox One

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Martinspire
_David_ schreef op zondag 23 november 2014 @ 17:07:
[...]

Hoezo is tweakers hier meteen partijdig? 8)7 Er staat in de titel op welke platform de game gereviewed is (wat imo altijd gedaan mag worden), dat betekent niet meteen dat dat ook meteen het 'beste' platform is volgens tweakers.
Mag gedaan worden, maar is (voor zover ik weet) nog nooit gedaan.
Het suggereert in ieder geval niet dat er een Xbox One versie is.
[...]

Er staat ook een duidelijke reden bij waarom dat is weggelaten:
Nee dat geeft het gebrek aan oordeel aan. Niet wat er zoal is toegevoegd en ook niet of het beter is dan bij launch vorig jaar.
[...]

[...]

Again, hoezo meteen partijdig en voortrekken? Waarschijnlijk heeft tweakers gewoon de PS4 versie gekregen voor review, en nergens in de review staat er dat de ps4 versie beter is dan de Xbox One
Dat ze de PS4 versie hebben gekregen is wel duidelijk, maar op wat kleine letters blijkt ook nergens uit dat de game cross-platform is en dat is gewoon kwalijk te noemen.

Als jullie voor dat artikel gesponsord worden, vermeld dat dan ook.

Het is gewoon raar dat hier ineens het platform ertoe doet en elders nooit

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:20
* Hahn ziet iets over 'Xbox' in Martinspire z'n ondertitel en signature staan en vraagt zich af of dat er iets te maken heeft... :+

Ik ben het met je eens dat de Xbox One zeker wel even genoemd had mogen worden en dat het hier meer om de nextgen-versie van GTA V gaat, dan per se om de PS4-versie. Maar verder vind ik het een beetje overdreven om dit 'kwalijk' te noemen en te beginnen over dat Paul al dan niet partijdig zou zijn.

De opmerking plaatsen dat GTA V er ook voor de Xbox One is en dat je dat terug zou willen zien in de review/titel was ook genoeg geweest, toch? :)

The devil is in the details.

• Martinspire
Tenzij er nog een review komt van Grand Theft Auto V op de Xbox One is het wel degelijk partijdigheid ja.
Mijn ondertitel heeft niets te maken met het feit dat ik geen gelijk heb in dat het platform nooit in de titel van een review heeft gestaan, noch dat een cross-platform title een enkele platform in de titel had.

[ Voor 50% gewijzigd door Martinspire op 23-11-2014 19:40 ]

• Hahn
Martinspire schreef op zondag 23 november 2014 @ 19:40:
Tenzij er nog een review komt van Grand Theft Auto V op de Xbox One is het wel degelijk partijdigheid ja.
Waarom? Het kan niet zo zijn dat ze van Rockstar de PS4-versie opgestuurd hebben gekregen, om maar wat te noemen?
Mijn ondertitel heeft niets te maken met het feit dat ik geen gelijk heb in dat het platform nooit in de titel van een review heeft gestaan, noch dat een cross-platform title een enkele platform in de titel had.
Tja, ik betwijfel of je er een probleem van had gemaakt als de review over de Xbox One-versie was gegaan en de PS4 niet zou zijn genoemd. Maar dat bevestigen kan noch jij, noch ik ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Hahn op 23-11-2014 19:43 ]

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-11 12:04

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Martinspire schreef op zondag 23 november 2014 @ 19:40:
Dan kan je elke review van een game die op meerdere platforms verschijnt wel partijdig gaan noemen.

Beetje overdreven imo.

[ Voor 71% gewijzigd door _David_ op 23-11-2014 19:44 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Martinspire
Hahn schreef op zondag 23 november 2014 @ 19:41:
[...]
Waarom? Het kan niet zo zijn dat ze van Rockstar de PS4-versie opgestuurd hebben gekregen, om maar wat te noemen?
[...]
Tja, ik betwijfel of je er een probleem van had gemaakt als de review over de Xbox One-versie was gegaan en de PS4 niet zou zijn genoemd. Maar dat bevestigen kan noch jij, noch ik ;)
Heeft dat er ooit toegedaan bij reviews? Kijk maar eens terug in alle game-reviews. Nooit staat het platform in de titel. En ja ik had er dan ook gewoon een probleem van gemaakt, want je wekt de suggestie dat er een bepaalde exclusiviteit aan hangt. Net als bij Call of Duty was daar meer reclame op Xbox One en hebben ze de Xbox One versie getest. Maar dat staat niet in de titel. Waarom hier wel?
_David_ schreef op zondag 23 november 2014 @ 19:42:
[...]

Dan kan je elke review van een game die op meerdere platforms verschijnt wel partijdig gaan noemen.

Beetje overdreven imo.
Nee ik noem het geen partijdigheid als ze hem niet op andere platformen kunnen testen, alleen als ze de ander compleet negeren en een enkel platform specifiek noemen in de titel. En dat is hier dus duidelijk het geval.

• Hahn
Ik gok eigenlijk dat er gewoon niet heel erg bij stilgestaan is dat het opgevat kan worden zoals jij nu doet. Wel weer des Tweakers(users) om direct af te vragen of het partijdigheid is en of Sony misschien wel wat geld ervoor betaald heeft.

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-11 14:59

TradeMarkNL

Videoproducer
_David_ schreef op zondag 23 november 2014 @ 19:42:
[...]

Beetje overdreven imo.
Precies, iedere multiplatform-game wordt op 1 platform gespeeld. Dat staat altijd in de tekst, samen met de overige platformen. Dat heeft niks te maken met platformen negeren, maar met de doodeenvoudige reden dat de verschillende versies (ps3/xbox360, ps4/xboxone) doorgaans identiek zijn. Waarom nu PS4 in de titel staat weet ik niet, maar om partijdigheid en sponsoring te gaan suggereren is een grove belediging voor onze redactie.

• Martinspire
Sponsoring heb ik nooit genoemd, dat halen jullie erbij. Maar zoek het uit zou ik zeggen en pas het desnoods aan.

• Hahn
De zin "Net als bij Call of Duty was daar meer reclame op Xbox One en hebben ze de Xbox One versie getest." had ik blijkbaar iets anders opgevat, dus dat is mijn fout. Je hebt sponsoring niet genoemd inderdaad :)

Ah, dat stukje hieronder zat ik te zoeken, maar kon ik niet vinden :+

[ Voor 19% gewijzigd door Hahn op 23-11-2014 20:05 ]

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-11 14:59

TradeMarkNL

Videoproducer
Martinspire schreef op zondag 23 november 2014 @ 17:29:

Dat ze de PS4 versie hebben gekregen is wel duidelijk, maar op wat kleine letters blijkt ook nergens uit dat de game cross-platform is en dat is gewoon kwalijk te noemen.

Als jullie voor dat artikel gesponsord worden, vermeld dat dan ook.
Pagina: 1