Hallo Tweakers
Ik heb onlangs, na lang onderhandelen, toestemming gekregen van mijn ouders om men eerste PC te bouwen. Hoewel er veel informatie op het internet is, is het toch niet gemakkelijk om te weten of alles compatibel is met elkaar. Na een paar uur rondkijken maakte ik deze build.
Ik zou graag jullie kennis raad willen op 3 zaken. Zijn ze compatibel met elkaar (zo nee waarom en wat is het gevaar)? Heeft het merk of het product zelf een slechte naam (veel bugs, veel crashes...)? Zijn er betere alternatieven voor bepaalde producten (met ongeveer dezelfde specificaties, mag eventueel ook meer geld kosten)?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op gemiddelde tot hoge kwaliteit. (Dragon Age Inquisition, Skyrim, League of Legends...)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 600 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet noodzakelijk.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vooral meningen over de build en daarbij een logische reden die je tot die mening heeft gebracht.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt.
Ga je overklokken?
Overklokken is voor mij onnodig.
Met vriendelijke groeten
Jorenx1
Ik heb onlangs, na lang onderhandelen, toestemming gekregen van mijn ouders om men eerste PC te bouwen. Hoewel er veel informatie op het internet is, is het toch niet gemakkelijk om te weten of alles compatibel is met elkaar. Na een paar uur rondkijken maakte ik deze build.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-4300 Boxed | € 71,- | € 71,- |
| 1 | Gigabyte GA-990XA-UD3 | € 89,- | € 89,- |
| 1 | MSI Radeon R7 250 2GD3 OC | € 73,99 | € 73,99 |
| 1 | WD Purple WD10PURX, 1TB | € 55,- | € 55,- |
| 1 | Aerocool Strike-X Advance | € 59,58 | € 59,58 |
| 1 | Crucial 8GB Kit (2x4GB) DDR3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sharkoon WPM600 Bronze | € 58,83 | € 58,83 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 407,40 | |
Ik zou graag jullie kennis raad willen op 3 zaken. Zijn ze compatibel met elkaar (zo nee waarom en wat is het gevaar)? Heeft het merk of het product zelf een slechte naam (veel bugs, veel crashes...)? Zijn er betere alternatieven voor bepaalde producten (met ongeveer dezelfde specificaties, mag eventueel ook meer geld kosten)?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op gemiddelde tot hoge kwaliteit. (Dragon Age Inquisition, Skyrim, League of Legends...)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 600 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet noodzakelijk.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vooral meningen over de build en daarbij een logische reden die je tot die mening heeft gebracht.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt.
Ga je overklokken?
Overklokken is voor mij onnodig.
Met vriendelijke groeten
Jorenx1