Upgrade pc (Videokaart, misschien ook andere componenten)

Pagina: 1
Acties:

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:58

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Omdat huidige spellen niet meer zo soepel lopen, ben ik op zoek naar een upgrade voor mijn pc. De videokaart heeft denk ik het meeste impact op gaming performance, maar misschien is mijn processor ook te veel verouderd.

de voornaamste games die ik ga spelen zijn:
-Dragon age inquisition
-Far cry 4
-Battlefield 4

Dit alles op 1920*1080. Hoeft niet helemaal op de hoogste settings, maar nu kom ik vaak niet verder dan medium.

Ik zoek een?
Een videokaart upgrade voor mijn pc, maar ik denk dat het ook goed is om te kijken of er niet meer vervangen moet worden ivm eventuele bottleneck.

Wat is je budget?
Voor een videokaart om en nabij de 200€.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Sinds meerdere vervelende ervaringen met AMD, wil ik toch graag een Nvidia gpu.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
AMD X6 1055t
GTX 560 ti
6GB RAM

Waar heb ik zelf al naar gekeken:
-GTX 750 Ti, dit is denk ik een te kleine upgrade voor mijn pc gezien de benchmarks.
-GTX 760, dit is een goede kansheber, zeker die van msi met twinfrozer lijkt het goed te doen.
-GTX 770, deze is een stuk beter dan de 760, maar ook een klap duurder. Misschien zo'n eentje tweedehands opzoeken.
-Wachten op de GTX 960, maar die wordt pas in het eerste kwartaal van 2015 verwacht.

Alle hulp is welkom :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Voor 200 euro heeft Nvidia imo niks interessants. De 750ti is te traag, De GTX760 te duur voor zijn prestaties en niet futureproof met zijn 2GB VRAM. GTX770 idem dito.

pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost is voor zijn prijskaartje, en jouw budget, simpelweg de beste kaart. Ja, AMD, dus? AMD en Nvidia durf ik even betrouwbaar te noemen.

People as things, that’s where it starts.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:18
Processor is goed, maar kan wel een overklok gebruiken.
Hoeveel geheugen heb je?
Welke voeding heb je?

Voor de videokaart zou ik 2e hands kijken en een paar tientjes meer uitgeven (mits perse nvidia).
http://tweakers.net/categ...v2xe27EvmoVNobLO1DKHZaTXw

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:58

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
VasZaitsev schreef op zondag 23 november 2014 @ 16:32:
Voor 200 euro heeft Nvidia imo niks interessants. De 750ti is te traag, De GTX760 te duur voor zijn prestaties en niet futureproof met zijn 2GB VRAM. GTX770 idem dito.

pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost is voor zijn prijskaartje, en jouw budget, simpelweg de beste kaart. Ja, AMD, dus? AMD en Nvidia durf ik even betrouwbaar te noemen.
Bedankt, zal wat benchmarks van die kaart opzoeken. :)
mitsumark schreef op zondag 23 november 2014 @ 18:07:
Processor is goed, maar kan wel een overklok gebruiken.
Hoeveel geheugen heb je?
Welke voeding heb je?

Voor de videokaart zou ik 2e hands kijken en een paar tientjes meer uitgeven (mits perse nvidia).
http://tweakers.net/categ...v2xe27EvmoVNobLO1DKHZaTXw
Zoals in mijn post staat heb ik 6GB RAM, misschien een idee om dit naar 8GB uit te breiden? Niet al te duur, en toch wat winst. Ik heb een pricewatch: Chieftec Super CFT-650-14CS destijds door the mask aangeraden, hoop dat deze ook volstaat voor een wat zwaardere kaart. Die 780 is ook een goede optie tweedehands, dank je!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:21
Je kan eventueel voor een 2de hands r9 290. (175-200) euro. Mining kaart is imo geen probleem. En kan je later de CPU vervanger(voor de nieuwe die in 2015 uit komen